BPG van Hilton

Bucketqueen
Bucketqueen
edited februari 2016 in Hotel loyalty

Aangezien er nu velen onder ons een zeer nette status hebben verkregen bij Hilton, lijkt het mij ook eens interessant om een BPG te claimen bij Hilton. Je krijgt hier de lagere prijs van op de OTA plus een korting van 50dollar/euro. De voorwaarden zijn ongeveer dezelfde als bij IHG, enkel moet je hier bij een refundable rate wel echt altijd een goedkopere prijs met betere of evenwaardige annulatievoorwaarden vinden, dus niet ook een non-refundable rate op een OTA die dan geldig is. Ook is hier geen beperking in tijd en ruimte maar per verblijf. Je kan dus verschillende nachten na elkaar claimen op dezelfde naam in hetzelfde hotel, je moet dan wel telkens terug in- en uitchecken.

Een Diamond status geeft bv een kamer upgrade en toegang tot de club lounge indien deze aanwezig is.

Iemand die al eens een BPG heeft kunnen scoren bij Hilton?

«134

Berichten

  • Katrien
    Katrien
    @Bucketqueen
    Ivm je statement : "" Je kan dus verschillende nachten na elkaar claimen op dezelfde naam in hetzelfde hotel, je moet dan wel telkens terug in- en uitchecken. ""
    Ik ben daar niet zo zeker van. Want ze zeggen "per stay" en dan : " a stay means the total number of consecutive nights spent at the same hotel by the same guest or guests "

    Dus hieruit lees ik dat je niet kan uit en in checken. Dat blijft 1 stay. Of lees ik het verkeerd?
  • claenen
    claenen

    Ik vermoed dit ook. Als je verschillende aparte boekingen maakt op aansluitende dagen, gaan ze die -zeker bij BPG- zien als 1 stay.

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    Ben je bij BPG ook nog gegarandeerd van upgrade ?

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Ik heb het zo gelezen op andere websites over de BPG's van verschillende ketens, ik had de indruk dat zij eht al zo op die manier gedaan hadden, maar ben er niet 100% zeker van. Wat je wel kan doen dan sowieso is de ene nacht op naam van jezelf, de volgende nacht op naam van de medereiziger, dan kom je ongeveer op hetzelfde uit.

    Geen idee hoe het zit ivm de upgrade bij BPG's want ik heb het nog nooit geprobeerd dus :-) Ik neem aan dat net zoals bij IHG nog steeds dezelfde voordelen gelden dan, je betaalt in het geval van Hilton trouwens sowieso nog een gedeelte van je verblijf.

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    "Hilton – $50 off a stay

    If you’re lucky enough to find a $50/night hotel, you can possibly get a free night with Hilton. And unlike IHG and Choice, Hilton is very reasonable in their claim process (meaning a legitimate claim will be approved).

    Doing this, we got a completely free night at the DoubleTree in Bucharest, plus breakfast as gold members. The rate was ~$60 on Hilton.com and we found it somewhere else for ~$50 and they matched the $50 and gave $50 off."

    en op travelisfree.com :

    "The rules are fairly generous compared to other programs. While IHG puts restrictions on how you can’t go to another place in the same city the next night, and how your spouse (or someone at the same address rather) can’t do the same, Hilton does not add the same restrictions. The only restriction is per stay, which is hotel specific… It’s also a different stay if you leave a gap in between stays or book consecutive nights from different accounts… if you catch my drift. Now don’t abuse this, but do use it."

  • Glenn
    Glenn

    Al succesvol een BPG gehad bij Hilton Warsaw City Center (free night, want OTA prijs - $50 was negatief :smiley: ) en Hilton London Angel Islington.

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Mooi! Wat ik nergens met 100% zekerheid kan terugvinden (de ene zegt van wel, de andere niet), moet de prijs ook steeds in dezelfde munt zijn? Dus voor londen op een site die in pond aanrekent bij betalen, of mag het ook gewoon op bv een franse site zijn maar dan pond aangevinkt als prijsweergave ?

  • Glenn
    Glenn

    Volgens mij doet Hilton niet moeilijk over verschillende munteenheden. Let wel, wanneer het verschil in prijs duidelijk te wijten is aan de wisselkoers zullen ze de BPG niet goedkeuren.

  • lodderig
    lodderig

    Upgrades blijven gelden (zelfs met Gold status), zelf al suite gehad in Hilton Gardens Inn Malpensa.

  • Darrow
    Darrow
    Al enkele succesvolle BPG's gehad bij Hilton, ik begin het meer te mogen dan de IHG BPG (omwille van de successrate en onterechte afkeuringen). Currency speelt geen rol.
  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Je moet ook niet wachten tot de non-refundables weg zijn zoals bij IHG, niet?
    Ik zag ook dat er wel heel lange antwoordtijden van soms meerdere dagen zijn en ze dan vaak achter printscreens vragen om dan weer pas dagen later antwoord te geven. Dus lijkt me dan best dat je ruim op voorhand een claim kan indienen...

  • Darrow
    Darrow
    null

    Ik heb een claim ingediend voor 5 november 2016 en is goedgekeurd, na 3 dagen wel. Ik denk dat Hilton sneller approved als ze zelf de 24h deadline niet halen, in tegenstelling tot IHG waar ik nog een claim heb openstaan van 24 december (!) die ze nog steeds aan het "onderzoeken" zijn.
  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    @Bucketqueen said:
    Ook is hier geen beperking in tijd en ruimte maar per verblijf. Je kan dus verschillende nachten na elkaar claimen op dezelfde naam in hetzelfde hotel, je moet dan wel telkens terug in- en uitchecken.

    Bij IHG ben je daar best toch zeer voorzichtig mee. En ga er maar van uit dat je vroeg of laat zal betalen voor de nacht. Ik ken genoeg gevallen waarbij er zelfs geen bewijs was dat gasten een household waren (enkel dat ze in dezelfde kamer hadden geslapen), en dat de BPG desk hun refund weigerde.

  • daruda
    daruda

    Hierbij ook eens een Hilton BPG poging gedaan voor Tokyo, ben benieuwd.

    Ik zou mij altijd houden aan die 1 nacht regel bij IHG en zeker geen pogingen doen meerdere nachten vast te krijgen op andere personen.
    Blij zijn met de nacht die je hebt!

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Heb dat maar 1 keer gedaan tot nu toe, maar je moet dan natuurlijk niet samen gaan in- en uitchecken, dan zal dat wel opvallen natuurlijk :-) In principe is het natuurlijk wel niet tegen hun regels in.

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Is het ook zo dat als je een goedkeurde BPG-claim hebt en je achteraf moet annuleren, dat dan die dag dan ook vervalt om nog een andere BPG-claim op te proberen?

  • Christophe
    Christophe

    Op Hotelspecials boek je de komende maanden Hilton Dusseldorf voor 99 euro/nacht. Misschien interessant voor iemand zonder status, want je krijgt er gratis late check out, parking en ontbijt bij. Komen zulke deals eigenlijk ook in aanmerking om te gebruiken voor een BPG?

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    @Bucketqueen said:
    Is het ook zo dat als je een goedkeurde BPG-claim hebt en je achteraf moet annuleren, dat dan die dag dan ook vervalt om nog een andere BPG-claim op te proberen?

    Inderdaad. Je kan die dag niet meer claimen. Is een nieuwe regel. Vroeger kon dit wel.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    @Bucketqueen said:
    je moet dan natuurlijk niet samen gaan in- en uitchecken, dan zal dat wel opvallen natuurlijk :-) In principe is het natuurlijk wel niet tegen hun regels in.

    Vergeet niet dat ook hotels sluw kunnen zijn wnr ze vermoeden dat er misbruik in het spel is. Zij hebben voor elke BPG ook een mail ontvangen.

    Enja, probeer maar eens hun regels af te dwingen wanneer BPG niet akkoord is...

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    @Christophe said:
    Op Hotelspecials boek je de komende maanden Hilton Dusseldorf voor 99 euro/nacht. Misschien interessant voor iemand zonder status, want je krijgt er gratis late check out, parking en ontbijt bij. Komen zulke deals eigenlijk ook in aanmerking om te gebruiken voor een BPG?

    Ik zou denken van wel, want als je een HHonors-account hebt krijg je sowieso ook die gratis late check-out en parking. Dus als je dan vergelijkt met een B&B rate bij hun... Maar ik weet niet of ze bij Hilton vergelijken met wat jij als HHonors-klant krijgt bij een boeking of wat 'iedereen' normaal krijgt. Maar ik zou sowieso eens proberen.

    Wat ik me ook af vroeg ivm het feit dat je enkel mag vergelijken met de kamerprijzen ZONDER tax (zowel toeristen tax als de alg. tax), ik heb op de Hilton site een prijs netto van 143€ en op een OTA een totale prijs (bruto) van 108€ gevonden (de netto prijs staat nergens vermeld). Als ze die goedkeuren, gaat de 50 dollar korting dan van die 108€ af of van die 108€ - de tax die daar nog in zit in feite ?

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!