Huwelijksreis Jakarta-Bali: tips voor goedkope vluchten/verblijf?

Dafaldinho
Dafaldinho
Hallo iedereen! Ik ga in oktober op huwelijksreis naar Bali met mijn vriendin. We zouden eventueel ook eerst naar Jakarta gaan om dan door te reizen naar Bali en daar nog na te genieten ik een luxeresort.

Ik heb de site al wat zitten uitpluizen om via miles en hacks goedkoper te vliegen of in business te zitten voor hetzelfde geld, maar het blijft nog wat Chinees voor mij...

Hebben jullie tips of tricks voor deze bestemming? Eventueel ook voor het verblijf zelf.

We zouden minstens 10 dagen en maximum 15 dagen willen gaan in de periode van maandag 10/10/2016 tot 26/10/2016.
«1

Berichten

  • Koja78
    Koja78

    Ter plaatste kan je altijd met de prijsvechters airasia of lion air reizen. Kan je al eens een Belgische piloot tegenkomen ook.

  • Chrismeister
    Chrismeister
    edited maart 2016

    Welkom Dafaldinho!

    Business vliegen aan de prijs van eco zal moeilijk gaan, recente deals waren toch in de buurt van €1000.
    Dit is als je in Business zou vliegen naar Bangkok en vanaf daar in eco verder vliegen naar Bali.

    Wil je een goedkoop economy ticket, dan moet je mikken op een prijs lager dan €500. Kijk naar luchthavens BRU,AMS,DUS,CDG, LIL(XDB), FRA. Allen bereikbaar met Thalys. Als je een leuke vlucht wil hebben in eco, mik dan op de maatschappijen Etihad, Qatar, Emirates, Cathay, (KLM) voor de betere service.

    Voor een hotel te boeken, kan je kijken voor een gratis annuleerbare kamer te boeken en deze kamer te annuleren bij een goedkopere prijs. Maak gebruik van Hotelscombined of Trivago voor goedkopere prijzen te vinden.

  • Gert
    Gert

    Leuke bestemming voor huwelijksreis, staat ook nog op mijn verlanglijstje.
    Daar zou ik zeker gaan voor de Intercontinal Bali resort , op IHG site terug te vinden.

  • Chris
    Chris

    @Dafaldinho
    Direct naar Indonesië niet veel gezien. Je zou zoals aangegeven naar BKK kunnen kijken of eventueel KUL.
    vanaf KUL kan je naar Jakarta op de KLM B777 (5th freedom) voor 50 euro. Prijsvechters zijn mogelijk 35 euro maar die 15 euro is het wel waard.

    Intercontinental Bali zal ik in Mei zijn, daarna kan ik een trip report ervan sturen. Verder reis ik eind april tot midden Mei circa 2 weken over Java/Bali. Als er belangstelling is kan ik mijn itinerary hier morgen wel even posten (nu niet bij de hand).

  • claenen
    claenen
    edited maart 2016
    Luxe hotel Bali: The Hanging Gardens Ubud
    Luxe hotel Lombok: The Lombok lodge (beste in wereld in zijn klasse volgens Tripadvisor en Belgisch)

    http://hanginggardensofbali.com/
    http://www.thelomboklodge.com/
  • Gert
    Gert

    Deze zitten veronderstel ik nergens in een reward program?

  • claenen
    claenen
    Nee, maar de beste hotels zitten soms niet in programma ;)

    @Dafaldinho er is net een deal in business:
    http://www.secretflying.com/2016/03/business-class-from-milan-italy-to-jakarta-indonesia-for-only-e985-return/
  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Saudi Business voor een huwelijksreis... Terrible advies.

  • claenen
    claenen
    @disillusionedTM was net een deal die online stond. Heb geen idee hoe die hun C is, alleen goede dingen over gehoord van een ewr stewardess. Feel free to share a better deal ;)
  • Gert
    Gert

    Zij reizen oktober, is da nog geldig dan?

  • vkpeter
    vkpeter

    Bij elke boeking, reservatie, check-in duidelijk vermelden dat je op huwelijksreis bent i.v.m. upgrades en extraatjes ;-) en proficiat!!

  • Jelle
    Jelle

    @Gert said:
    Zij reizen oktober, is da nog geldig dan?

    Availability from May to June 2016

  • claenen
    claenen
    Ah, had ook niet verder gelezen. Kwam het tegen op twitter en dacht aan topic. :) Vorig jaar of in 2014 was er een goede deal vanuit EU naar Jakarta met Air Berlin / Etihad. Deals komen en gaan, kan je nooit voorspellen. Denk dat beste tip voor business hierboven al vermeld is. Qatar of andere maatschappij naar BKK of KUL. Ik verwacht in de komende maanden nog wel eens een 2for1 promo. Maar zonder al een reeks mijlen te bezitten zal het moeilijk worden om tegen echt lage prijs te vliegen in business.
  • Dafaldinho
    Dafaldinho
    edited maart 2016
    @Chris Nice! Ik ben zeker geïnteresseerd in jouw reisroute!
  • Dafaldinho
    Dafaldinho
    Bedankt al voor de reacties! Ik heb voorlopig vliegtickets gevonden aan 650 euro heen en terug op Denpasar, Bali. Ik kijk nog even verder uit, en bekijk ook eens de mogelijkheden die jullie opgenoemd hebben!
  • Gert
    Gert

    Dit hotel lijkt mij ook wel top: http://ayanaresort.com/en/home

  • Jelle
    Jelle

    Heb zelf een maand bali rondgetrokken vorig jaar. Wanneer ik even tijd heb schrijf ik hier even een verslagje met wat foto's. In ieder geval een mooie keuze voor een huwelijksreis. Paradijs daar!

  • Chris
    Chris

    @Dafaldinho

    mijn complete itinerary:
    ik heb dus nog niet alle hotels vast liggen. maar de itinerary en vluchten wel.
    in Yogjakarta ga ik denk ik Hyatt nemen, Club room op punten * 7000 punten) heb er nog 22000 .

    21 April (Thu) – BCN-AMS night in BCN
    22 April (Fri) – Barcelona 18:25 to Phuket,
    23 April (Sat) arrival 18:40 airport Phuket, stay at
    24 April (Sun) – Phuket / no cultural program – blue waters
    25 April (Mon) – phuket / car rental see all
    26 April (Tue) – to Kuala lumpur HKT-KUL 14:05-16:35 MH /
    27 April (Wed) - a day in KUL
    28 April (Thu) – flight to KUL- Jakarta (KLM 5th freedom flight in business, 2 hours in a 777) – afternoon jakarta – hotel Intercontinental Jakarta confirmed –
    29 April (Fri) – a full day in Jakarta – hotel intercontinental Jakarta confirmed –
    30 April (Sat) – a full day in Jakarta – hotel intercontinental Jakarta confirmed -
    1 May (Sun) – morning trip to Bogor botanical gardens with palace onward to bandung via puncak pass– hotel intercontinental Bandung confirmed -
    2 May (Mon) – in bandung still  check if this day village is ram fighting , on Sundays. and go to kawah putih crator - hotel intercontinental Bandung confirmed -
    3 May (Tue) – trip to tangkuban perahu and kawah upas day trip, ciater hotsprings (kunang - kunang resto?), tea plantage and factory (kebuh teh sariater)- hotel intercontinental Bandung confirmed -
    4 May (Wed) – morning bandung and afternoon bamboo music school at 15:30 (mang udjo) on padasuka east side center – hotel intercontinental Bandung confirmed –
    5 May (Thu) – bandung – yogjakarta by wings air 14:25 (stay at hotel at Borobudur)
    6 May (Fri) – Borobudur +mendut temple + pawon temple + bike tour (stay stay in hotel at Borobudur)
    7 May (Sat) – dieng highlands (arjuna/pandawa temples, kawah sikidang crater lake, telaga warna green lake, something else?) (stay stay in hotel at Borobudur)
    8 May (Sun) – prambanan + ratu boko palace + sewu temple (sambisari,kalasan,sari,plaosan??) (stay in Yogyakarta)
    9 May (Mon) – solo & sukuh day trip with waterfall? can include sarangan village and lake? (stay in Yogyakarta)
    10 May (Tue) – full day Yogyakarta (masangin-ficus tree walk, palace and other things) (stay in Yogyakarta)
    11 May (Wed) – 08:30 garuda naar DPS 10:40 (stay in DPS)
    12 May (Thu) – DPS (stay in DPS)
    13 May (Fri) – to Ijen (stay in ??) – guide?
    14 May (Sat) – back to Bali (stay in DPS)
    15 May (Sun) – full day BALI (stay in DPS)
    16 May (Mon) – departure DPS-KUL-HKT 12:50-15:50/17:10-17:25 MH / Phuket 20:30 to AUH, arrival 23:55 to hotel
    17 May (Tue) AUH to BCN arrive 16:50 onwards to AMS

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Dieng plateau is de moeite.

    Is het niet beter om van Bromo door te reizen naar Ijen, en zo overland naar Bali? Kostte iets van een 50 euro per dag voor privetransfer. Van DPS terug naar Ijen is heel veel backtracking. En het zou toch zonde zijn om die krater te missen.

  • Chris
    Chris

    @disillusionedTM als ik de tijd had wel; maar dan wil ik ook een dag in Malang etc nog erbij. En dan heb ik op bali geen tijd meer over. wil daar de laatste 2 dagen niks doen :-)
    DPS Ijen is 2 daagse trip. Dat valt mee.
    Bromo kan ik later nog wel eens doen vanuit Malang.
    als ik 3 dagen meer had: ja

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!