Er zijn ondertussen verschillende opties voor hotels om een BPG te accommoderen:
Adjusted zonder betaling - via de rate code
In dit geval wordt je reservering op nul gezet door de rate code aan te passen naar een complimentary rate. Je betaalt niks, en je krijgt geen punten.
Adjusted zonder betaling - via de notes
De rate code wordt niet aangepast, het bedrag wordt niet op nul gezet, maar er wordt in de notes van de reservatie een comment gezet waardoor de front-desk weet dat de accommodatie gratis is. Dit is een leuke, want het laat je toe de punten via de IHG service desk te retro-claimen, ook als de stay als non-qualifying postte.
Adjusted met betaling - via de rate code
Wat Jeroen heeft meegemaakt. De rate code wordt aangepast, maar het bedrag wordt niet op nul gezet en je moet dus voorschieten. Deze is de slechtste die je kan hebben, want in dit geval moet je voorschieten en ben je bijna zeker dat je geen punten krijgt.
Refunded zonder enige vorm van adjustment
De rate code wordt niet aangepast, het bedrag wordt niet op nul gezet, er wordt niks in de notes gezet. Je moet betalen en je krijgt het terugbetaald door IHG. Hierdoor krijg je meestal punten, en als je ze niet krijgt kan je ze normaal retro-claimen.
Interessant! Hoe kan je achterhalen onder welke van de opties je verblijf valt. Oftewel wanneer kan je een retro credit doen en wanneer niet? Is de rate code op de ihg website te achterhalen?
@Matt said:
Is de rate code op de ihg website te achterhalen?
Ik kon mijn reservatie niet meer terugvinden op de website dus vroeg ik even via de chat (grote fan daarvan) of dat ze de mail opnieuw konden sturen. Daar staat de rate code in.
@Jeroen said:
Ik kon mijn reservatie niet meer terugvinden op de website dus vroeg ik even via de chat (grote fan daarvan) of dat ze de mail opnieuw konden sturen. Daar staat de rate code in.
Helaas is dit volgens de mensen van de chat niet mogelijk bij verblijven in het verleden en moet je volgens hun dan het hotel contacten.
Hotels worden/werden inderdaad 75$ gecharged voor elke goedgekeurde BRG.
Bij klachten hebben ze nog grotere miserie. Al je een klacht over een hotel naar IHG stuurt gaat IHG dat in veel gevallen zelf behandelen en zelf een compensatie bepalen (maximum de prijs van de overnachting).
Het hotel wordt sowieso de compensatie + een boete van 150$ gecharged.
Het is wel zo dat de 33% hotels met de minste klachten deze fee niet moet betalen (1/3 van de hotels dus, wordt per kwartaal hernieuwd).
IHG stuurt vervolgens de klacht door naar het hotel, en kan nog vereisen dat het hotel de klant binnen de 48h contacteert, of ze worden nog eens 150$ + een compensatie gecharged indien de klant meld dat hij niet gecontacteerd is.
Dit is wel uit 2013 en gaat over Holiday Inn Expresses in de Verenigde Staten, maar denk dat het wereldwijd wel in dezelfde richting zal zitten.
Iemand al Indigo lower east side in NY geBPGed of gewoon gelogeerd want dat ziet er een nice hotel uit, miss best NY hotel tot nu toe? Binnenkort opent er ook nog een nieuw IC zie ik
@Chrismeister said:
Binnenkort opent er ook nog een nieuw IC zie ik
Als je de IC Barclay bedoelt, dat was vroeger ook al een IC die gedurende ongeveer 2 jaar gesloten werd voor zeer ingrijpende renovering. Zodra het hotel binnenkort terug opent zal de grandeur van de publieke ruimtes opnieuw een eye catcher zijn. Vroeger had het hotel veel grote suites, na de verbouwing zal dat aantal flink teruggebracht zijn, met in totaliteit veel meer kleine kamers... wie ruimte waardeert zal zich beter thuis voelen in de IC Times Square.
BPG voor CP Den Haag afgewezen. Net de tegenovergestelde reden als @Bucketqueen en @VDW.
Het was met onbijt en had geboekt zonder ontbijt omdat die bij hun werd afgekeurd.
"This rate cannot be compared to the room you have booked which does not includes breakfast. Therefore, they do not have the same package."
Zo kunnen ze elke BPG met ontbijt afkeuren IMO.
Ofwel lagere Room Rate beschikbaar ofwel geen vergelijkbare kamers...
@deesistim de voorwaarden moeten hetzelfde zijn. Als je op OTA boekt met ontbijt en vergelijkt op IHG zonder ontbijt dan klopt het dat ze dit afwijzen. Beste is op OTA zonder ontbijt zoeken en vergelijken op IHG zonder ontbijt.
@oldgrumpy Heb ik nu gedaan. @claenen Ja klopt, maar bvb. Bucketqueen had met ontbijt geboekt (nog in het vorige topic beschreven) en dan keurde ze deze af onder het mom van, je hebt niet de goedkoopste rate geboekt..
Berichten
Interessant! Hoe kan je achterhalen onder welke van de opties je verblijf valt. Oftewel wanneer kan je een retro credit doen en wanneer niet? Is de rate code op de ihg website te achterhalen?
Ik kon mijn reservatie niet meer terugvinden op de website dus vroeg ik even via de chat (grote fan daarvan) of dat ze de mail opnieuw konden sturen. Daar staat de rate code in.
Helaas is dit volgens de mensen van de chat niet mogelijk bij verblijven in het verleden en moet je volgens hun dan het hotel contacten.
Ah, ik had het over verblijven die nog moeten gebeuren.
Hotels worden/werden inderdaad 75$ gecharged voor elke goedgekeurde BRG.
Bij klachten hebben ze nog grotere miserie. Al je een klacht over een hotel naar IHG stuurt gaat IHG dat in veel gevallen zelf behandelen en zelf een compensatie bepalen (maximum de prijs van de overnachting).
Het hotel wordt sowieso de compensatie + een boete van 150$ gecharged.
Het is wel zo dat de 33% hotels met de minste klachten deze fee niet moet betalen (1/3 van de hotels dus, wordt per kwartaal hernieuwd).
IHG stuurt vervolgens de klacht door naar het hotel, en kan nog vereisen dat het hotel de klant binnen de 48h contacteert, of ze worden nog eens 150$ + een compensatie gecharged indien de klant meld dat hij niet gecontacteerd is.
Dit is wel uit 2013 en gaat over Holiday Inn Expresses in de Verenigde Staten, maar denk dat het wereldwijd wel in dezelfde richting zal zitten.
Maak er geen misbruik van
Iemand al Indigo lower east side in NY geBPGed of gewoon gelogeerd want dat ziet er een nice hotel uit, miss best NY hotel tot nu toe? Binnenkort opent er ook nog een nieuw IC zie ik
Als je de IC Barclay bedoelt, dat was vroeger ook al een IC die gedurende ongeveer 2 jaar gesloten werd voor zeer ingrijpende renovering. Zodra het hotel binnenkort terug opent zal de grandeur van de publieke ruimtes opnieuw een eye catcher zijn. Vroeger had het hotel veel grote suites, na de verbouwing zal dat aantal flink teruggebracht zijn, met in totaliteit veel meer kleine kamers... wie ruimte waardeert zal zich beter thuis voelen in de IC Times Square.
@eFly over welk hotel ging het nu
Iemand tips voor CP Antwerpen ?
Gisteren succesvolle claim gemaakt voor New York in een Holiday inn.
Het was wel een heel nipt prijsverschil maar toch succesvol!
met of zonder ontbijt?
BPG voor CP Den Haag afgewezen. Net de tegenovergestelde reden als @Bucketqueen en @VDW.
Het was met onbijt en had geboekt zonder ontbijt omdat die bij hun werd afgekeurd.
"This rate cannot be compared to the room you have booked which does not includes breakfast. Therefore, they do not have the same package."
Zo kunnen ze elke BPG met ontbijt afkeuren IMO.
Ofwel lagere Room Rate beschikbaar ofwel geen vergelijkbare kamers...
@deesistim de voorwaarden moeten hetzelfde zijn. Als je op OTA boekt met ontbijt en vergelijkt op IHG zonder ontbijt dan klopt het dat ze dit afwijzen. Beste is op OTA zonder ontbijt zoeken en vergelijken op IHG zonder ontbijt.
En kan je niet opnieuw proberen met ontbijt ?
@oldgrumpy Heb ik nu gedaan.
@claenen Ja klopt, maar bvb. Bucketqueen had met ontbijt geboekt (nog in het vorige topic beschreven) en dan keurde ze deze af onder het mom van, je hebt niet de goedkoopste rate geboekt..
Ik heb ook een claim ingediend(inclusief ontbijt) maar wacht nu al bijna 18 uur, hoe lang duurde het bij jou?
Dat is exact de situatie waarin je niks kan claimen. En normaal is het nadat de stay gepost is, na een paar dagen dus.