Een claim geprobeerd met ontbijt en afgewezen om de reden dat er dus een goedkopere rate is nl zonder ontbijt.
Wou het toch eens testen en met ontbijt blijkt dus hier ook niet meer te lukken.
Dan maar nieuwe claim ingediend zonder ontbijt. Ben benieuwd.
Zowel bij een BPG of betaalde overnachting, is het gangbaar om zelf naar een gratis upgrade te vragen bij inchecken als je een gold/platinum status hebt en ze je niet automatisch al een upgrade gegeven hebben of is dit 'not done' ? Bv ook bij reward nights, daar heb je meestal enkel de standaard kamer die je met punten kan kopen...
@Bucketqueen said:
Zowel bij een BPG of betaalde overnachting, is het gangbaar om zelf naar een gratis upgrade te vragen bij inchecken als je een gold/platinum status hebt en ze je niet automatisch al een upgrade gegeven hebben of is dit 'not done' ? Bv ook bij reward nights, daar heb je meestal enkel de standaard kamer die je met punten kan kopen...
Bij BPG vraag ik het nooit, vindt het idd NOT DONE.
Betaald, sinds ik Spire ben vraag ik altijd naar een upgrade, maar bij de meeste CP's is dat niet nodig omdat er vaak al vooraf geupgrade wordt (BRU air is daarop een uitzondering, bij BPG noppes, indien gewoon betaald verblijf lukt het ook niet echt, al wel twee maal een belachelijk voorstel tot upsell gekregen).
Bij IC's hoef ik mij als Amb daarover niet te bekommeren, heb zelfs bij bpg al dubbele upgrade gekregen... een maal met de medeling; Spire Amb is toch zo goed als Royal Amb (was leuk om te horen, voorspelt misschien bijkomende Spire benefits).
@Bucketqueen said:
Zowel bij een BPG of betaalde overnachting, is het gangbaar om zelf naar een gratis upgrade te vragen bij inchecken als je een gold/platinum status hebt en ze je niet automatisch al een upgrade gegeven hebben of is dit 'not done' ? Bv ook bij reward nights, daar heb je meestal enkel de standaard kamer die je met punten kan kopen...
Ik heb nog maar 1x 'slechts' een 'standaard kamer' gekregen bij het gebruik van IHG punten, IC Le Moana Bora Bora en dat is dan een beach bungalow wat ook al niet slecht is (hotel was ook uitverkocht die da).
@Chris said:
Als BPG heb je gewoon recht op de upgrades, free minibar (royal) en alles. Het is een gewoon tarief. Alleen betaal je het niet.
Als AMB in IC, maar niet noodzakelijk als non AMB of bij non IC's. Vragen kan altijd denk ik als je geen 'recht' hebt, maar zou zeker niet te veel aandringen. Don't FU the BPG game too much he
Nee aandringen zou ik al sowieso niet doen :-D Twas vooral ook bij de reward nights dat ik het wou weten omdat je daar geen optie hebt tot het kiezen van een kamertype. Je weet zelf meestal bij inchecken ook niet hoe "vol" het hotel zit en of er ruimte is voor een upgrade dus.
@claenen een BPG is een gewone boeking. En heb je dus recht.
wat nu als ik een 10 nachten boeking maak, BPG (1 free, rest matched price), zou ik dan geen recht hebben?
De game wordt al geFU't door de vele 1 nachten.... loophole
PS> met upgrades bedoel ik alle perks die bij een status komen. Platinum hoort ook free points te krijgen bij een HIX ook al is het BPG. En ook een welcome drankje.
@Chris wat ik bedoelde is dat je enkel als AMB recht hebt op gegarandeerde upgrade bij IC. Verder heb je nooit recht op upgrade, maar is het eerder een privelige.
@Bucketqueen said:
Zowel bij een BPG of betaalde overnachting, is het gangbaar om zelf naar een gratis upgrade te vragen bij inchecken als je een gold/platinum status hebt en ze je niet automatisch al een upgrade gegeven hebben of is dit 'not done' ? Bv ook bij reward nights, daar heb je meestal enkel de standaard kamer die je met punten kan kopen...
Bijna altijd aangeboden als platinum, zowel bij BPG als award nights. Had onlangs een award in IC Doha City (De ICs in Doha zijn een sweet spot 25 & 35K voor een nacht) en kreeg geen upgrade aangeboden. Met een smile en een grapje geinformeerd...Er was geen enkele kamer meer vrij, ook geen suite, hij liet zelfs het scherm zien. We kregen als compensatie 2x ontbijt aangeboden! Was beter daar we toch pas om 23h in het hotel waren.
Ontbijt mag idd niet meer! Je moet de lowest rate van een room type hebben exclusief wat dan ook, wel plus taxes aan het einde natuurlijk. Anders automatisch afkeuring. Had een test gedaan, en "add breakfast" gedaan. Mag dus niet meer.
Your claim was automatically invalidated since you did not book the lowest best available rate offered for the room type you chose which was a Superior Room.
Ik heb van de week een claim ingediend, na 60 uur geen reactie gevraagd of ze het al in behandeling hebben genomen. Kreeg ik een reactie terug dat mijn claim niet bij hun bekend is. Gisteren nogmaals een nieuwe boeking gedaan en claim ingediend en ook nu ruim 30 uur later nog steeds niks...
Berichten
direct voor zonder ontbijt gekeken, de timespan in NY voor BPG is slechts 2 dagen. Dus geen tijd om te testen
Nou, dat is wel érg lang. Dan stuur ik het straks nog wel een keer op en wacht verder rustig af!
Een claim geprobeerd met ontbijt en afgewezen om de reden dat er dus een goedkopere rate is nl zonder ontbijt.
Wou het toch eens testen en met ontbijt blijkt dus hier ook niet meer te lukken.
Dan maar nieuwe claim ingediend zonder ontbijt. Ben benieuwd.
Zowel bij een BPG of betaalde overnachting, is het gangbaar om zelf naar een gratis upgrade te vragen bij inchecken als je een gold/platinum status hebt en ze je niet automatisch al een upgrade gegeven hebben of is dit 'not done' ? Bv ook bij reward nights, daar heb je meestal enkel de standaard kamer die je met punten kan kopen...
Bij BPG vraag ik het nooit, vindt het idd NOT DONE.
Betaald, sinds ik Spire ben vraag ik altijd naar een upgrade, maar bij de meeste CP's is dat niet nodig omdat er vaak al vooraf geupgrade wordt (BRU air is daarop een uitzondering, bij BPG noppes, indien gewoon betaald verblijf lukt het ook niet echt, al wel twee maal een belachelijk voorstel tot upsell gekregen).
Bij IC's hoef ik mij als Amb daarover niet te bekommeren, heb zelfs bij bpg al dubbele upgrade gekregen... een maal met de medeling; Spire Amb is toch zo goed als Royal Amb (was leuk om te horen, voorspelt misschien bijkomende Spire benefits).
Ik heb nog maar 1x 'slechts' een 'standaard kamer' gekregen bij het gebruik van IHG punten, IC Le Moana Bora Bora en dat is dan een beach bungalow wat ook al niet slecht is (hotel was ook uitverkocht die da).
Heb wel Spire AMB status
Als BPG heb je gewoon recht op de upgrades, free minibar (royal) en alles. Het is een gewoon tarief. Alleen betaal je het niet.
Als AMB in IC, maar niet noodzakelijk als non AMB of bij non IC's. Vragen kan altijd denk ik als je geen 'recht' hebt, maar zou zeker niet te veel aandringen. Don't FU the BPG game too much he
Nee aandringen zou ik al sowieso niet doen :-D Twas vooral ook bij de reward nights dat ik het wou weten omdat je daar geen optie hebt tot het kiezen van een kamertype. Je weet zelf meestal bij inchecken ook niet hoe "vol" het hotel zit en of er ruimte is voor een upgrade dus.
@claenen een BPG is een gewone boeking. En heb je dus recht.
wat nu als ik een 10 nachten boeking maak, BPG (1 free, rest matched price), zou ik dan geen recht hebben?
De game wordt al geFU't door de vele 1 nachten.... loophole
PS> met upgrades bedoel ik alle perks die bij een status komen. Platinum hoort ook free points te krijgen bij een HIX ook al is het BPG. En ook een welcome drankje.
Iemand ervaring met BPG in Rusland (en dus in Roebels)?
Ja, IC Moscow Tverskaya met ontbijt, adjusted
Bijna altijd aangeboden als platinum, zowel bij BPG als award nights. Had onlangs een award in IC Doha City (De ICs in Doha zijn een sweet spot 25 & 35K voor een nacht) en kreeg geen upgrade aangeboden. Met een smile en een grapje geinformeerd...Er was geen enkele kamer meer vrij, ook geen suite, hij liet zelfs het scherm zien. We kregen als compensatie 2x ontbijt aangeboden! Was beter daar we toch pas om 23h in het hotel waren.
Ontbijt mag idd niet meer! Je moet de lowest rate van een room type hebben exclusief wat dan ook, wel plus taxes aan het einde natuurlijk. Anders automatisch afkeuring. Had een test gedaan, en "add breakfast" gedaan. Mag dus niet meer.
Your claim was automatically invalidated since you did not book the lowest best available rate offered for the room type you chose which was a Superior Room.
Ik heb van de week een claim ingediend, na 60 uur geen reactie gevraagd of ze het al in behandeling hebben genomen. Kreeg ik een reactie terug dat mijn claim niet bij hun bekend is. Gisteren nogmaals een nieuwe boeking gedaan en claim ingediend en ook nu ruim 30 uur later nog steeds niks...
Ik heb toch het idee dat het binnenkort helemaal gedaan is met de gratis nachten
Volop aan het zoeken voor Crown Plaza brussels airport 4->5 feb maar geen geluk