michelvst
In dit topic verzamelen we info over de Best Price Guarantee van IHG hotels. Korte samenvatting: IHG voorziet in een garantie indien je boekt via de website IHG.com of de IHG-app. Indien je op een andere site dezelfde kamer aan dezelfde voorwaarden goedkoper terugvindt, kan je na het boeken bij IHG een claim indienen. Indien die aan hun voorwaarden voldoet, krijg je de lagere prijs toegepast op al de nachten van je verblijf. De eerste nacht wordt gratis ter compensatie. Meer info vind je in de algemene voorwaarden van het IHG-getrouwheidsprogramma en in het basisartikel hier op Jumpseat.
Regels
- We bespreken hier voornamelijk de 'terms & conditions' van het programma, eventuele aanpassingen hiervan, problemen bij het claimen,... Iedereen is welkom om vragen te stellen, ook beginnende forumleden.
- Leden mogen vrijblijvend succesvolle BPG-claims melden in deze thread.
- Om misbruik te voorkomen vragen we om de gebruikte website waarmee de claim lukte, niet te vermelden, tenzij desbetreffende site makkelijk kan gevonden worden op de meta-search engines (b.v. HotelsCombined.com).
- Denk eraan dat een BPG-claim een nuttig instrument is om je te verzekeren van de beste prijs. Het is een garantie die geboden wordt door IHG en dus kan je je daar terecht op beroepen indien je een reis plant. Maar, maak geen misbruik van het systeem. Elk weekend gratis 1 nacht op (eventueel hetzelfde) hotel gaan is niet verstandig. Zorg voor voldoende afwisseling tussen betalende en gratis verblijven in het belang van je medeleden en de hotels.
- Breekt er iemand de non-disclosure policy, gebruik dan de knop rapporteer om de admins te waarschuwen. Ga niet zelf de andere leden terechtwijzen.
- Lukt een claim niet? Probeer het opnieuw en ga verder met leven. Reizen is meer dan BPG's alleen.
Berichten
Moeten we dan via IM aan leden de gebruikte sites opvragen? Of blijven we gewoon in het ongewisse?
Hoe zien jullie dit verlopen?
Na lange tijd de thread te hebben gevolgd gisteren mijn eerst BPG aanvraag ingediend. Deze was afgewezen omdat de prijs niet gevonden kon worden. Vandaag nieuwe reservering en dezelfde claim (+ volledig 10-stappenplan om tot de prijs te komen) ingediend en nu goedgekeurd
Welke extra info geven jullie normaal in het comment vakje?
Alles wat nodig is om een blinde bpg-helpdesk medewerker te leren zien, en zelfs dan volstaat het vaak niet.
Allez das hoopvol nieuws, ik "mag" tegenwoordig nergens meer betalen... muv gewone verblijven helaas. Had jij afgelopen weekend in AMS adjusted of reimbursed?
Same here, maar zelfs met betaling is AMS nooit echt royaal geweest met punten.
Hebben die daar zelf iets over te zeggen? Das toch standaard?
Het aantal punten dat je krijgt bij een qualifying stay is idd standaard met 10 punten per $ omgerekend vanuit de billing currency. Maar het feit dat je betaald voor een bpg is nooit automatisch een garantie dat door het hotel de betreffende code wordt ingevoerd waardoor IHG het verblijf als qualifying met punten beschouwd. Ik zou verwachten dat jij dat ook al eerder hebt meegemaakt.
Via amoma.com vind je bijna geen enkel IHG hotel meer.
Via jetcost.de echter wel veel beschikbaarheid via amoma.com bij IHG, heeft iemand via deze weg al een geldige BPG kunnen verkrijgen ?
grts.
Je moet rechtstreeks op de site kunnen boeken niet via een aggregator.
dat is idd het onhandige van amoma, die vind je rechtstreeks dus niet meer.
Even wat uitklaren.
Er zijn ondertussen verschillende opties voor hotels om een BPG te accommoderen:
Adjusted zonder betaling - via de rate code
In dit geval wordt je reservering op nul gezet door de rate code aan te passen naar een complimentary rate. Je betaalt niks, en je krijgt geen punten.
Adjusted zonder betaling - via de notes
De rate code wordt niet aangepast, het bedrag wordt niet op nul gezet, maar er wordt in de notes van de reservatie een comment gezet waardoor de front-desk weet dat de accommodatie gratis is. Dit is een leuke, want het laat je toe de punten via de IHG service desk te retro-claimen, ook als de stay als non-qualifying postte.
Adjusted met betaling - via de rate code
Wat Jeroen heeft meegemaakt. De rate code wordt aangepast, maar het bedrag wordt niet op nul gezet en je moet dus voorschieten. Deze is de slechtste die je kan hebben, want in dit geval moet je voorschieten en ben je bijna zeker dat je geen punten krijgt.
Refunded zonder enige vorm van adjustment
De rate code wordt niet aangepast, het bedrag wordt niet op nul gezet, er wordt niks in de notes gezet. Je moet betalen en je krijgt het terugbetaald door IHG. Hierdoor krijg je meestal punten, en als je ze niet krijgt kan je ze normaal retro-claimen.
Deze heb ik nog nooit gezien (tot vandaag dan). Hoe ken jij die? Is die nieuw? Zeker dat die post als non-qualifying?
Adjusted zonder betaling - via de notes -> ik weet heel goed naar welk hotel je verwijst, maar het is niet echt wijs dit hier zo te promoten. De service desk heeft dit ondertussen al door, en het werkt niet meer (altijd).
Plus zeer moeilijk te voorspellen. Ik zat in hetzelfde hotel als Jeroen enkele dagen ervoor. Niet moeten betalen.
Is dat maar 1 hotel? Ik had het in Berlijn bvb ook.
@disillusionedTM is dat dat hotel waar dezelfde autos stonden ?
Wow mannen waar gaat dit nu weer naartoe?
Ik voorspel of promoot niks.
Dit zijn momenteel de 4 opties waar ik weet van heb waarop hotels BPG's accommoderen. De optie via de notes heb ik al meegemaakt bij verschillende hotels. YMMV (of bij IHG, YMWV)
Heb in tweede jaarhelft van 2015 3 BPG stays gehad bij een hier geliefd hotel. Recent nog een poging ondernomen. Hotel heeft reservatie zelfde dag nog geannuleerd. Iets later volgde een mail. (Niet echt duidelijk, want reservaties waren al door het hotel geannuleerd.)
"You are now at 3 attempts claiming a Best Price Guarantee, and this time so far without any success.
Could you please advise us if you are planning on staying with us tomorrow (on a paying basis) or shall we directly cancel the remaining reservation ?"
@eFly heb je toen 3x BPG ingediend voor een zelfde reservatie?