[EXPIRED] Brussel - Kaapstad in Business voor €517 met Ethiopian Airlines

1234568

Berichten

  • Chris
    Chris

    @Jelle said:
    Kindly be advised the refund was processed in cash since the ticket was initially purchased in cash.
    Geen idee waar ze die info vandaan halen haha. Elke CS agent vertelt altijd wel Iets anders.

    maar heb je het geld al wel terug dan? hier dat ook nog niet..... nada.... staat nu in blokkade bij AMEX.

  • claenen
    claenen
    Waarom vragen jullie geld terug ipv te pushen voor C? Just curious.
  • Jelle
    Jelle

    @claenen said:
    Waarom vragen jullie geld terug ipv te pushen voor C? Just curious.

    Ik heb van Tripsta en ET te horen gekregen dat de refund in progress zou zijn maar kan wel 20 dagen duren.

    @claenen De enige reden dat ik het business ticket geboekt had was vanwege de refund garantie. Ik verhuis volgende maand naar het buitenland normaal gezien en met andere job weet je nooit of je je verlof meteen kan inplannen zoals je wilt. Hier was dus geen risico aan verbonden, als het een economy ticket wordt wel neem ik aan aangezien no refund?

    En economy op ET lijkt me nu ook niet de meest aantrekkelijke route maar soit ik zou het nog gedaan hebben voor de 100% miles maar aangezien de refund weg valt waag ik het beter niet omdat ik geen garantie heb voorlopig om te kunnen gaan.

  • Chris
    Chris

    @claenen ik had hem ook alleen gewoon geboekt omdat hij toch volledig flexible was. Eerst doen dan denken hè. En heb zitten kijken en we willen in de zomer toch elders heen.
    mocht hij toch nog in C gaan (ik heb geen refund gevraagd nog!!!) ze antwoorden bij mij op NIKS meer. helemaal niks......... anderen krijgen wel email reply.....
    daarom dus blokkade bij AMEX. om af te dwingen dat ze mij gaan contacteren persoonlijk.

  • gregorycop
    gregorycop

    Ik krijg ook ontzettend moeilijk reply hoor, maar vandaag toch na een dik uur deze reply:

    _"Dear Gregory,

    Greetings!!!

    Sorry for the late reply,

    Since there are many tickets have sold on this business class due to the mentioned error, we are waiting for the higher management decision to give a response for the customers who are not accepted the first two offers.

    Kind regards, "_

  • Jeroen
    Jeroen

    Ik heb zelfs niet een van de twee opties gekregen :'(

  • Jelle
    Jelle

    Ik heb verschillende malen zelfs antwoord gehad na nog geen 3 minuten. Was eerder een chatsessie dan een mailing.

  • gregorycop
    gregorycop

    @Jelle said:
    Ik heb verschillende malen zelfs antwoord gehad na nog geen 3 minuten. Was eerder een chatsessie dan een mailing.

    Ja, voor terugbetaling? Dan zullen ze inderdaad wel snel zijn.. ;)

  • Jelle
    Jelle
    Geld staat op de rekening. Was via Tripsta.
  • Gigi2m02
    Gigi2m02
    edited februari 2016

    Intussen is de eerstvolgende in de lijst op FT proberen vliegen in Business:

    Bad and good news. Bad news Business no go, if you have been switched on the ET web site to eco then eco it is. If you turn up at ET Cloud Nine Check In deck in BRU you will show up as ECO and be referred to the Booking Office nearby.
    Now the good news by agreeing to travel ECO in advance at the booking Office, when really there was only ever one option open to us, we were offered and accepted 75% off FULL fare paid. Confirmed full fare not just the normal % off fare left after taxes element removed. So for us BRU to CT ECO return for around £100 each, refund to be arranged through our original booking OTA when we return.

  • Jelle
    Jelle
    Had het ook gelezen. Goeie deal natuurlijk wel nog. 170 euro ish voor 100% miles
  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    > @Gigi2m02 said:
    > through our original booking OTA

    Wauw. Good luck! :neutral:
  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    @disillusionedTM said:
    Wauw. Good luck! :neutral:

    Ik heb gelukkig rechtstreeks geboekt, geen idee op dit moment wat ik ga doen.
    Eco vliegen of full refund :smiley:

  • gregorycop
    gregorycop

    De meesten hebben al geannuleerd denk ik, maar toch even een update:

    Het kost veel moeite reactie los te krijgen van ET, maar vandaag dit:

    Op de vraag wanneer 'higher management' eindelijk tot een beslissing zou komen over tickets rechtstreeks geboekt bij ET voor klanten die niet ingingen op hun 'offer' 'annuleren of 75% terug':
    "As they are reviewing the customers’ response on the last offer and they will come up with a conclusive decision as soon as they finalize the revision."

    i.v.m. de 75% refund:
    "75% of the refund will be calculated from the basis fare, doesn’t include the taxes."

    De basis fare is slechts 106 euro btw. Dus daar gaat dan 75% af. Conclusie: waarschijnlijk is de uitkomst eco vliegen voor 444 euro ongeveer (als je ervoor kiest) en dus geen 130 euro, ook al is het nog even wachten op een beslissing van het management dus.

    Qua mijlen verdienen zit dit nog goed, maar voor mij wordt het toch minder interessant.

  • Jelle
    Jelle
    edited februari 2016

    @gregorycop said:
    De meesten hebben al geannuleerd denk ik, maar toch even een update:

    Het kost veel moeite reactie los te krijgen van ET, maar vandaag dit:

    Op de vraag wanneer 'higher management' eindelijk tot een beslissing zou komen over tickets rechtstreeks geboekt bij ET voor klanten die niet ingingen op hun 'offer' 'annuleren of 75% terug':
    "As they are reviewing the customers’ response on the last offer and they will come up with a conclusive decision as soon as they finalize the revision."

    i.v.m. de 75% refund:
    "75% of the refund will be calculated from the basis fare, doesn’t include the taxes."

    De basis fare is slechts 106 euro btw. Dus daar gaat dan 75% af. Conclusie: waarschijnlijk is de uitkomst eco vliegen voor 444 euro ongeveer (als je ervoor kiest) en dus geen 130 euro, ook al is het nog even wachten op een beslissing van het management dus.

    Qua mijlen verdienen zit dit nog goed, maar voor mij wordt het toch minder interessant.

    Vreemd want op FT vond ik dit

    OwlMan reporting in from Stellenbosch SA.

    Bad and good news. Bad news Business no go, if you have been switched on the ET web site to eco then eco it is. If you turn up at ET Cloud Nine Check In deck in BRU you will show up as ECO and be referred to the Booking Office nearby.

    Now the good news by agreeing to travel ECO in advance at the booking Office, when really there was only ever one option open to us, we were offered and accepted 75% off FULL fare paid. Confirmed full fare not just the normal % off fare left after taxes element removed. So for us BRU to CT ECO return for around £100 each, refund to be arranged through our original booking OTA when we return.

    For us who were committed to a holiday in SA that is a great deal, but I'm sure the Business or nothing contributors will not be happy and I fully understand. Yesterday if we could have travelled business then we would have, it was always our preferred option.

    So basically as it now stands, accept a very cheap ECO trip to South Africa (under EU Regulation (EC No. 261/2004, Article 10 compensation), ask for full refund, or continue to challenge by what ever means if you believe there is still scope.

    Flights combination to CT were 777-200 and 787, ECO service was much on par with other airlines, so no complaints there.

  • gregorycop
    gregorycop

    Ik weet het. Erg tegenstrijdige info langs alle kanten.
    Zijn boeking was via een OTA, wat sinds het begin ook al anders benaderd wordt dan rechtstreeks via ET. Blijft dus onduidelijk.

  • Chris
    Chris

    440 is totaal niet interessant......... 130 wel.... alleen ik ga niet in eco.
    ik heb de tickets nog steeds. zou vliegen zomer vakantie. ik wacht nog 2-3 weken. als er een andere flash komt ga ik die boeken. ET is sowieso refundable.

  • gregorycop
    gregorycop

    En... WIN!

    _"Dear Gregory,

    Greetings!!!

    Considering your dissatisfaction and future business with us we are delighted to inform you that we have accepted your request to travel on business class. We have reached to this decision by taking an extra mile beyond the working procedure and due to our strong belief on customer satisfaction. We hope you will be satisfied with the offer and enjoy the flight with our airline.

    Kind regards, "_

  • Jelle
    Jelle

    Nice! Hoe heb je ze overtuigd? "future business" ?

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!