IHG Best Price Guarantee - Resultaten positief en/of negatief

11213141618

Berichten

  • daruda
    daruda

    verbaasd mij hoe snel ze zijn.

    Deze morgen 20m, wel denied :/

  • l_154
    l_154

    Ik meen me te herinneren dat iemand op het TM forum ooit eens een negatieve ervaring had in IC Ams met een BPG. Dat de claim die via mail wel als valid aangegeven werd, bij het inchecken toch in vraag gesteld werd. Als ik het me goed herinner ging het om het aantal personen op de kamer 1 ipv 2 of iets over de naam op de kredietkaart vs de naam van de reservering, ik weet het niet zeker meer. Door die post heb ik nooit in dat hotel een BPG durven proberen. Zou me hun rates namelijk niet kunnen permitteren. Nu vroeg ik me af of ik me dit correct herinner en het bij iemand van jullie ook al eens gebeurd is dat je een nacht toch moest betalen, ook al had je een mail die je claim als valid aangaf, in IC Ams of elders?

  • Jenss
    Jenss
    edited januari 2016

    @Bucketqueen said:
    Rekent xxx niet af in dollar ? Ik dacht dat die site niet geldig was voor vergelijking met euro, of is dat een 'foutje' van hun geweest ? :-)

    Nope, bij mij staat het automatisch in euro's! Ik zie nu dat je rechtsboven de valuta kunt veranderen.

  • wimbor
    wimbor

    Dat kan wel, maar is het ook afrekenen in EUR of enkel tonen in EUR? Want als ze een currency conversion toepassen, telt het niet.

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Even snel gechecked, Priceline is een Amerikaans bedrijf gevestigd in Conneticut, dus normaal gezien betaling in dollars! Straf dat ze dat goedgekeurd hebben, maar des te beter voor ons dan :-)

  • michelvst
    michelvst
    edited januari 2016

    IHG heeft een fout gemaakt door Priceline niet af te keuren. Niet de eerste keer en ook niet de laatste keer waarschijnlijk. In ieder geval niet de eerste keer dat ik Priceline zie voorbijkomen als mogelijke brg source. Als ik er mij niet vergis zijn er zelfs meerdere Amerikaanse blogs die Priceline naar voor schuiven als mogelijke site.

    Voor wat betreft de verdere discussie. Eerst en vooral is dit zeker nog een openstaand item, waar inderdaad geen feedback op gegeven is. Sowieso zijn we hiermee bezig en zullen we hier een standpunt innemen. Zoals ook al aangehaald zijn dit niet het soort beslissingen die je even tussendoor neemt. Dit kan een community maken of juist breken, en Jumpseat zou niet de eerste community zijn door een beslissing die ad-hoc genomen is tenonder gaat.

    Ik begrijp de zorgen van sommigen hier, maar vraag toch nog even geduld tot we hier een concreet voorstel kunnen formuleren. Zij die hierover verder in discussie willen gaan wil ik vragen om mij een DM te sturen, ik (en de rest van het team) waarderen absoluut de effort van elke bijdrager hier, zonder jullie was er geen community en bij uitbreiding geen Jumpseat zoals we het nu kennen.

    Voor de rest zou ik het waarderen dat vanaf nu deze thread terug wordt gebruikt waarvoor ze dient, met name de discussie over BRG's bij IHG.

  • daruda
    daruda
    Tip voor beginners met bpg. De flyertalk topic bevat enorm veel info. Ben ook begonnen met daar 100 p te lezen.

    Succes met de brg's, wat ik afgelopen weken geleerd heb met Japan, alles is mogelijk, gewoon volhouden ;)
  • Leo
    Leo

    @michelvst said:
    IHG heeft een fout gemaakt door Priceline niet af te keuren. Niet de eerste keer en ook niet de laatste keer waarschijnlijk. In ieder geval niet de eerste keer dat ik Priceline zie voorbijkomen als mogelijke brg source. Als ik er mij niet vergis zijn er zelfs meerdere Amerikaanse blogs die Priceline naar voor schuiven als mogelijke site.

    Ik heb in de VS idd al enkele succesvolle IHG claims gehad met Priceline, werd telkens ook zonder morren onmiddellijk aanvaard.

    Priceline zit overigens in dezelfde groep als Agoda,
    Kayak & Booking... mogelijk is deze laatste de reden van aanvaarding; maw via Booking heeft Priceline een kanaal om in EUR af te rekenen.

    Misschien kan Jelle hier wat duidelijkheid over brengen, nav zijn Booking link.

  • Naes
    Naes

    Goedgekeurde BRG in Crowne Plaza Promenade Den Haag voor morgen. Goedkopere prijs was beschikbaar op destinia.

  • Jelle
    Jelle
    edited januari 2016

    @Leo said:
    Misschien kan Jelle hier wat duidelijkheid over brengen, nav zijn Booking link.

    Haha nja het forum wordt in de gaten gehouden door Booking net zoals TM in der tijd dus bepaalde dingen kan/mag ik niet delen maar ik kan zeggen dat ik niet verschiet van het feit dat Priceline in Amerika als BRG source naar voren komt.

    In Amerika is er een enorme enorme enorme oorlog aan de gang in de hotelindustrie met betrekking tot prijzen via verschillende kanalen. In EMEA & APAC staat priceline/booking sterkt in de zogenaamde 'strict out of parity' (=10 euro meer vragen op Booking dan op je eigen site) maar in Amerika heerst er een volledig andere cultuur en daar wordt zelfs heel hoog ingezet op bijvoorbeeld mobiele boekingen een sterke korting toe te kennen dus kijk bijvoorbeeld eens mobiel ipv desktop.

    Over die EUR/DOLLAR munt; is nog wel een pijnpunt voor het bedrijf aangezien winsten moeten worden omgezet naar Dollar aangezien priceline Amerikaans is. Kost jaarlijks ettelijke miljoenen door een sterkere Euro. Tja goed, dat even terzijde en FYI :)

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    De euro is niet langer sterk, mss dat ze daarom nu billing in EUR toelaten op PL.
  • Jelle
    Jelle
    Op jaarbasis is de euro nog steeds sterker wel.
  • peter_vh
    peter_vh
    edited januari 2016
    IC Amsterdam op www.xxxxxx.de zaterdag 23/1 voor €458 ipv €470, maar geen beschikbaarheid volgens IHG BPG. Heb gecheckt via verschillende proxys maar IHG blijft hardnekkig volhouden.
  • Leo
    Leo
    edited januari 2016

    @peter_vh said:
    IC Amsterdam op www.xxxxx.de zaterdag 23/1 voor €458 ipv €470, maar geen beschikbaarheid volgens IHG BPG. Heb gecheckt via verschillende proxys maar IHG blijft hardnekkig volhouden.

    Heb net ook eens geprobeerd uit nieuwsgierigheid, kende xxxxx nog niet. Het lukt mij toch ook niet om beschikbaarheid te vinden voor 23/1, misschien zijn ze er reeds in geslaagd om die OTA buiten spel te zetten.

  • Leo
    Leo
    edited januari 2016

    @Leo said:

    EDIT: ik denk de fout gevonden te hebben. Als je op xxxxx de volledige naam in het zoekveld opgeeft volgt er geen beschikbaarheid. Maar als je eerst op Amsterdam algemeen zoek en dan 5***** kiest, dan staat de IC er idd tussen voor €458.

    Als je reservering nog actief is en je bent nog binnen de 24h, zou ik een review aanvragen en expliciet vermelden hoe de BPG-helpdesk de lagere prijs kan vinden. Helaas heb je niet veel tijd meer, over enkele uren vervalt de cancellation deadline!

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    En als je graag volgende week je kans nog eens zou willen wagen, raad ik jullie beide aan om de site uit je bericht te halen...
  • wimbor
    wimbor

    We gaan dit inderdaad bekijken, maar jammer genoeg laten onze professionele agenda's nu even geen diepgaand overleg toe. Daar vragen we nu even begrip voor. Er zijn verschillende aanpakken mogelijk. Denk eraan dat censureren eigenlijk alleen kan in overeenstemming met de T&C van de website (en BRG vrijgeven staat daar (nog) niet bij), en ik vind censureren persoonlijk heel moeilijk, want waar ligt 'de lijn'? Ook daarover kan je blijven discussiëren. Kortom, als we een regel invoeren, moet die wel universeel kunnen toegepast worden, zinvol zijn en duidelijk zijn. Vandaar onze voorzichtigheid.

    De vraag van de moderatoren is trouwens niet om te stoppen met discussiëren, maar om gewoon on-topic te blijven. Wij hebben geen enkel probleem met een discussie over hoe je gevoelige informatie brengt. Daar leren wij ook uit en kan ons helpen beslissen. Maar, in deze thread gaat het over de BRG zelf. Daar moet het over gaan. Wensen jullie verder feedback te geven of onderling te filosoferen over hoe deze info te brengen? Graag. Maar dan in een aparte thread onder de categorie algemene discussies.

    We zullen blijven reageren indien jullie off-topic gaan, en we zullen de discussie over de informatievrijgave straks afsplitsen in een aparte thread. Laat ons gewoon de info op zich bij elkaar houden. BRG info hier, de andere discussie in die andere thread.

    Met dank voor jullie medewerking. En nu terug on-topic! :-)

  • kristof
    kristof
    Bij deze; net mail gekregen van IHG BRG dat m'n stay bij CP Johannesburg dinsdag adjusted is..... net zoals vorige keer.
  • kristof
    kristof
    Trouwens, voor diegenen die een BRG in ZAR zoeken, ik vond de mijne op amoma.
  • Matt
    Matt
    edited januari 2016
    Wat leuk om het forum dat voormalig op travelmagic was hier weer terug te vinden. :# Ingaand op bovenstaande discussie ik denk dat een forum als deze goede bij kan dragen aan het stimuleren van anderen, nieuwe mensen, om ook bij te dragen aan de brg'able sites.

    Maar even on topic:

    Brg beschikbaar voor crowne plaza Den Haag voor Di 26 - wo 27 jan. Op y***o inclusief ontbijt voor 102 en ihg voor 219. Helaas enkel standaard kamer.
This discussion has been closed.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!