Ik heb uiteindelijk mijn vlucht geannuleerd. In ieder geval is het voor mij duidelijk geworden dat ik nooit nog met Ethiopian Airlines zal vliegen. Een luchtvaartmaatschappij waar een cultuur heerst waarin fouten niet toegegeven kunnen worden of waar men zich niet verontschuldigd, kan absoluut niet. In de lucht kan dit zeer ernstige gevolgen hebben. Bovendien hebben ze, nadat ik de annulatie had gevraagd, me geantwoord op een mail die niet van mij kwam, maar van iemand anders die ook annulatie vroeg, inclusief naam, e-mail en PNR van die persoon. Een luchtvaartmaatschappij waar zo onvoorzichtig en onbedachtzaam te werk wordt gegaan.. Hopelijk heerst die cultuur ook niet in hun maintenance-afdeling..
Even verduidelijken dat er een groot verschil is tussen het personeel op de grond (met welke jullie contact hebben) en de bemanningen. Ik ken meerdere personen (piloten) die daar vliegen waarmee ik zelf jaren gevlogen heb en die veiligheid zeer hoog in het vaandel dragen. Zij zullen alles doen om geen foute beslissingen te nemen.
Dat er een typisch Afrikaanse cultuur heerst ivm de fout die ze gemaakt hebben op de grond is weinig verrassend maar wat ik geleerd heb na al die jaren in Afrika te wonen is dat je geduld moet hebben, de discussie niet uit de weg gaan en vooral niet toegeven!
Ik zit nog steeds in Business, ziet er naaruit dat het gelukt is mijn ticket de auditing te laten ontlopen
Al mag ik niet te vroeg juichen natuurlijk, vertrek is pas in maart...
Het heeft geen zin om hierover een discussie te voeren, maar het zou absoluut onlogisch zijn als het over de totaalprijs gaat. Airporttax, belastingen, fuel surcharges, hebben allemaal nix te maken met een wijziging van je reservatie.
Die 75% is net geen compensatie voor geleden ongemak, enkel een prijsaanpassing voor andere klasse te weerspiegelen.
Zomaar een C ticket downgraden, en er dan mee wegkomen door een 75% korting te geven, zelfs als dit op full price zou zijn, noem ik ook geen consumenten bescherming. De normale prijs van zo een C ticket is 4000 euro? Dan zit je daar nu met je Y aan 1000 euro met zo een carrier en route...
Nu ik hoop voor allen betrokken dat ET wel billijk is, en je 75% cadeau diet.
Ik heb net van Tripsta bevestiging gekregen dat het geld zal worden teruggestort. Best raar aangezien mijn eerste verzoeken nooit beholpen konden worden aangezien ET alle rechten van het ticket naar hun hadden toegetrokken maar nu plots lukt het wel.
Nu ik heb dit bedrag betaald met de m&m mastercard. Mss een domme vraag maar je kan dus enkel op die MC geld storten met een persoonlijke code in de vorm van xx/xxxx/xx of iets dergelijks als je bijvoorbeeld je limiet wil verhogen door er zelf een storting op te doen. Kan ET/Tripsta dan zelfs het geld terug op die kaart zetten aangezien zij enkel mijn kaartgegevens hebben maar niet die code of hoe gaat dit technisch in zijn werk?
Bij mijn VISA kaart (ook BCCCorporate) kan je inderdaad met je gestructureerde mededeling geld op je rekening zetten. Dat bedrag verhoogt dan ook de limiet van de kaart (zo is mij toch ooit gezegd).
De "code" die je in de beschrijving zet als je zelf geld op je m&m mc wil zetten. Wij hebben ze nodig om er geld op te zetten, hebben ota's die dan ook niet nodig?
Die code noemt een 'gestructureerde mededeling' en wordt gebruikt om je betaling automatisch te herkennen en te verwerken.
De OTA annuleert gewoon je betaling, waardoor die terug op je kaart komt. Daar is geen mededeling voor nodig.
Berichten
Welke mailadressen hebben jullie gecontacteerd?
Ik heb uiteindelijk mijn vlucht geannuleerd. In ieder geval is het voor mij duidelijk geworden dat ik nooit nog met Ethiopian Airlines zal vliegen. Een luchtvaartmaatschappij waar een cultuur heerst waarin fouten niet toegegeven kunnen worden of waar men zich niet verontschuldigd, kan absoluut niet. In de lucht kan dit zeer ernstige gevolgen hebben. Bovendien hebben ze, nadat ik de annulatie had gevraagd, me geantwoord op een mail die niet van mij kwam, maar van iemand anders die ook annulatie vroeg, inclusief naam, e-mail en PNR van die persoon. Een luchtvaartmaatschappij waar zo onvoorzichtig en onbedachtzaam te werk wordt gegaan.. Hopelijk heerst die cultuur ook niet in hun maintenance-afdeling..
@Tim heb jij het geld ook al teruggekregen? Via welk mailadres had je hen gecontacteerd?
Dat er een typisch Afrikaanse cultuur heerst ivm de fout die ze gemaakt hebben op de grond is weinig verrassend maar wat ik geleerd heb na al die jaren in Afrika te wonen is dat je geduld moet hebben, de discussie niet uit de weg gaan en vooral niet toegeven!
Ik zit nog steeds in Business, ziet er naaruit dat het gelukt is mijn ticket de auditing te laten ontlopen
Al mag ik niet te vroeg juichen natuurlijk, vertrek is pas in maart...
Ik alleszins ook de mail gehad van Economy aan -75%
Het heeft geen zin om hierover een discussie te voeren, maar het zou absoluut onlogisch zijn als het over de totaalprijs gaat. Airporttax, belastingen, fuel surcharges, hebben allemaal nix te maken met een wijziging van je reservatie.
Die 75% is net geen compensatie voor geleden ongemak, enkel een prijsaanpassing voor andere klasse te weerspiegelen.
Zomaar een C ticket downgraden, en er dan mee wegkomen door een 75% korting te geven, zelfs als dit op full price zou zijn, noem ik ook geen consumenten bescherming. De normale prijs van zo een C ticket is 4000 euro? Dan zit je daar nu met je Y aan 1000 euro met zo een carrier en route...
Nu ik hoop voor allen betrokken dat ET wel billijk is, en je 75% cadeau diet.
Ik heb net van Tripsta bevestiging gekregen dat het geld zal worden teruggestort. Best raar aangezien mijn eerste verzoeken nooit beholpen konden worden aangezien ET alle rechten van het ticket naar hun hadden toegetrokken maar nu plots lukt het wel.
Nu ik heb dit bedrag betaald met de m&m mastercard. Mss een domme vraag maar je kan dus enkel op die MC geld storten met een persoonlijke code in de vorm van xx/xxxx/xx of iets dergelijks als je bijvoorbeeld je limiet wil verhogen door er zelf een storting op te doen. Kan ET/Tripsta dan zelfs het geld terug op die kaart zetten aangezien zij enkel mijn kaartgegevens hebben maar niet die code of hoe gaat dit technisch in zijn werk?
Bij mijn VISA kaart (ook BCCCorporate) kan je inderdaad met je gestructureerde mededeling geld op je rekening zetten. Dat bedrag verhoogt dan ook de limiet van de kaart (zo is mij toch ooit gezegd).
Ja, OTA kan zonder problemen terugstorten op die kaart.
@disillusionedTM hoe weet je dat?
idem bij mij. Op de afrekening staat er ipv een minteken gewoon een plusteken dacht ik.
Welke persoonlijke code bedoel je dan? (we gaan hier wel offtopic)
De OTA annuleert gewoon je betaling, waardoor die terug op je kaart komt. Daar is geen mededeling voor nodig.