Waarom worden OTA's voor BPG-claims niet gedeeld?

michelvst
michelvst
edited januari 2016 in Hotel loyalty
Deze thread kan worden gebruikt om te discussiëren over de zin of onzin van het delen van informatie over OTA-sites die kunnen helpen bij het vinden van een succesvolle BPG-claim.
«1345

Berichten

  • Jeroen
    Jeroen

    @Bucketqueen said:
    "We have attempted to verify the lower rate you found on http://www.********* The lower rate of 115.00 EUR matches the total rate with service charge of IHG. Please be informed that extra person charge are excluded from the Guarantee "

    Die site werkt niet bij mij precies. Waarom worden de websites hier eigenlijk niet bekendgemaakt? Het is niet dat er hier IHG spionnen zitten he. Of toch?

  • Chris
    Chris

    De site is sowieso bekend als je een BPG in gaat dienen. Reken maar dat er dan iemand bovenop zit om te proberen dit tegen te gaan. Dus kan je net zo goed hier de site ook neer zitten.

  • daruda
    daruda

    het is geen closed forum, denk dat stiekem veel volk mee leest, begrijp wel dat niet alle sites hier worden gedeeld...

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    Indien iemand het ziet zitten om een BPG werkgroep te joinen? Stuur me een PM en ik lanceer iets. Opgelet, enkel voor actieve gebruikers.
  • Jelle
    Jelle

    @disillusionedTM said:
    Indien iemand het ziet zitten om een BPG werkgroep te joinen? Stuur me een PM en ik lanceer iets. Opgelet, enkel voor actieve gebruikers.

    Een privé BPG groep? Denk dat dat hier even het tegenovergestelde is van het forum.

  • Jelle
    Jelle
    edited januari 2016

    @Bucketqueen said:
    Cadeautjes uitdelen zou nogal heel makkelijk zijn voor velen (niet-actieven), maar er bestaat nog zoiets als PM eh ;-)
    Site blijkt ook al niet meer succesvol dus, het 'package' (breakfast&dinner) zou niet gelijk zijn, op de OTA krijg je nog een welkomstdrankje erbij, bij IHG niet, dus ook afgewezen daar op :)

    Maar dat verklaart nog steeds niet de afwijzing omwille van de Extra person charge, ik heb daar nog nooit een probleem mee gehad vroeger en kan me ook niet herinneren dat dat al in de T&C stond... ?

    @disillusionedTM said:
    Indien iemand het ziet zitten om een BPG werkgroep te joinen? Stuur me een PM en ik lanceer iets. Opgelet, enkel voor actieve gebruikers.

    Als we allemaal al gaan beginnen met "deals" via PM te gaan sturen. Niet iedereen vindt nu éénmaal een BPG.
    Een forum is bedoeld deze kennis en deals te delen en niet om het stiekem met enkelen te gaan doen, enfin daarom ben ik hier toch.

    Het is toch veel leuker "cadeautjes" met iedereen te kunnen delen alsook ervaringen en deals maar blijkbaar denkt niet iedereen er zo over.

    Je gaat altijd de non-actieven hebben die geen bijdrage willen leveren maar kan je weinig aan doen. Deze vind je ook op FT of vliegertreff.

    Als je vragen hebt over een BPG lijkt het me makkelijk vragen te stellen en info te vergaren om hem succesvol te maken via info van andere leden maar dan zelf niet willen delen waar je hebt geprobeerd. Tja, just my2cents.

  • bhermans
    bhermans

    Een optie kan misschien zijn om een afgeschermd deel te maken op het forum waar enkel ingelogde users aan kunnen. Daarmee los je het 'probleem' op van de toevallige passant.

  • Jelle
    Jelle

    @bhermans said:
    Een optie kan misschien zijn om een afgeschermd deel te maken op het forum waar enkel ingelogde users aan kunnen. Daarmee los je het 'probleem' op van de toevallige passant.

    Lijkt me idd veel logischer dan het allemaal via PM te gaan doen. Of bepaalde delen reeds privé te maken.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    @Jelle
    Ik volg je volledig om zoveel mogelijk het forum te gebruiken, en zo open mogelijk te zijn. Het principe en alle vragen komen hier uitgebreid aan bod.

    Maar een forum als medium heeft ook niet te onderschatten nadelen. De informatie staat publiek, en je hebt geen besef van het aantal mensen dat dit dan ook lezen. Dat is niet voor alles even geschikt.

  • Jelle
    Jelle
    edited januari 2016

    @disillusionedTM said:
    Jelle
    Ik volg je volledig om zoveel mogelijk het forum te gebruiken, en zo open mogelijk te zijn. Het principe en alle vragen komen hier uitgebreid aan bod.

    Maar een forum als medium heeft ook niet te onderschatten nadelen. De informatie staat publiek, en je hebt geen besef van het aantal mensen dat dit dan ook lezen. Dat is niet voor alles even geschikt.

    Akkoord uiteraard vandaar dat het me een goed idee lijkt een bepaalde sectie user only te maken ipv deals of info via pm's te doen?

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Er staan hier al heel vaak grote rechtstreekse tips en hints voor het vinden van een BPG, ik heb zelf ook maanden nodig gehad destijds om het systeem echt onder de knie te krijgen, afgaand op en vooral dankzij de tips en de hulp van leden op het forum (TM, waarvoor grote dank trouwens!), maar door zelf veel te zoeken heb ik zo de 'goeie sites' gevonden. Als ik hier zou posten van 'op www.booking.com is nu een goedkopere prijs voor IC Amstel op 16 januari !' En er zijn er 60 die dat lezen, 30 ofzo die dat oppikken en meteen ook een claim insturen... Tzou nogal wat worden dan :-)

    Ik wil gerust zeggen wanneer ik waar een BPG gescoord heb, wie dan wil weten via welke site kan altijd een PM sturen...

    Ik weet ook niet hoeveel leden dit forum juist telt, maar op TM kon je toch wel zien dat dat er heeeeeel wat waren, en de topic BPG IHG de meeste bezoekers had.

  • Jeroen
    Jeroen

    Aan de stiekeme, laffe niet-ingelogde meelezers had ik inderdaad niet gedacht :) een afgesloten gedeelte waar we alles in de groep kunnen gooien en ons helemaal kunnen laten gaan klinkt wel goed.

  • Darrow
    Darrow
    Of een gedeelte dat toegankelijk is met minstens 50 posts. Een stiekeme, laffe niet-ingelogde meelezer kan ook een account aanmaken.
  • daruda
    daruda

    Ik heb 32 punten, moet nog wat extra posten dan ;)

  • Darrow
    Darrow
    null

    Ik ook, da's ineens een stimulans voor het forum :p
  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    OK, dus we willen eigenlijk hetzelfde :-) De geïnteresseerden kunnen mij een PM sturen met e-mail adres.
  • wimbor
    wimbor

    Er zijn hier een aantal zinvolle suggesties en overwegingen gepost, en neem van mij aan dat we vele zelf ook al bedacht en overlopen hebben.

    Niet alles is echter praktisch, operationeel, ... ideaal of haalbaar. Zelf ben ik puur persoonlijk ook eerder voorstander van forum boven chats, omdat de info dan minder vluchtig is. Ik zet het punt op de agenda voor de volgende redactiemeeting. Ideetjes hieromtrent mag je altijd per PM aan mij bezorgen.

    Bedankt voor het meedenken, dat zien we graag. :-) Maar graag in deze thread terug on topic.

  • Chrismeister
    Chrismeister
    edited januari 2016

    @Darrow said:
    Of een gedeelte dat toegankelijk is met minstens 50 posts. Een stiekeme, laffe niet-ingelogde meelezer kan ook een account aanmaken.

    Dat lijkt mij de meest faire oplossing met een minimumgrens van aantal posts nu eventueel laag houden miss 25 posts en daarna optrekken naar 100 posts of eventueel met een activiteitscheck van minstens 10 posts per 2 maand (indien je voor lange periode weg bent)

  • Stijn_A
    Stijn_A
    Ook wel fan van een gesloten subforum met min aantal posts en activiteitcontrole
  • Stijn_A
    Stijn_A
    Ook wel fan van een gesloten subforum met min aantal posts en activiteitcontrole
This discussion has been closed.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!