IHG Best Price Guarantee - Ervaringen

1356734

Berichten

  • Matt
    Matt

    @flrvt said:
    Even wat uitklaren.

    Er zijn ondertussen verschillende opties voor hotels om een BPG te accommoderen:

    Adjusted zonder betaling - via de rate code
    In dit geval wordt je reservering op nul gezet door de rate code aan te passen naar een complimentary rate. Je betaalt niks, en je krijgt geen punten.

    Adjusted zonder betaling - via de notes
    De rate code wordt niet aangepast, het bedrag wordt niet op nul gezet, maar er wordt in de notes van de reservatie een comment gezet waardoor de front-desk weet dat de accommodatie gratis is. Dit is een leuke, want het laat je toe de punten via de IHG service desk te retro-claimen, ook als de stay als non-qualifying postte.

    Adjusted met betaling - via de rate code
    Wat Jeroen heeft meegemaakt. De rate code wordt aangepast, maar het bedrag wordt niet op nul gezet en je moet dus voorschieten. Deze is de slechtste die je kan hebben, want in dit geval moet je voorschieten en ben je bijna zeker dat je geen punten krijgt.

    Refunded zonder enige vorm van adjustment
    De rate code wordt niet aangepast, het bedrag wordt niet op nul gezet, er wordt niks in de notes gezet. Je moet betalen en je krijgt het terugbetaald door IHG. Hierdoor krijg je meestal punten, en als je ze niet krijgt kan je ze normaal retro-claimen.

    Interessant! Hoe kan je achterhalen onder welke van de opties je verblijf valt. Oftewel wanneer kan je een retro credit doen en wanneer niet? Is de rate code op de ihg website te achterhalen?

  • Jeroen
    Jeroen

    @Matt said:
    Is de rate code op de ihg website te achterhalen?

    Ik kon mijn reservatie niet meer terugvinden op de website dus vroeg ik even via de chat (grote fan daarvan) of dat ze de mail opnieuw konden sturen. Daar staat de rate code in.

  • Matt
    Matt

    @Jeroen said:
    Ik kon mijn reservatie niet meer terugvinden op de website dus vroeg ik even via de chat (grote fan daarvan) of dat ze de mail opnieuw konden sturen. Daar staat de rate code in.

    Helaas is dit volgens de mensen van de chat niet mogelijk bij verblijven in het verleden en moet je volgens hun dan het hotel contacten.

  • Jeroen
    Jeroen

    Ah, ik had het over verblijven die nog moeten gebeuren.

  • fbruno
    fbruno

    Hotels worden/werden inderdaad 75$ gecharged voor elke goedgekeurde BRG.

    Bij klachten hebben ze nog grotere miserie. Al je een klacht over een hotel naar IHG stuurt gaat IHG dat in veel gevallen zelf behandelen en zelf een compensatie bepalen (maximum de prijs van de overnachting).
    Het hotel wordt sowieso de compensatie + een boete van 150$ gecharged.

    Het is wel zo dat de 33% hotels met de minste klachten deze fee niet moet betalen (1/3 van de hotels dus, wordt per kwartaal hernieuwd).

    IHG stuurt vervolgens de klacht door naar het hotel, en kan nog vereisen dat het hotel de klant binnen de 48h contacteert, of ze worden nog eens 150$ + een compensatie gecharged indien de klant meld dat hij niet gecontacteerd is.

    Dit is wel uit 2013 en gaat over Holiday Inn Expresses in de Verenigde Staten, maar denk dat het wereldwijd wel in dezelfde richting zal zitten.

    Maak er geen misbruik van ;)

  • Chrismeister
    Chrismeister

    Iemand al Indigo lower east side in NY geBPGed of gewoon gelogeerd want dat ziet er een nice hotel uit, miss best NY hotel tot nu toe? Binnenkort opent er ook nog een nieuw IC zie ik

  • Leo
    Leo
    edited januari 2016

    @Chrismeister said:
    Binnenkort opent er ook nog een nieuw IC zie ik

    Als je de IC Barclay bedoelt, dat was vroeger ook al een IC die gedurende ongeveer 2 jaar gesloten werd voor zeer ingrijpende renovering. Zodra het hotel binnenkort terug opent zal de grandeur van de publieke ruimtes opnieuw een eye catcher zijn. Vroeger had het hotel veel grote suites, na de verbouwing zal dat aantal flink teruggebracht zijn, met in totaliteit veel meer kleine kamers... wie ruimte waardeert zal zich beter thuis voelen in de IC Times Square.

  • daruda
    daruda

    @eFly over welk hotel ging het nu :)

  • peter_vh
    peter_vh

    Iemand tips voor CP Antwerpen ?

  • daruda
    daruda
    Je moet eens zoeken in de andere thread. Daar staat een site vermeld die destijds succesvol is geweest voor een weekend. a*******
  • Chrismeister
    Chrismeister

    Gisteren succesvolle claim gemaakt voor New York in een Holiday inn.

    Het was wel een heel nipt prijsverschil maar toch succesvol!

  • daruda
    daruda

    met of zonder ontbijt? :)

  • deesistim
    deesistim
    edited januari 2016

    BPG voor CP Den Haag afgewezen. Net de tegenovergestelde reden als @Bucketqueen en @VDW.
    Het was met onbijt en had geboekt zonder ontbijt omdat die bij hun werd afgekeurd.

    "This rate cannot be compared to the room you have booked which does not includes breakfast. Therefore, they do not have the same package."

    Zo kunnen ze elke BPG met ontbijt afkeuren IMO.
    Ofwel lagere Room Rate beschikbaar ofwel geen vergelijkbare kamers...

  • claenen
    claenen

    @deesistim de voorwaarden moeten hetzelfde zijn. Als je op OTA boekt met ontbijt en vergelijkt op IHG zonder ontbijt dan klopt het dat ze dit afwijzen. Beste is op OTA zonder ontbijt zoeken en vergelijken op IHG zonder ontbijt.

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    En kan je niet opnieuw proberen met ontbijt ?

  • deesistim
    deesistim

    @oldgrumpy Heb ik nu gedaan.
    @claenen Ja klopt, maar bvb. Bucketqueen had met ontbijt geboekt (nog in het vorige topic beschreven) en dan keurde ze deze af onder het mom van, je hebt niet de goedkoopste rate geboekt..

  • Jenss
    Jenss
    edited januari 2016

    @deesistim said:
    oldgrumpy Heb ik nu gedaan.

    Ik heb ook een claim ingediend(inclusief ontbijt) maar wacht nu al bijna 18 uur, hoe lang duurde het bij jou?

  • deesistim
    deesistim

    @Jenss said:
    Stipt 48u

  • kristof
    kristof
    Adjusted zonder betaling - vanaf wanneer kun je retro claimen? Na een paar dagen/weken of dadelijk?
  • Jeroen
    Jeroen

    @kristof said:
    Adjusted zonder betaling - vanaf wanneer kun je retro claimen? Na een paar dagen/weken of dadelijk?

    Dat is exact de situatie waarin je niks kan claimen. En normaal is het nadat de stay gepost is, na een paar dagen dus.

This discussion has been closed.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!