IHG Best Price Guarantee - Ervaringen

michelvst
michelvst
edited maart 2016 in Hotel loyalty

uhf_english_ihg_bpg@2x

In dit topic verzamelen we info over de Best Price Guarantee van IHG hotels. Korte samenvatting: IHG voorziet in een garantie indien je boekt via de website IHG.com of de IHG-app. Indien je op een andere site dezelfde kamer aan dezelfde voorwaarden goedkoper terugvindt, kan je na het boeken bij IHG een claim indienen. Indien die aan hun voorwaarden voldoet, krijg je de lagere prijs toegepast op al de nachten van je verblijf. De eerste nacht wordt gratis ter compensatie. Meer info vind je in de algemene voorwaarden van het IHG-getrouwheidsprogramma en in het basisartikel hier op Jumpseat.

Regels

  • We bespreken hier voornamelijk de 'terms & conditions' van het programma, eventuele aanpassingen hiervan, problemen bij het claimen,... Iedereen is welkom om vragen te stellen, ook beginnende forumleden.
  • Leden mogen vrijblijvend succesvolle BPG-claims melden in deze thread.
  • Om misbruik te voorkomen vragen we om de gebruikte website waarmee de claim lukte, niet te vermelden, tenzij desbetreffende site makkelijk kan gevonden worden op de meta-search engines (b.v. HotelsCombined.com).
  • Denk eraan dat een BPG-claim een nuttig instrument is om je te verzekeren van de beste prijs. Het is een garantie die geboden wordt door IHG en dus kan je je daar terecht op beroepen indien je een reis plant. Maar, maak geen misbruik van het systeem. Elk weekend gratis 1 nacht op (eventueel hetzelfde) hotel gaan is niet verstandig. Zorg voor voldoende afwisseling tussen betalende en gratis verblijven in het belang van je medeleden en de hotels.
  • Breekt er iemand de non-disclosure policy, gebruik dan de knop rapporteer om de admins te waarschuwen. Ga niet zelf de andere leden terechtwijzen.
  • Lukt een claim niet? Probeer het opnieuw en ga verder met leven. Reizen is meer dan BPG's alleen.
«13456734

Berichten

  • Koja78
    Koja78

    Moeten we dan via IM aan leden de gebruikte sites opvragen? Of blijven we gewoon in het ongewisse?
    Hoe zien jullie dit verlopen?

  • RSA12
    RSA12

    Na lange tijd de thread te hebben gevolgd gisteren mijn eerst BPG aanvraag ingediend. Deze was afgewezen omdat de prijs niet gevonden kon worden. Vandaag nieuwe reservering en dezelfde claim (+ volledig 10-stappenplan om tot de prijs te komen) ingediend en nu goedgekeurd :)
    Welke extra info geven jullie normaal in het comment vakje?

  • Jeroen
    Jeroen
    Afloop van mijn claim in IC Wenen: hoewel de rate code in de reservatie duidelijk was aangepast naar een bpg code en ik mijn boeking online niet meer kon bekijken uiteindelijk gewoon moeten betalen. Heel gek. Maarja, des te beter zeker?
  • Leo
    Leo

    @RSA12 said:

    Welke extra info geven jullie normaal in het comment vakje?

    Alles wat nodig is om een blinde bpg-helpdesk medewerker te leren zien, en zelfs dan volstaat het vaak niet.

  • Leo
    Leo

    @Jeroen said:
    Afloop van mijn claim in IC Wenen: hoewel de rate code in de reservatie duidelijk was aangepast naar een bpg code en ik mijn boeking online niet meer kon bekijken uiteindelijk gewoon moeten betalen. Heel gek. Maarja, des te beter zeker?

    Allez das hoopvol nieuws, ik "mag" tegenwoordig nergens meer betalen... muv gewone verblijven helaas. Had jij afgelopen weekend in AMS adjusted of reimbursed?

  • Jeroen
    Jeroen
    Prijs was 0.
  • Leo
    Leo

    @Jeroen said:
    Prijs was 0.

    Same here, maar zelfs met betaling is AMS nooit echt royaal geweest met punten.

  • Jeroen
    Jeroen

    @Leo said:

    Hebben die daar zelf iets over te zeggen? Das toch standaard?

  • Leo
    Leo

    @Jeroen said:

    Het aantal punten dat je krijgt bij een qualifying stay is idd standaard met 10 punten per $ omgerekend vanuit de billing currency. Maar het feit dat je betaald voor een bpg is nooit automatisch een garantie dat door het hotel de betreffende code wordt ingevoerd waardoor IHG het verblijf als qualifying met punten beschouwd. Ik zou verwachten dat jij dat ook al eerder hebt meegemaakt.

  • peter_vh
    peter_vh

    Via amoma.com vind je bijna geen enkel IHG hotel meer.

    Via jetcost.de echter wel veel beschikbaarheid via amoma.com bij IHG, heeft iemand via deze weg al een geldige BPG kunnen verkrijgen ?

    grts.

  • Chris
    Chris

    @peter_vh said:
    Via amoma.com vind je bijna geen enkel IHG hotel meer.

    Via jetcost.de echter wel veel beschikbaarheid via amoma.com bij IHG, heeft iemand via deze weg al een geldige BPG kunnen verkrijgen ?

    grts.

    Je moet rechtstreeks op de site kunnen boeken niet via een aggregator.
    dat is idd het onhandige van amoma, die vind je rechtstreeks dus niet meer.

  • flrvt
    flrvt

    Even wat uitklaren.

    Er zijn ondertussen verschillende opties voor hotels om een BPG te accommoderen:

    Adjusted zonder betaling - via de rate code
    In dit geval wordt je reservering op nul gezet door de rate code aan te passen naar een complimentary rate. Je betaalt niks, en je krijgt geen punten.

    Adjusted zonder betaling - via de notes
    De rate code wordt niet aangepast, het bedrag wordt niet op nul gezet, maar er wordt in de notes van de reservatie een comment gezet waardoor de front-desk weet dat de accommodatie gratis is. Dit is een leuke, want het laat je toe de punten via de IHG service desk te retro-claimen, ook als de stay als non-qualifying postte.

    Adjusted met betaling - via de rate code
    Wat Jeroen heeft meegemaakt. De rate code wordt aangepast, maar het bedrag wordt niet op nul gezet en je moet dus voorschieten. Deze is de slechtste die je kan hebben, want in dit geval moet je voorschieten en ben je bijna zeker dat je geen punten krijgt.

    Refunded zonder enige vorm van adjustment
    De rate code wordt niet aangepast, het bedrag wordt niet op nul gezet, er wordt niks in de notes gezet. Je moet betalen en je krijgt het terugbetaald door IHG. Hierdoor krijg je meestal punten, en als je ze niet krijgt kan je ze normaal retro-claimen.

  • Jeroen
    Jeroen
    edited januari 2016

    @flrvt said:
    Even wat uitklaren.

    Er zijn ondertussen verschillende opties voor hotels om een BPG te accommoderen:

    Adjusted met betaling - via de rate code
    Wat Jeroen heeft meegemaakt. De rate code wordt aangepast, maar het bedrag wordt niet op nul gezet en je moet dus voorschieten. Deze is de slechtste die je kan hebben, want in dit geval moet je voorschieten en ben je bijna zeker dat je geen punten krijgt.

    Deze heb ik nog nooit gezien (tot vandaag dan). Hoe ken jij die? Is die nieuw? Zeker dat die post als non-qualifying?

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    edited januari 2016

    Adjusted zonder betaling - via de notes -> ik weet heel goed naar welk hotel je verwijst, maar het is niet echt wijs dit hier zo te promoten. De service desk heeft dit ondertussen al door, en het werkt niet meer (altijd).

    Plus zeer moeilijk te voorspellen. Ik zat in hetzelfde hotel als Jeroen enkele dagen ervoor. Niet moeten betalen.

  • Jeroen
    Jeroen

    @disillusionedTM said:
    Adjusted zonder betaling - via de notes -> ik weet heel goed naar welk hotel je verwijst, maar het is niet echt wijs dit hier zo te promoten. De service desk heeft dit ondertussen al door, en het werkt niet meer (altijd).

    Is dat maar 1 hotel? Ik had het in Berlijn bvb ook.

  • Chris
    Chris

    @disillusionedTM is dat dat hotel waar dezelfde autos stonden ?

  • Jeroen
    Jeroen

    Wow mannen waar gaat dit nu weer naartoe?

  • flrvt
    flrvt

    Ik voorspel of promoot niks.

    Dit zijn momenteel de 4 opties waar ik weet van heb waarop hotels BPG's accommoderen. De optie via de notes heb ik al meegemaakt bij verschillende hotels. YMMV (of bij IHG, YMWV)

  • eFly
    eFly

    Heb in tweede jaarhelft van 2015 3 BPG stays gehad bij een hier geliefd hotel. Recent nog een poging ondernomen. Hotel heeft reservatie zelfde dag nog geannuleerd. Iets later volgde een mail. (Niet echt duidelijk, want reservaties waren al door het hotel geannuleerd.)

    "You are now at 3 attempts claiming a Best Price Guarantee, and this time so far without any success.

    Could you please advise us if you are planning on staying with us tomorrow (on a paying basis) or shall we directly cancel the remaining reservation ?"

  • claenen
    claenen

    @eFly heb je toen 3x BPG ingediend voor een zelfde reservatie?

This discussion has been closed.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!