IHG Best Price Guarantee - Ervaringen

1121315171834

Berichten

  • Koja78
    Koja78

    Als het moeilijker wordt zullen ze ook minder en minder delen natuurlijk. Vast ook de reden dat mijnheer Lapers met travelmagic gestopt is... they want to be the sole bear in the honeypot.

  • gschnieders
    gschnieders
    edited september 2016

    @Koja78 said:
    Als het moeilijker wordt zullen ze ook minder en minder delen natuurlijk. Vast ook de reden dat mijnheer Lapers met travelmagic gestopt is... they want to be the sole bear in the honeypot.

    Of dat waar is of niet, laat ik volledig in het midden. Belangrijker is dat tenminste wij elkaar wel blijven helpen met tips en tricks.

    Ik maak trouwens ook werk van een tool voor BRG's te vinden (en nee het zal niet alleen van IHG zijn, ook andere merken komen aanbod). Ik hou jullie allen op de hoogte.

  • Koja78
    Koja78

    Jammer genoeg ben ik geen front-end developer dus daar kan ik je niet mee helpen :)

  • daruda
    daruda

    Voor amerika choice eens geprobeerd.
    Snelle duidelijke reply! Functioneert goed. 1 gratis stay per 30d mogelijk.

    Ook voor Hilton brg ingediend, maar ondertussen bijna 4 dagen op reply aan het wachten, schandalig.

  • Leo
    Leo

    @daruda said:
    Voor amerika choice eens geprobeerd.
    Snelle duidelijke reply! Functioneert goed. 1 gratis stay per 30d mogelijk.

    Ook voor Hilton brg ingediend, maar ondertussen bijna 4 dagen op reply aan het wachten, schandalig.

    Leuk om te lezen dat mijn Choice advies vruchten heeft afgeworpen.

    Met Hilton had ik deze week hetzelfde, dus maar snel een ander geboekt voor vandaag.

  • VDW
    VDW

    In Juni ook BRG met Choice( Clarion) in de VS gehad. Was redelijk makkelijk te vinden.

  • RubenH
    RubenH

    @Koja78 said:
    Als het moeilijker wordt zullen ze ook minder en minder delen natuurlijk. Vast ook de reden dat mijnheer Lapers met travelmagic gestopt is... they want to be the sole bear in the honeypot.

    Dit fenomeen doet zich blijkbaar niet enkel voor op travelmagic, maar ook op dit forum. Iedereen verklaart het moeilijk te vinden om BPG's te scoren, maar je moet maar even kijken op instagram om te zien dat het vinden van BPG's voor de IC's van DUS en Parijs geen enkel probleem vormt voor een aantal leden van dit forum (inclusief beheerders!).

    Over geen enkele BPG wordt gecommuniceerd, noch worden tips (of websites) gedeeld voor de andere leden van het forum. Allemaal goed en wel, en dat is iedereen zijn goed recht, maar dan heeft het niet veel zin om dit een 'community ' te noemen, want dat zou nogal hypocriet zijn.

  • daruda
    daruda

    gregory & jeroen in de ic paris zekers? ;)

    Vermoedelijk zit een deel van het forum in een "select" groepje waar deals/bpg mogelijkheden worden geshared

  • VDW
    VDW

    Iemand tips voor sites in THB?

  • claenen
    claenen

    @RubenH @daruda zelf ook maar even de tijd genomen om te zoeken? ;) Als er zoveel op IG te zien is zal het wel te doen zijn he. Durf wedden dat de BPG's via de reeds gecommuniceerde websites te vinden zijn die al lang bestaan. Als ik zelf kijk vind ik Regelmatig peen IC DUS mogelijkheid. Alleen jammer dat ik zelf niet kan gaan. En ik gebruik echt wel de gekende sites die reeds vernoemd zijn en/of een simpele aggregator website. Maar je moet wel zelf zoeken he. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat elke keer iemand iets vindt om dit met instructies hier uit te schrijven ;)?

  • Jeroen
    Jeroen

    @michelvst said:

    uhf_english_ihg_bpg@2x

    In dit topic verzamelen we info over de Best Price Guarantee van IHG hotels. Korte samenvatting: IHG voorziet in een garantie indien je boekt via de website IHG.com of de IHG-app. Indien je op een andere site dezelfde kamer aan dezelfde voorwaarden goedkoper terugvindt, kan je na het boeken bij IHG een claim indienen. Indien die aan hun voorwaarden voldoet, krijg je de lagere prijs toegepast op al de nachten van je verblijf. De eerste nacht wordt gratis ter compensatie. Meer info vind je in de algemene voorwaarden van het IHG-getrouwheidsprogramma en in het basisartikel hier op Jumpseat.

    Regels

    • We bespreken hier voornamelijk de 'terms & conditions' van het programma, eventuele aanpassingen hiervan, problemen bij het claimen,... Iedereen is welkom om vragen te stellen, ook beginnende forumleden.
    • Leden mogen vrijblijvend succesvolle BPG-claims melden in deze thread.
    • Om misbruik te voorkomen vragen we om de gebruikte website waarmee de claim lukte, niet te vermelden, tenzij desbetreffende site makkelijk kan gevonden worden op de meta-search engines (b.v. HotelsCombined.com).
    • Denk eraan dat een BPG-claim een nuttig instrument is om je te verzekeren van de beste prijs. Het is een garantie die geboden wordt door IHG en dus kan je je daar terecht op beroepen indien je een reis plant. Maar, maak geen misbruik van het systeem. Elk weekend gratis 1 nacht op (eventueel hetzelfde) hotel gaan is niet verstandig. Zorg voor voldoende afwisseling tussen betalende en gratis verblijven in het belang van je medeleden en de hotels.
    • Breekt er iemand de non-disclosure policy, gebruik dan de knop rapporteer om de admins te waarschuwen. Ga niet zelf de andere leden terechtwijzen.
    • Lukt een claim niet? Probeer het opnieuw en ga verder met leven. Reizen is meer dan BPG's alleen.
  • Tim
    Tim

    @RubenH said:

    Eerst en vooral: de regels van dit topic bepalen dat er geen websites vermeld mogen worden, tenzij de BPG gevonden is via een klassieke aggregator. Ten tweede kan je moeilijk ontkennen dat er niet gecommuniceerd wordt. Je bent blijkbaar toch op de hoogte? De BPG van twee weken geleden in Boekarest werd geshared op Facebook, Instagram en ook nog eens vermeld in een post op de frontpage. Deze van dit weekend werd geshared op Instagram. Iedereen is dus op de hoogte dat het momenteel nog perfect mogelijk is om succesvol BPG's te claimen. Wat andere leden van het forum al dan niet delen kan ik uiteraard niet bepalen.

    Niettegenstaande het dus duidelijk was dat ik dit weekend via een BPG in Düsseldorf zat en twee weken geleden met een BPG in Boekarest, heb ik hier geen enkele vraag over gekregen, enkel deze publieke kritiek dat er niet gedeeld wordt. En het publiek delen van de websites is nu net wat niet toegelaten is in dit topic..

  • mgo72
    mgo72

    Het is natuurlijk wel zo dat mensen dit forum volgen en niet elke mogelijke social mediakanaal van eender welk lid.

  • RubenH
    RubenH

    @Tim said:
    Niettegenstaande het dus duidelijk was dat ik dit weekend via een BPG in Düsseldorf zat en twee weken geleden met een BPG in Boekarest, heb ik hier geen enkele vraag over gekregen, enkel deze publieke kritiek dat er niet gedeeld wordt. En het publiek delen van de websites is nu net wat niet toegelaten is in dit topic..

    Het is nogal makkelijk te verwijzen naar regels die de beheerders zelf uitvaardigen om te verrechtvaardigen waarom dit niet kan :).

    Sharen via instagram van een BPG mogelijkheid op het moment dat je in het hotel zit is nu niet echt een proactief beleid :). Waarom geen heads- up op het forum dat er een BPG mogelijkheid is voor een specifiek hotel zonder de site in kwestie te vermelden? De rest van de conversatie kan dan via PM worden afgewerkt voor de mensen die geïnteresseerd zijn.

  • claenen
    claenen

    @RubenH 1) deze regel is er bij mijn weten gekomen na klachten/discussies tussen forumleden dat alles gedeeld werd... 2) Echt? Delen wanneer er mogelijkheid is? Again, dan kan dit elke week he. Er is altijd wel een mogelijkheid. En dan nog, je moet zelf zoeken dus snap het nut niet. Je moet er zelf ook wel wat voor over hebben. Wachten tot een ander de moeite doet en dan ff zelf gaan zoeken is best wel lazy he ;)

  • Chris
    Chris
    edited september 2016

    @claenen said:
    Je moet er zelf ook wel wat voor over hebben. Wachten tot een ander de moeite doet en dan ff zelf gaan zoeken is best wel lazy he ;)

    Idd lazy :-)
    als iemand een keer iets heeft waar ik heen moet. ik wil best andere tips geven dan voor het zoekwerk. ;-)

  • RubenH
    RubenH

    @Chris said:

    Ik deel uw mening :).

  • RubenH
    RubenH
    edited september 2016

    @claenen said:
    RubenH 1) deze regel is er bij mijn weten gekomen na klachten/discussies tussen forumleden dat alles gedeeld werd... 2) Echt? Delen wanneer er mogelijkheid is? Again, dan kan dit elke week he. Er is altijd wel een mogelijkheid. En dan nog, je moet zelf zoeken dus snap het nut niet. Je moet er zelf ook wel wat voor over hebben. Wachten tot een ander de moeite doet en dan ff zelf gaan zoeken is best wel lazy he ;)

    Je merkt wel snel wie alleen maar ontvangt en niets bijdraagt, niet?

  • Tim
    Tim

    @RubenH Zoals gezegd zijn die regels er gekomen op vraag van de community zelf.

    Je opmerking over die heads-up: daar ben ik absolute tegenstander van. Je zoekt een BPG als je er één nodig hebt. Niet omdat het kan. Er is nog altijd een fair use policy...

    Omgekeerd kan voor mij wel. Laat weten wanneer en waar je er één nodig hebt en misschien zal dan iemand je helpen. Uiteraard hangt dat af van ieders goodwill en beschikbare tijd en het kan helpen als je zelf ook bijdraagt voor anderen.

  • daruda
    daruda

    @claenen said:
    RubenH daruda zelf ook maar even de tijd genomen om te zoeken? ;) Als er zoveel op IG te zien is zal het wel te doen zijn he. Durf wedden dat de BPG's via de reeds gecommuniceerde websites te vinden zijn die al lang bestaan. Als ik zelf kijk vind ik Regelmatig peen IC DUS mogelijkheid. Alleen jammer dat ik zelf niet kan gaan. En ik gebruik echt wel de gekende sites die reeds vernoemd zijn en/of een simpele aggregator website. Maar je moet wel zelf zoeken he. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat elke keer iemand iets vindt om dit met instructies hier uit te schrijven ;)?

    @claenen elke bpg die ik al gedaan heb is zelf gevonden en vind het ook niet meer dan logisch.
    De site vinden indien er mogelijkheid is, is vaak makkelijker als de mogelijkheid vinden ;) Dus met de mogelijkheid hier vermelden is in principe niks mis, natuurlijk best voor de stay zelf.

    Mij ging het er meer om dat er destijds, toen iemand hier met het goede idee kwam om een hangouts groep op te richten voor bpg info en sites te sharen, er hier zoveel commentaar kwam.

    Terwijl nu vaak jumpseat'ers "toevallig" op dezelfde nacht in hetzelfde hotel in hetzelfde type kamer te vinden zijn :-)

This discussion has been closed.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!