IHG Best Price Guarantee - Ervaringen

1131416181934

• claenen
    claenen

@daruda er al eens bij stilgestaan dat veel mensen hier op forum ook in real life vrienden zijn en samen op stap gaan ;)
    Wat er ook van zij, discussie zal er altijd zijn. De regels zijn er en laten we deze respecteren en zo de discussie beëindigen.

• daruda
    daruda

Leuk om te horen dat hier vriendschappen groeien!

En inderdaad laten we stoppen discussiëren, ook al is het leuk! Fora met zo min mogelijk regeltjes zijn nochtans het tofst :-)

• RubenH
    RubenH

@Tim said:

Je opmerking over die heads-up: daar ben ik absolute tegenstander van. Je zoekt een BPG als je er één nodig hebt. Niet omdat het kan. Er is nog altijd een fair use policy...

>

Dan zijn er de laatste tijd wel heel veel die steeds een BPG nodig hebben in Parijs of Dusseldorf..

• kristof
    kristof

Als iedereen z'n tijd die hij hier verdoet aan discussiëren zou spenderen aan BPG's te zoeken dan denk ik dat er een heel pak minder mensen zouden klagen......omdat ze succesvol een BPG gevonden hebben.

Speculaties over "jumpseat vriendjes" die elkaar sites doorgeven kan ik dadelijk ontkrachten! Ik ben deze zomer 5 weken in Belgie geweest en had me voorgenomen om absoluut eens te verblijven in een IC in Amsterdam, Düsseldorf of Parijs (want nee ik heb nog nooit in 1 van deze hotels verbleven). Helaas geen enkele BPG kunnen vinden terwijl er anderen wel succes hadden.
    Just saying......

• Tim
    Tim
    edited september 2016

@RubenH said:
    Dan zijn er de laatste tijd wel heel veel die steeds een BPG nodig hebben in Parijs of Dusseldorf..

Ik kan de rekening voor anderen toch niet maken? Mijn opmerking ging over het feit dat ik jouw voorstel om hotels te gaan raiden als er een BPG beschikbaar is niet wil op dit forum. Als jij een BPG wil op een bepaalde dag, dan zoek je er één of vraag je hulp. Einde discussie.

• Koja78
    Koja78

Must be you are not part of the in-crowd :p

• oldgrumpy
    oldgrumpy

Dit forum is in hetzelfde bedje ziek als het vorige en niet enkel wat dit topic betreft.

• flrvt
    flrvt

Een wijs man zei ooit:
    "You must be the change you wish to see in the world."

Niemand is verplicht om hier zaken te delen, al deel ik uw mening dat het fijn is om hier inspiratie voor toekomstige BRG's te lezen.
    Een nobel man die graag meer informatie in dit topic ziet verschijnen, geeft het goede voorbeeld, neemt het voortouw en doet zelf wat positieve inbreng.

In plaats van de boel hier wat te zitten verzieken met drogredenen en verwijten.

• Jeroen
    Jeroen

Mijn god mensen, grow up. Er zijn meer dingen in het leven dat dit. Ja, ik zat dit weekend in Parijs, waarvan 1 gratis nacht in de IC Parijs, waar ik voor de eerste keer was. Dit was mijn eerste bpg (ik ben dat woord echt al beu) sinds januari. En ja, ook Gregory was er nadat ik hem had meegevraagd, persoonlijk. Ik ken jullie niet dus jullie vraag ik niet mee, sorry.

Ik onthou vooral dat ik nu €20 per deal kan gaan verdienen ;)

• RubenH
    RubenH

@Tim said:

Zoeken doe ik al (zonder veel succes eigenlijk), maar de volgende keer zal ik hulp vragen. Ik reken dan ook op massale ondersteuning van de forumleden die er toch nog regelmatig in slagen om BPG's te scoren.

@flrvt : om te delen moet je zelf eerst iets vinden :/

@Jeroen : 20€ lijkt me een goede prijs :D

• RubenH
    RubenH

@Tim said:

Zoeken doe ik al (zonder veel succes eigenlijk), maar de volgende keer zal ik hulp vragen. Ik reken dan ook op massale ondersteuning van de forumleden die er toch nog regelmatig in slagen om BPG's te scoren.

@flrvt : om te delen moet je zelf eerst iets vinden :/

@Jeroen : 20€ lijkt me een goede prijs :D

• gregorycop
    gregorycop
    edited september 2016

@daruda said:
    gregory & jeroen in de ic paris zekers? ;)

Vermoedelijk zit een deel van het forum in een "select" groepje waar deals/bpg mogelijkheden worden geshared

Oei.. Ik doe voor het eerst sinds 5 maanden nog eens een BPG en wordt (alweer) meteen geviseerd blijkbaar :D funny..

Ik ben allesbehalve tegen delen, maar ik behoud mij het recht voor mezelf uit te maken met wie ik al dan niet mijn bevindingen wens te delen. Zoals @claenen terecht zegt, ken je nu eenmaal sommigen beter dan anderen en deel je om persoonlijke of vriendschappelijke redenen met die mensen. Op die manier heeft @Jeroen mij inderdaad afgelopen weekend meegevraagd en we hebben ons prima geamuseerd. Ik zou omgekeerd dan ook hetzelfde doen.

Goede OTA's komen en gaan. Ikzelf heb al meermaals ettelijke uren gespendeerd aan het zoeken van bruikbare OTA's en met succes: in het verleden heb ik al meerdere sites gevonden die bij mij een quasi 100% succesratio hadden, maar na een tijdje niet meer werkte. Je aanvaardt dat en begint opnieuw te zoeken. Als ik daar zo'n moeite insteek, vind ik het niet meer dan normaal dat ik voor mezelf bepaal met wie ik mijn inzet deel. En dat zal hoogstwaarschijnlijk in eerste instantie niet meteen zijn met mensen die ik van haar noch pluimen ken en die mogelijk nog niet bewezen hebben dat er een wederzijdse uitwisseling uit kan komen. There's no such thing as a free lunch.

"Afgerekend" of zaken verweten worden op basis van loze argumenten of halve waarheden, daar lig ik niet van wakker.

Er wordt hier verweten dat er niet gedeeld wordt via dit forum, terwijl ik me kan herinneren dat diezelfde personen die het verwijt maken meermaals bij mij om OTA's hengelde via diezelfde sociale media die hen blijkbaar zo de ogen uitsteekt, dan de vraag te stellen via het forum.
    Er wordt hier verweten dat "selecte groepjes" bestaan, puur voor de reden om BPG OTA's te delen, door diezelfde mensen die zelf zulk "select groepje" hebben via bepaalde apps. Al zouden die "selecte groepjes" bestaan, dan is dat ieder goed recht er zo ééntje te vormen en samen te werken en zélf te bepalen met wie zij al niet wensen te delen.

Verder werd er in het verleden (en ongetwijfeld nog steeds) maar al te makkelijk vanuit gegaan dat elk verblijf in een IHG-hotel standaard BPG zou zijn. In het bijzonder zal dat over mij (achter mijn rug) veelvuldig geopperd zijn. Tja, ik ben niet verantwoordelijk voor de invulling die mensen geven aan wat ze op IG e.d. zien. Ik kan alleen maar zeggen dat ik, naast inderdaad heel wat BPG's gespreid over verschillende jaren, meer dan voldoende betaalde stays heb gehad (o.a. i.f.v. Accelerate promoties e.d.) en op een bepaald moment op bijna 1 miljoen IHG punten zat en daar gebruik van heb gemaakt, net zoals ik ook binnenkort weer wat punten ga burnen.

Voor het overige: @Tim +1 en @flrvt +1

Genoeg geluld dus inderdaad, laat ons de tijd beter spenderen zoals @kristof terecht zegt.

• daruda
    daruda

Wie wilt gaan skiën: IC Davos 25/26 03 Deluxe King room

• flrvt
    flrvt

@daruda said:
    Wie wilt gaan skiën: IC Davos 25/26 03 Deluxe King room

Over het goeie voorbeeld gesproken. Prachtige tip! Meteen geboekt en geclaimd.

• Chrismeister
    Chrismeister
    edited september 2016

Ik ga nog snel eens enkele feiten op een rij zetten, ook al is de discussie uitgedoofd, kan het nog eens handig zijn te verduidelijken waarom de regels zijn wat ze zijn.

1. Het scoren van IHG BPG's is de heilige graal voor hotelovernachtingen, zoals fuel dumps dat zijn voor vliegtickets. Iedereen wil graag gratis overnachten in een kamer die anders wel €500 of meer kan kosten. Belangrijk hierbij is dat de BPG reeds lang werkende is en de verworven skill duurzaam is (tov een tijdelijk fout tarief).
    2. Het zoeken van succesvolle BPG websites neemt soms veel tijd in, vaak meerdere dagen, meerdere uren per dag. Er is een grote effort nodig en soms geen succes.
    3. Een forum is toegankelijk voor iedereen. Dit brengt met zich mee dat er veel kijklustigen zijn die nooit iets zullen bijdragen maar wel hier zijn om de waardevolle info op te nemen. Dit zijn niet enkel nieuwelingen, maar ook anderstaligen, die soms massaal de BPG (mis)bruiken. Denk hierbij hoe wij wel vaak Flyertalk of Vielfliegertreff checken, maar eigenlijk geen Duits kunnen, laat staan een bericht posten.
    4. De BPG wordt moeilijker en moeilijker, het massale gebruik en promotie door blogs heeft ertoe geleid dat regels strenger zijn geworden en kansen schaarser (te grote economische schade voor IHG Hotels). Iedereen vindt moeilijker BPG's.

Gezien 1,2,3,4 is het beter om voorzichtiger om te gaan met BPG's om het voortbestaan zo lang mogelijk te rekken. Het is daarom niet slim om openlijk BPG websites te delen gezien 3, hieruit resulteert meer 4 en dat weegt niet op gezien 1 en 2.

Men zegt vaak dat de essentie van een community met mekaar delen is. Mijns inziens is dit niet 100% correct. Definieer het beter als 'exchange of value'. Om een respectabel lid te zijn, draag bij in dezelfde mate dat je zelf waarde zal terugkrijgen.

Als je reeds wat gepost hebt op het forum, dan heb je al wil getoond om bij te dragen. Vraag dan gerust voor wat hulp als het na heel wat zoeken nog steeds niet lukt. Algemene vragen kan je direct stellen, nog meer hulp nodig, stuur dan een pm naar iemand die bereid is extra te helpen.

• Chris
    Chris

@RubenH said:

die BPG zijn nodig voor de accelerate promotie ;-)

• Tdv
    Tdv

Moest er iemand een BPG tegenkomen in parijs voor 22-23/09... mag je dit altijd discreet even PM'en uiteraard heb ik de 20€ ervoor over. Voor de IC Le grand zelfs 25€. Jawel zelf al verschillende keren gezocht maar helaas...

• wimbor
    wimbor
    edited september 2016

Sorry guys, maar we gaan geen 20 EUR per BPG deals toelaten hier. Ik denk wel dat jullie begrijpen dat
    a) het erover is (zie ook discussie hierboven)
    b) het tegen de T&C van IHG is
    c) het forum ook blootstelt aan legal en fiscal issues

Ik had uit de context begrepen dat @Jeroen een grapje maakte, maar anderen blijkbaar niet.

Posts die dit aanmoedigen, bespreken of afspreken worden zonder pardon onmiddellijk verwijderd.

• oldgrumpy
    oldgrumpy
    edited september 2016

en voor 30 euro :D ?
    Graptje

• Koja78
    Koja78

@Tdv said:
    Moest er iemand een BPG tegenkomen in parijs voor 22-23/09... mag je dit altijd discreet even PM'en uiteraard heb ik de 20€ ervoor over. Voor de IC Le grand zelfs 25€. Jawel zelf al verschillende keren gezocht maar helaas...

Ik vond de Le Grand ontgoochelend... maar jah was standaard kamer.. oude brol

This discussion has been closed.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!