Waarom worden OTA's voor BPG-claims niet gedeeld?

1235»

Berichten

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    er bestaat al een topic hierover dacht ik.

  • bhermans
    bhermans

    @Koja78 said:
    Misschien iets dat nog een eigen topic waard is... het is bijzonder onduidelijk wie juist de initiatiefnemers zijn van onze TM vervanger... noch wat eigenlijk hun doel is.

    https://www.jumpseat.be/forum/discussion/comment/141/#Comment_141

  • Chrismeister
    Chrismeister
    edited januari 2016

    @SvenLuckermans said:
    De vergelijking BPG vs 3X is echter moeilijk te maken, want een website voor BPG noteert IHG zelf (aangezien je een claim indient) terwijl een 3X iets is waar luchtvaartmaatschappijen weinig/minder kennis van hebben omdat niemand hen daarvoor contacteert en men daar wellicht eerder toevallig op zou terecht komen.

    Het voordeel dat wij uit een deal halen is recht evenredig met het nadeel van het bedrijf. Wanneer het bedrijf teveel nadeel ondervindt zal een deal worden afgesloten. Wanneer uitzonderlijk deals niet aan de volledige wereld worden blootgesteld hebben ze kans op voortbestaan. Veel van deze deals worden gedogen door de bedrijven omdat de schade beperkt blijft. Indien ze bang zijn om te veel schade op te lopen dan hadden ze reeds zelfcontrole ingeschakeld. Waarom zijn het telkens dezelfde maatschappijen die foute tarieven hebben? (er zijn ook idd andere reden, daarom fd etc)

    Het al dan niet noteren heeft hier weinig mee te maken.

    Moesten wij weinig/geen (imago)schade toebrengen aan IC Amstel dan hadden ze geen behoefte om de BPG deur dicht te doen.
    Dit hebben we wel gedaan en we hebben de conclusies er reeds van gezien.

    En de analogien zijn perfect te trekken tussen FD en 3x. Als ik een guide schrijf om specifiek Amstel te BPG'n op mijn blog dan is deze deal binnen de 2 maand weg, terwijl het 5 jaar wel kon, net zoals dat Airfarewatchdog een werkende 3x had gepubliceerd en de een jarenlang werkende 3x gekilled was. Dit had niks te maken met het al dan niet noteren, enkel met de (econ) schade. Als de schade beperkt is hebben ze geen nood te fixen

    Als je als bedrijf BPG's, FD en foute tarieven kunt beperken tot ruis maar het eindresultaat blijft goed, dan is er geen nood tot uitgebreidde beperkingsmaatregelen.

  • wimbor
    wimbor
    edited januari 2016

    @Koja78 said:
    Misschien iets dat nog een eigen topic waard is... het is bijzonder onduidelijk wie juist de initiatiefnemers zijn van onze TM vervanger... noch wat eigenlijk hun doel is. Indien het doel is om een "community" op te starten en te onderhouden... moet er dan niet meer input gegeven worden aan de "community" in plaats van beslissingen en petit comité te nemen?

    Het doel is idd een community op te richten en te onderhouden. Dat staat vooropgesteld in de post die @bhermans hierboven ook aanhaalde. We zijn achter de schermen trouwens ook bezig om dat meer vorm te geven, waarover later meer. (We worden wat afgeleid de laatste dagen.)

    Maar denk eraan dat we dit operationeel, technisch (dankzij hulp) en financieel levend houden in onze vrije tijd en dat wij ook een job en een gezin hebben waar soms voorrang moet aan gegeven worden. Bovendien zijn de intiatiefnemers ook mogelijk wettelijk aansprakelijk indien er bepaalde dingen foutgaan. Sta ons dan ook toe om voorzichtig, omzichtig en beredeneerd te werk te gaan in dit soort dingen. We zouden dit graag op lange termijn volhouden, net om jullie een service te bieden. Een snel en goed gaan meestal niet samen.

    Ik denk dat ik ook bewust in het BPG-topic uitgenodigd heb om input te geven in deze thread, en dat is ook gebeurd. Dat is toch community-driven zou ik denken? (Jammer dat er zo met modder gesmeten is naar personen., dat zal voortaan meer gemodereerd worden. ) Er is geen reclame op de site, geen enkel vorm van sponsoring en geen betalende functies. Je kan moeilijk meer als community werken dan dit.

    Denk er ook aan dat we tot nog toe geen officiële beslissing namen over de BPG-policy gepubliceerd hebben, terwijl er hier al klagen over die beslissing. Er is er gewoon nog geen, maar ze is in voorbereiding. Dus je kan eventueel klagen over de beslissingsduur, maar niet over wát we beslist hebben.

    Inspraak zullen we ook zoveel mogelijk organiseren, maar feit is dat daar 'natuurlijke grenzen' aan zijn. Per slot van rekening moeten de initiatiefnemers de kosten en het werk dragen van die beslissingen. Er zijn ook wettelijke beperkingen.

    @Koja78 said:

    Of is het doel ... om zelf gratis snoepreisjes te verdienen?
    (of mag ik het zo cru niet stellen..... )

    Nee, dat is niet het doel. Ontgoochelend om dat te horen.

    OK, ik denk dat intussen iedereen zijn mening wel gegeven heeft. We hebben ook informeel nog wat contacten gehad met enkele leden. We weten wat er leeft. Dit topic gaat nu weldra op slot. Naarmate we concretere acties uitwerken komt hier of in aparte forumposts extra info te staan.

  • Darrow
    Darrow

    Aan alle zeikerds: wees godverdomme blij dat er een deftig alternatief is voor TM waar we onze passie kunnen delen. En anders staat het u vrij andere oorden op te zoeken!

    Op deze manier is een community als dit geen lang leven beschoren en dat zou zeer jammer zijn,

  • Koja78
    Koja78

    @wimbor .. zo ontgoochelend moet je dat niet vinden.. het is tenslotte het doel van veel van de bloggers... en het is een vraag als een ander.

  • Koja78
    Koja78

    @Darrow said:
    Aan alle zeikerds:

    Het kan ook een beleefd alternatief wezen....

  • Darrow
    Darrow

    @Koja78 said:

    Zo onbeleefd was da ni :|

  • michelvst
    michelvst

    Zoals @wimbor hierboven eerder al schreef zijn er constructieve gesprekken geweest zowel intern als extern en hebben we op basis hiervan een plan om enkele aanpassingen door te voeren. Dit zal geen weken op zich laten wachten maar zijn voor vandaag of morgen. Hierover zal een duidelijke en eenduidige communicatie gevoerd worden op gepaste wijze. Hiermee ronden we dit onderwerp dan ook af voor nu, met dank voor al wie constructief heeft bijgedragen.

This discussion has been closed.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!