IHG Best Price Guarantee - Ervaringen

2456734

Berichten

  • eFly
    eFly
    Nee. De BPG Helpdesk had me zelfs bijna gelijktijdig een bericht gestuurd dat ze het verder moesten onderzoeken.

    Iemand nog al gehad dat het hotel je reservaties zomaar cancellen? Ik vind de reactie van het hotel wel ongepast. Ik heb schrik dat ik hiermee een ongewenste gast ben geworden.
  • claenen
    claenen

    Is inderdaad niet juist dat ze zomaar cancellen. Heb al gehoord dat bepaalde hotels rechtsreeks contact opnemen met de persoon in kwestie. Als je vaak op BPG bij hen verblijft (of enkel via BPG) dan is de kans groot dat ze dit als misbruik zien en actie willen ondernemen (terwijl je op zich de T&C volgt). De manier waarop is natuurlijk niet wat het moet zijn...
    Niet te veel bij hetzelfde hotel lijkt dus nog steeds de boodschap. Zo blijft het voor iedereen wat 'makkelijker'.

    Ergens heb ik het gevoel dat hotels zich zo proberen te beschermen tegen BPG's omdat vanuit IHG niks veranderd wordt. Op zich zou ik denken dat als IHG echt nadeel ondervindt van de BPG's ze dit al lang hadden aangepast. Wrs door te werken met een soort franchise systeem hebben zij daar minder last van en laten ze het zo. Just my opinion, maar vanuit bedrjfswereld zie ik dat er bespaard wordt waar het kan. Als BPG echt zo verlieslatend was hadden ze dit zeker als een van eerste zaken (grondig) aangepast.

  • Jelle
    Jelle

    @eFly said:
    Heb in tweede jaarhelft van 2015 3 BPG stays gehad bij een hier geliefd hotel. Recent nog een poging ondernomen. Hotel heeft reservatie zelfde dag nog geannuleerd. Iets later volgde een mail. (Niet echt duidelijk, want reservaties waren al door het hotel geannuleerd.)

    "You are now at 3 attempts claiming a Best Price Guarantee, and this time so far without any success.

    Could you please advise us if you are planning on staying with us tomorrow (on a paying basis) or shall we directly cancel the remaining reservation ?"

    lol wtf

  • Leo
    Leo
    edited januari 2016

    @eFly said:
    Nee. De BPG Helpdesk had me zelfs bijna gelijktijdig een bericht gestuurd dat ze het verder moesten onderzoeken.

    Iemand nog al gehad dat het hotel je reservaties zomaar cancellen? Ik vind de reactie van het hotel wel ongepast. Ik heb schrik dat ik hiermee een ongewenste gast ben geworden.

    Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een goedgekeurde BPG reservering net voor de cancellation deadline geannuleerd werd, ik zag het zelf maar eerst toen ik ca. een uurtje later thuis kwam en mijn mails checkte...

    Was even schrikken, onmiddellijk telefonisch contact opgenomen met het hotel waar mij werd verteld dat volgens hun info ikzelf geannuleerd had, en dat deze laatste kamer onmiddellijk na "mijn" annulering werd doorverkocht. Zeer kordaat laten horen dat dit BS was, waarna de receptioniste mij probeerde te overtuigen dat zij onmogelijk de reservering konden annuleren, na dat ik dit opnieuw weerlegde door te zeggen op welke manier iedere derde een IHG-reservering kan annuleren indien hij/zij de naam en het nummer heeft.

    Na het gesprek contacteerde de receptioniste haar FOM, die op zijn beurt een mail stuurde met de melding dat zij een betalende gast hadden doorgeboekt naar een ander hotel om mijn reservering alsnog te laten doorgaan.

    Voor de rest was mijn verblijf piekfijn in orde, en geef ik het hotel voordeel van de twijfel... maar ik kan onmogelijk geloven dat dit zomaar per toeval gebeurde zonder dat iemand ervan op de hoogte was.
    Omdat ik echter geen 100% zekerheid heb over de verantwoordelijke, vermeld ik het hotel liefst niet.

  • Jenss
    Jenss

    @eFly said:
    Heb in tweede jaarhelft van 2015 3 BPG stays gehad bij een hier geliefd hotel. Recent nog een poging ondernomen. Hotel heeft reservatie zelfde dag nog geannuleerd. Iets later volgde een mail. (Niet echt duidelijk, want reservaties waren al door het hotel geannuleerd.)

    "You are now at 3 attempts claiming a Best Price Guarantee, and this time so far without any success.

    Could you please advise us if you are planning on staying with us tomorrow (on a paying basis) or shall we directly cancel the remaining reservation ?"

    Huh, dus je hebt al drie keer daar een BPG gehad en nu ze zien dat je er weer een boeking hebt gemaakt annuleren ze de kamer gewoon? :open_mouth:

  • daruda
    daruda
    @eFly

    Sorry, maar ik vind het ergens terecht, waarom zou je op 6 maanden tijd 4x op brg gaan in hetzelfde hotel zonder ooit te betalen??

    Is toch pure misbruik van het systeem?

    Ic dus of ic ams?
  • Chrismeister
    Chrismeister
    edited januari 2016

    @daruda said:

    We gaan nu geen boeman maken van de nieuwe user,we kennen er die hetzelfde doen, binnen en buiten dit forum.

    Het is belangrijk dat we bij deze allemaal gewaarschuwd zijn, en dit bewijs is dat we direct verantwoordelijk zijn voor eventuele afsluiting van BPG opportunities .

  • daruda
    daruda
    Ik ga er zeker geen boeman van maken, ik vind enkel de reactie van het hotel niet vreemd en zelfs normaal.

    Maar deze personen die een hotel op zulke korte periode zo vaak proberen te bpg'en, moeten wel beseffen dat zij het systeem voor zichzelf en anderen aan het verkloten zijn.

    Ik vraag mij nu wel af of het ams of dus is :)
  • Chrismeister
    Chrismeister

    @daruda said:

    Ik vraag mij nu wel af of het ams of dus is :)

    volgens mij niet ams, die kon volgens mij meer dan 6 maand niet

    par kan ook nog naast dus maar ik denk ook dus

  • SvenLuckermans
    SvenLuckermans
    Een hotel kan vaak voorkomende BPGs tegen gaan door ervoor te kiezen om hun inventory niet meer via website X aan te bieden.
  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    Het zou me alleszins niet verbazen dat sommige accounts al ergens "geflagd" worden.
    Als ik lees wat sommigen hier allemaal uitsteken...

  • Leo
    Leo
    edited januari 2016

    EDIT: post verwijdert om niet opnieuw een heksenjacht te ontketenen.

  • lodderig
    lodderig

    @eFly
    @Jenss

    Voor zover ik lees staat er enkel dat het hotel gemerkt heeft dat persoon X een reservatie gemaakt heeft en niet succesvol is in zijn BPG minder dan 24 uur voor het verblijf.

    Mijn interpretatie :

    In het verleden heeft persoon X drie keer beroep gedaan op BPG.
    Nu lijkt het erop dat de BPG niet succesvol zal zijn.
    Het hotel wil graag die kamer (snel) kunnen verhuren en niet geconfronteerd worden met een last minute annulatie van de kamer. Ze vragen daarom of de kamer geannuleerd mag worden omdat het erop lijkt dat de BPG niet succesvol zal zijn.

    Blijkbaar is het hotel al een aantal keer geconfronteerd met lege kamers omdat mislukte BPGs slechts laat geannuleerd werden.

    Voor mij is het begrijpelijk dat ze dan zoeken naar een manier om die kamers voor de uiterste datum te annuleren.

    Overigens: in de mail staat "tomorrow" wat betekent dat je claim volgens de T&C niet meer goedgekeurd kan worden. Er moeten minstens 24 uur zitten tussen de claim en de dag van reservering (om 00:01).

    Bekijk het zo: is een hoog niveau van customer service want ze contacteren persoon X (die onder de gegeven omstandigheden niet geintresseerd is in de kamer) voor persoon Y die een kamer zoekt.

    just my 2 cents

  • Leo
    Leo
    edited januari 2016

    @lodderig said:

    just my 2 cents

    Je haalt idd een aantal redelijke mogelijkheden aan. Maar wat betreft die minimum 24 uur, vermelden de t&c niet 00:01, maar verwijzen zij naar de standaard check-in tijd in het betreffende hotel, meestal is dat 15h en kan variëren per hotel, de standaard check-in tijd staat steeds op je IHG reserveringsbevestiging.

    Zie ook artikel 3 van de t&c: " the claim must be submitted at least twenty-four (24) hours prior to the standard check-in time at the applicable IHG hotel."

  • l_154
    l_154

    Wie krijgt eigenlijk de rekening gepresenteerd van zo'n BPG overnachting: het hotel of IHG? Ik begrijp niet goed wat hun verhouding is.

  • eFly
    eFly
    Inderdaad @Jenss , in het verleden 3 keer gebleven onder BPG. Deze keer gooien ze mij er preventief uit door reservaties te annuleren.

    Hotel had nog veel kamers beschikbaar. Plus claim was ruim 24u voor officiële check in tijd ingestuurd. Serieus, hoe kan een hotel nu op voorhand beoordelen of mijn claim al dan niet succesvol zal zijn...
  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    @l_154

    Het hotel krijgt een 'boete' van 75 USD, en draait op voor de accommodatie.

    Bedankt @Leo voor je inzicht bij deze hotels. Maar hoe valt dit te rijmen met hun kosten verbonden aan een BPG? Zijn die quota zo belangrijk? Zijn die niet makkelijker te behalen met een promotie?
  • Jenss
    Jenss

    @disillusionedTM said:
    l_154

    Het hotel krijgt een 'boete' van 75 USD, en draait op voor de accommodatie.

    Is die boete hetzelfde bij een "reimbursed" als een "adjusted" prijs?

  • Rias
    Rias

    Gisteren / deze nacht goedkeuring gekregen voor BRG in IC Le Grand Paris voor dit weekend.

    Geen ontbijt meer mogelijk in claims dus dan maar gewoon een club kamer geboekt ;) site was hotels.com (kwam gewoon in hotelscombined)

  • Leo
    Leo
    edited januari 2016

    @disillusionedTM said:
    l_154

    Het hotel krijgt een 'boete' van 75 USD, en draait op voor de accommodatie.

    Bedankt Leo voor je inzicht bij deze hotels. Maar hoe valt dit te rijmen met hun kosten verbonden aan een BPG? Zijn die quota zo belangrijk? Zijn die niet makkelijker te behalen met een promotie?

    Die info heb ikzelf ook niet meegekregen, sorry. Bovendien dient er ook rekening mee gehouden te worden dat de info in een professioneel kader gegeven werd aan een gast... weet dus ook niet of alles juist is.

    Wat promotie betreft hou ik er rekening mee dat ze het zich qua imago niet kunnen permitteren om hun prijzen te dumpen, het blijven tenslotte tophotels die voornamelijk leven van zakelijk cliënteel, en daar speelt de prijs iets minder dan met leisure gasten.

This discussion has been closed.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!