Waarom worden OTA's voor BPG-claims niet gedeeld?

245

Berichten

  • Jelle
    Jelle

    @disillusionedTM said:
    OK, dus we willen eigenlijk hetzelfde :-) De geïnteresseerden kunnen mij een PM sturen met e-mail adres.

    Ongelooflijk :)

  • Koja78
    Koja78

    Ik vind dat diegenen die willen een besloten clubje oprichten dat dan maar elders moeten gaan doen. Het zijn net die veel(ab)users die het voor de anderen praktisch onmogelijk maken nog iets te vinden. But obviously I'm not part of the incrowd ;)

  • Chrismeister
    Chrismeister
    edited januari 2016

    Bedankt om te delen Jenss! Dit is een héél waardevolle bijdrage :)

    Ik denk dat velen onder ons deze website (ik toch alleszins) al vaak over het hoofd hebben gezien wegens de veronderstelling van dat het enkel USD de munteenheid is. (tenzij je er echt veel mee bezig bent)

    Ik denk dat het jezelf en de jumpseat community ten voordele kan zijn, de naam van de website te verwijderen binnen een dag of twee. De bijdragers van deze community zullen het dan wel allemaal gelezen hebben, ( you don't go 3 days without checking jumpseat ;) )

    BPG in IC Amstel is zeer begeerd en er zijn steeds minder mogelijkheden, ook in het algemeen voor de BPG. Ik denk dat jouw website miss wel héél waardevol op lange termijn kan zijn en ook een groot draagvlak heeft. Ik denk dat velen nu weer binnen de kortste maanden IC Amstel gaan uittesten, ik wrs ook. Daarom is bestaat de kans groot dat deze opportunity snel weer weg zal zijn.

    Ik denk dat we moeten beseffen dat deze hotel game de heilige graal is van de hotels zoals fuel dumping dit is voor vluchten. Zoals een third strike maanden/jaren kan werken, kan een hotelwebsite dit ook. Daarom worden de goede hotelwebsites beter niet publiek bekend gemaakt. Er zullen miss geen hotels meelezen maar wel gamers van andere landen adhv google translate. IHG Best Price Guarantee is nog steeds een Engelse zoekterm.

    Omdat forumwerkzaamheden niet altijd direct kunnen gebeuren, kunnen we eventueel wel zelf wat discreter omgaan met info, we moeten daarvoor niet in pm beginnen werken, maar wel analytisch beschrijven, anagramstijl of bijnamen. Zo kan het wel duidelijk zijn voor de mensen in de community die er tijd in steken, maar niet direct voor de 1 time lurker. Die one time lurker zal daarom nog een uurtje of 2 moeten zoeken of eventueel een account aanmaken en bijdragen :) ( ik denk dat het analytisch beschrijven of bijnamen wel attractief kan zijn voor beginners om de community te joinen)

    (ik denk dat volledig publiek niet eerlijk is, maar volledig geheim dan ook weer niet, er moet altijd een kleine inspanning tegenover staan)

  • daruda
    daruda
    edited januari 2016
    Pl ging toch altijd in eur dacht ik? Zelf wel nog nooit gebruikt.

    Het nut van dingen na 2 dagen verwijderen weet ik ook niet. De privé hangouts groep werkt alleszins nuttiger om interessante zaken op kt in kleine groep te delen..
  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    Je hebt maar 24 uur om je post te editen. Een publiek forum is een gevaarlijk medium voor zo een info...
  • Chrismeister
    Chrismeister
    edited januari 2016

    Een prive groep is inderdaad handig en leuk, maar dan verhuis je de community en al de communicatie naar de privé groep. En je verkleint de mogelijkheid voor het toetreden van nieuwelingen tot de community die wel bereid zijn voor de effort, maar niet weten wat de mogelijkheden zijn van the game.

  • l_154
    l_154

    @Chrismeister said:
    Een prive groep is inderdaad handig en leuk, maar dan verhuis je de community en al de communicatie naar de privé groep. En je verkleint de mogelijkheid voor het toetreden van nieuwelingen tot de community die wel bereid zijn voor de effort, maar niet weten wat de mogelijkheden zijn van the game.

    Hier ben ik het mee eens. Ik ben zelf een nieuweling en ben de kneepjes van het vak nog aan het leren. Heb er ook enkel met periodes tijd voor. Dan is het leuk om terug te kunnen lezen wat er voorbije weken gezegd geweest is. Ok als bepaalde links er maar een tijdje op staan, maar alles meteen afschermen maakt het wel super exclusief. Waarom heb je dan nog een forum, website, facebookpagina of twitteraccount als het niet is om info te delen? Sharing is caring..

    Trouwens: iedereen is ooit begonnen als 'lurker'. Het is zo dat je het leert. Pas naarmate je wat ervaring hebt opgedaan kan je ook meer bijdragen. Er zijn altijd mensen die goeie deals enkel voor zich zullen houden, maar als je alles afschermt voor een exclusieve community doe je al van in het begin de deur dicht voor iedereen. Dus ook voor wie in de toekomst potentieel een mooie bijdrage zou kunnen leveren. Probeer gewoon eens terug te denken aan toen je hier zelf nog maar mee begon. Je hebt het waarschijnlijk ook geleerd door de info die anderen met je gedeeld hebben.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    Ik begrijp zeker het belang van de communitie open te houden. Voor de te volgen werkwijze om BPGs te vinden, en allerlei conceptuele vragen, is deze thread ideaal.

    Voor vluchtige informatie, zoals de respons times, welke hotels 'open' zijn, welke websites, ... is dit niet ideaal.

    Voor elke soort content is er een geschikte plaats. Vergt gewoon beetje discipline.
  • claenen
    claenen
    Waarom dan nog een forum :) ? Denk dat deze discussie niet nog eens moet gevoerd worden. Het JS team is er zeker met de feedback aan de slag en we zullen wel zien wat er beslist wordt he ;)
  • Jenss
    Jenss

    Hm ik snap jullie argumenten en vind dat er voor beide kanten (geheim houden én delen) we wat te zeggen valt. Omdat ik vrij nieuw ben heb ik hier zelf nog niet echt een voorkeur in. Ik wil mijn berichten best aanpassen zodat de website weg is maar misschien dat een van de moderators hier wat over kan zeggen?

    @Chrismeister said:
    Bedankt om te delen Jenss! Dit is een héél waardevolle bijdrage :)
    BPG in IC Amstel is zeer begeerd en er zijn steeds minder mogelijkheden, ook in het algemeen voor de BPG. Ik denk dat jouw website miss wel héél waardevol op lange termijn kan zijn en ook een groot draagvlak heeft. Ik denk dat velen nu weer binnen de kortste maanden IC Amstel gaan uittesten, ik wrs ook. Daarom is bestaat de kans groot dat deze opportunity snel weer weg zal zijn.

    Zo'n vermoeden had ik al, zelf wil ik het IC Amstel ook heel graag een keer uittesten. Ik moet nog een weekje wachten om weer een claim in te kunnen dienen maar ga het dan direct proberen! ;)

  • Chrismeister
    Chrismeister

    @claenen said:
    Waarom dan nog een forum :) ? Denk dat deze discussie niet nog eens moet gevoerd worden. Het JS team is er zeker met de feedback aan de slag en we zullen wel zien wat er beslist wordt he ;)

    De discussie moet nog niet opnieuw gevoerd worden, maar tussentijdse oplossingen mogen wel aangeboden worden evenals permanente oplossingen :) JS team drukke agenda's matchen niet altijd even goed voor snelle doorvoering van nieuwe ideeën.

    Bovendien kan het handig zijn voor in de first post/ wiki te zetten wat je beter wel of niet schrijft in dit topic, een soort gedragsregels, zodat dit gemakkelijk is voor nieuwe users, ongeveer zoals op flyertalk maar dan kort en overzichtelijk, 5 a 10 regels tekst. Als nieuwe user is het niet altijd even gemakkelijk waardevolle content in te schatten.

    Daarnaast hebben ook ervaren users en gamers ook hun eigen opinie over deze zaken, eigen inschattingen van waardevolle zaken. Miss best daarvoor ook eens polls in gang zetten want JS team kan nu nog wel dingen beslissen, daarmee weten ze nog altijd niet direct het draagvlak van hun beslissingen.

  • Koja78
    Koja78

    @Chrismeister said:
    Een prive groep is inderdaad handig en leuk, maar dan verhuis je de community en al de communicatie naar de privé groep. En je verkleint de mogelijkheid voor het toetreden van nieuwelingen tot de community die wel bereid zijn voor de effort, maar niet weten wat de mogelijkheden zijn van the game.

    Dus jij gaat er direct vanuit dat de outcrowd gewoon geen effort wil doen?

  • Leo
    Leo

    @Koja78 said:
    Dus jij gaat er direct vanuit dat de outcrowd gewoon geen effort wil doen?

    Zoals ik het lees geeft Chrismeister net aan dat er wel nieuwelingen bereid zijn om positief bij te dragen... helaas geldt dit NIET voor de meerderheid van lurkers.

  • Chrismeister
    Chrismeister
    edited januari 2016

    Voor wie het nog niet duidelijk is: IC Amstel is naar mijn weten miss wel meer dan 6 maand niet meer BPG-baar geweest. (voor de meesten onder ons). Door nu direct cadeautjes zitten uit te delen aan de mensen van IHG en aan andere mensen die zich niks van deze community aantrekken, snij je alleen maar in je eigen vel. Het wordt dan miss weer 6 maand op de kin kloppen.

    Voor ons is het een game, maar wij berokkenen eigenlijk lichte schade aan deze hotels (ookal verdienen ze miljoenen). Als het hun stoort of teveel wordt, hebben ze 1 telefoontje nodig om de BPG-opportunity te fixen.

    We hebben de laatste maanden gezien hoe de BPG aan het evolueren is en dat er minder en minder kansen zijn. We hebben gezien hoe een overdaad aan sommige BPG locaties ervoor heeft gezorgd dat ze de deur hebben dichtgedaan voor BPG's. Laten we nu allemaal eventjes wijzer zijn en leren uit het verleden, of gaan we blindelings verder doen, met alle gekende gevolgen?

    Dus iedereen die een die hier openlijk websites deelt, besef wat je aan het doen bent, wil jij volgende maanden nog in IC Amstel logeren of wacht je liever nog een jaar/ of wil je nooit meer gaan?

    Gelieve dus websitenamen te verwijderen.

  • claenen
    claenen

    Guys, kunnen we aub deze discussie niet meer voeren. Zoals door @michelvst reeds meegedeeld wordt er naar een oplossing gekeken. We gaan steeds meer of-topic de laatste dagen en dat mag niet de bedoeling zijn he ;) Ff wat geduld is een mooie zaak...

  • Koja78
    Koja78

    Is er geen tag of setting toe te voegen om de google robot buiten te houden?

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    @Chrismeister

    Bedankt voor de post en common sense!
  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    edited januari 2016
    De website staat nog steeds in Leo zijn quote. Je kan deze post verwijderen. Bedankt.

    Zelfde opmerking over PL.com.
  • Chrismeister
    Chrismeister
    edited januari 2016

    @claenen said:
    Guys, kunnen we aub deze discussie niet meer voeren. Zoals door michelvst reeds meegedeeld wordt er naar een oplossing gekeken. We gaan steeds meer of-topic de laatste dagen en dat mag niet de bedoeling zijn he ;) Ff wat geduld is een mooie zaak...

    Ik denk dat fora's nog altijd een plaats zijn om te discussieren. En persoonlijk denk ik dat deze discussie moet gevoerd worden op het forum, want discussie voeren in pm gaat niet. Als het storend is in dit topic moet er maar een nieuw geopend worden.

    Als moderator moet men neutraal / democratisch reageren. Maar 'we zijn er mee bezig' is volgens mij niet voldoende. Tussentijdse maatregelen zijn nodig en ik denk dat het op dit moment de enigste oplossing alle 'nieuwe BPG-succesvolle websites' censuren is . Sla desnoods deze topic op op een testomgeving zodat achteraf de gegevens teruggezet kunnen worden indien nodig. En toon alsjeblieft niet het slechte voorbeeld als moderator door op hetzelfde elan verder te gaan en de websites blijven te vermelden na een oproep dat dit gevaarlijk gedrag is.

    @Koja78 said:
    Is er geen tag of setting toe te voegen om de google robot buiten te houden?

    Ik denk dat dit kan, maar dat dit niet de bedoeling is aangezien dit een flagship is van de hobby. Daarmee worden nieuwe gebruikers aangetrokken.

  • Chris
    Chris

    @disillusionedTM said:
    De website staat nog steeds in Leo zijn quote. Je kan deze post verwijderen. Bedankt.

    Zelfde opmerking over PL.com.

    PL.com is natuurlijk ook de herleiden hè

This discussion has been closed.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!