@Darrow said:
Ik heb toch het idee dat het binnenkort helemaal gedaan is met de gratis nachten
Eerlijk? Denk het niet. Ik zie dezelfde discussies elk jaar terugkomen. Het zal wat moeilijker worden, maar that's it. En uiteindelijk is dat ook de bedoeling van BPG, dat zij de beste prijs aanbieden ipv OTA. En echt gedaan gaat het nooit zijn. Eventueel matchen en korting, wat ook ok is. Ik doe zelf sporadisch een BPG en zal er dan ook niet zoveel last van ondervinden. Ik weet dat er heel wat mensen zijn die er sport van maken en die gaan mogelijk wel minder happy worden
@thom said:
Bijna altijd aangeboden als platinum, zowel bij BPG als award nights. Had onlangs een award in IC Doha City (De ICs in Doha zijn een sweet spot 25 & 35K voor een nacht) en kreeg geen upgrade aangeboden. Met een smile en een grapje geinformeerd...Er was geen enkele kamer meer vrij, ook geen suite, hij liet zelfs het scherm zien. We kregen als compensatie 2x ontbijt aangeboden! Was beter daar we toch pas om 23h in het hotel waren.
Update: Daar ons verblijf niet echt zonder horten of stoten was, een klacht geformuleerd...
Ik krijg de 25K punten retour en een upgrade naar een suite bij men volgende verblijf
_Thank you for contacting our office regarding the Best Price Guarantee in reference to rates at the InterContinental Amstel Amsterdam. We appreciate the opportunity to assist you with this matter.
We have verified the third party website where you found the lower rate on www.sxxxo.de. Please be informed that the lower rate you were claiming requires a guest to book a flight before booking the accommodation._
@daruda said:
Was ook niet echt naar u verwezen
Wel vreemd dat je geen reactie krijgt. Nog nooit aan de hand gehad. Welke mail geef je op? Spam al gecheckt?
Dan is het goed Mijn gewone mail en in de spam zit ook niks, dit ik heb geen flauw idee waarom het niet werkt...
We asked a non smoking room, but on arrival it was clear that somebody
smoked in the room! You could smell it from the moment you entered.
Things like that should be taken care off pro-active.
_ We were offered a room for disabled people, and we were assured this
was the same except the bathroom.... You can say that again.
The bathroom in upmarket hotels is always a nice place to be. Not so in this
room! On top of that you turn the whole bathroom into a swimming pool
when you take a shower.This is not only a big discomfort when you go to the toilet after taking
a shower this is also dangerous. The bathroom was still wet in the morning.
_ The room has a big roster for ventilation in the hallway, for some
reason it has very bright lights in it.So it lightens up the hallway, not good when you are sensitive to light
when sleeping.
_ On top of this room service knocked on our door at 01.15 AM!!! When we
answered with 'yes' because we had been woken up briskly, they opened
the door!When we asked what was going on they asked if we called room service to
empty the mini bar or something, I'm not a 100% sure because I was sleepy.
@claenen said:
Eerlijk? Denk het niet. Ik zie dezelfde discussies elk jaar terugkomen. Het zal wat moeilijker worden, maar that's it. En uiteindelijk is dat ook de bedoeling van BPG, dat zij de beste prijs aanbieden ipv OTA. En echt gedaan gaat het nooit zijn. Eventueel matchen en korting, wat ook ok is. Ik doe zelf sporadisch een BPG en zal er dan ook niet zoveel last van ondervinden. Ik weet dat er heel wat mensen zijn die er sport van maken en die gaan mogelijk wel minder happy worden
Huh? Dit is nu toch echt uw kop in het zand steken? Zie je niet hoeveel meer exposure het programma door de jaren heeft gekregen? Hoe meer het wordt uitgehold? En hoe frequenter wijzigingen en absurder de 'interpretatie' van de regels worden?
De bedoeling van de BPG is niet simpelweg dat het hotel de beste prijs aanbiedt. Hun belangrijkste doel is totale controle op de prijs, eendert via wel kanaal. Ze gebruiken hun gasten om inbreuken op deze prijsafspraken te melden via het BPG programma. Ondergeschikt daaraan willen ze de naïevelingen doen geloven dat de hotel website de goedkoopste is, en zo vermijden ze dure commissies te betalen aan OTAs. Een BPG is in principe schadelijk voor de consument.
De laatste wijzigingen maken het niet gewoon 'wat moeilijker'. Hun regels zijn zo ontransparant dat enkel zeer geoefende spelers er hun voordeel mee kunnen doen. Elke 'normale' klant verbrandt zich aan zo een BPG. Dit is verre van een normale situatie.
Bij elk mogelijk tarief op de IHG website word je om de oren geslagen met hun Guarantee. Maar, wat blijkt nu, de meeste tarieven zijn al op voorhand uitgesloten. Je claim zal nog niet eens behandeld worden.
Sorry, maar zijn de intenties van IHG haar lepe marketing/misleiding niet even malafide geworden als al die gretige BPGers?
Gohja, ik hoop dat het bijna gedaan is, dan zijn de steeds terugkerende discussies hier ook afgelopen Ik regel mijn gratis nachten dan wel op een andere manier.
@Jeroen said:
Gohja, ik hoop dat het bijna gedaan is, dan zijn de steeds terugkerende discussies hier ook afgelopen Ik regel mijn gratis nachten dan wel op een andere manier.
Inderdaad, zolang ik maar aan mijn gratis nachten geraak, de rest kan de pot op ???
Berichten
Eerlijk? Denk het niet. Ik zie dezelfde discussies elk jaar terugkomen. Het zal wat moeilijker worden, maar that's it. En uiteindelijk is dat ook de bedoeling van BPG, dat zij de beste prijs aanbieden ipv OTA. En echt gedaan gaat het nooit zijn. Eventueel matchen en korting, wat ook ok is. Ik doe zelf sporadisch een BPG en zal er dan ook niet zoveel last van ondervinden. Ik weet dat er heel wat mensen zijn die er sport van maken en die gaan mogelijk wel minder happy worden
Doet ge moeite? Daarstraks in 5 min. 1 gevonden voor die datum, wou er ook verblijven maar heb de dag erna pas om 20u een vlucht.
Niet beschikbaar
Als ik hier zo lees, heb ik ook het gevoel dat bepaalde personen elke dag een claim indienen
Ik heb van de week dus twee claims ingediend, maar omdat ze zeggen allebei de claims niet te hebben ontvangen maakt dat dus verder niks uit.
Update: Daar ons verblijf niet echt zonder horten of stoten was, een klacht geformuleerd...
Ik krijg de 25K punten retour en een upgrade naar een suite bij men volgende verblijf
Amai, wat is er dan gebeurd opdat je een klacht hebt moeten indienen ?
Waar & hoe heb je deze klacht eigenlijk ingediend?
Was ook niet echt naar u verwezen
Wel vreemd dat je geen reactie krijgt. Nog nooit aan de hand gehad. Welke mail geef je op? Spam al gecheckt?
Uitvluchten worden steeds belachelijker :
_Thank you for contacting our office regarding the Best Price Guarantee in reference to rates at the InterContinental Amstel Amsterdam. We appreciate the opportunity to assist you with this matter.
We have verified the third party website where you found the lower rate on www.sxxxo.de. Please be informed that the lower rate you were claiming requires a guest to book a flight before booking the accommodation._
Dan is het goed Mijn gewone mail en in de spam zit ook niks, dit ik heb geen flauw idee waarom het niet werkt...
Via hun Facebook pagina email gevraagd
Hier een deel van de mail:
We asked a non smoking room, but on arrival it was clear that somebody
smoked in the room! You could smell it from the moment you entered.
Things like that should be taken care off pro-active.
_ We were offered a room for disabled people, and we were assured this
was the same except the bathroom.... You can say that again.
The bathroom in upmarket hotels is always a nice place to be. Not so in this
room! On top of that you turn the whole bathroom into a swimming pool
when you take a shower.This is not only a big discomfort when you go to the toilet after taking
a shower this is also dangerous. The bathroom was still wet in the morning.
_ The room has a big roster for ventilation in the hallway, for some
reason it has very bright lights in it.So it lightens up the hallway, not good when you are sensitive to light
when sleeping.
_ On top of this room service knocked on our door at 01.15 AM!!! When we
answered with 'yes' because we had been woken up briskly, they opened
the door!When we asked what was going on they asked if we called room service to
empty the mini bar or something, I'm not a 100% sure because I was sleepy.
Terecht geklaagd dus. Wtf...
Huh? Dit is nu toch echt uw kop in het zand steken? Zie je niet hoeveel meer exposure het programma door de jaren heeft gekregen? Hoe meer het wordt uitgehold? En hoe frequenter wijzigingen en absurder de 'interpretatie' van de regels worden?
De bedoeling van de BPG is niet simpelweg dat het hotel de beste prijs aanbiedt. Hun belangrijkste doel is totale controle op de prijs, eendert via wel kanaal. Ze gebruiken hun gasten om inbreuken op deze prijsafspraken te melden via het BPG programma. Ondergeschikt daaraan willen ze de naïevelingen doen geloven dat de hotel website de goedkoopste is, en zo vermijden ze dure commissies te betalen aan OTAs. Een BPG is in principe schadelijk voor de consument.
De laatste wijzigingen maken het niet gewoon 'wat moeilijker'. Hun regels zijn zo ontransparant dat enkel zeer geoefende spelers er hun voordeel mee kunnen doen. Elke 'normale' klant verbrandt zich aan zo een BPG. Dit is verre van een normale situatie.
Bij elk mogelijk tarief op de IHG website word je om de oren geslagen met hun Guarantee. Maar, wat blijkt nu, de meeste tarieven zijn al op voorhand uitgesloten. Je claim zal nog niet eens behandeld worden.
Sorry, maar zijn de intenties van IHG haar lepe marketing/misleiding niet even malafide geworden als al die gretige BPGers?
Gohja, ik hoop dat het bijna gedaan is, dan zijn de steeds terugkerende discussies hier ook afgelopen Ik regel mijn gratis nachten dan wel op een andere manier.
Het verbaasd me dat er in de VS nog niemand een class action begonnen is tegen IHG voor deze praktijken...
Inderdaad nogal wat sfeerbedervers !
Inderdaad, zolang ik maar aan mijn gratis nachten geraak, de rest kan de pot op ???