IHG Best Price Guarantee - Resultaten positief en/of negatief

11214161718

Berichten

  • Leo
    Leo

    @daruda said:
    Zijn ze plots veel strenger geworden mbt: "Book. Complete a valid room booking with the lowest available price (room rate) on any IHG website for any IHG branded hotel using the “Best Available Rate Search.”

    Best flex+breakfast wordt niet meer geaccepteerd als je ook best flex zonder breakfast kunt boeken?

    Onjuist. Best Flexible with Breakfast kan nog steeds, vanmorgen goedkeuring gekregen voor een CP.

  • Bucketqueen
    Bucketqueen
    edited januari 2016

    "We have attempted to verify the lower rate you found on http://www.********* The lower rate of 115.00 EUR matches the total rate with service charge of IHG. Please be informed that extra person charge are excluded from the Guarantee "

    Is dit iets nieuws ? Is het nu dan vergelijken met de Total room price (incl service charge) - extra person charge ?

    In mijn geval was de prijs op de OTA 115€ kamerprijs + 7€ toer. tax (=service charge) dus 122€ in totaal. Op ihg was de kamerprijs 119€ + 7€ service charge + 30€ extra person charge... Dus zonder die extra person charge 126€ in totaal........ :-)

  • Leo
    Leo

    @Bucketqueen said:
    "We have attempted to verify the lower rate you found on http://www.********* The lower rate of 115.00 EUR matches the total rate with service charge of IHG. Please be informed that extra person charge are excluded from the Guarantee "

    Is dit iets nieuws ? Is het nu dan vergelijken met de Total room price (incl service charge) - extra person charge ?

    In mijn geval was de prijs op de OTA 115€ kamerprijs + 7€ toer. tax (=service charge) dus 122€ in totaal. Op ihg was de kamerprijs 119€ + 7€ service charge + 30€ extra person charge... Dus zonder die extra person charge 126€ in totaal........ :-)

    When at first you don't succeed, try again!

    Je kan natuurlijk altijd zoals hierboven uitleggen op welke wijze de basis- als de totale prijs vd OTA beiden lager zijn dan IHG en een review vragen. Indien het een toevallig foutje was wordt het soms rechtgezet... had je een van hun pathologische leugenaars dan maakt het niet uit wat je argumenteert en is het beter om te herboeken/claimen.

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Cadeautjes uitdelen zou nogal heel makkelijk zijn voor velen (niet-actieven), maar er bestaat nog zoiets als PM eh ;-)
    Site blijkt ook al niet meer succesvol dus, het 'package' (breakfast&dinner) zou niet gelijk zijn, op de OTA krijg je nog een welkomstdrankje erbij, bij IHG niet, dus ook afgewezen daar op :)

    Maar dat verklaart nog steeds niet de afwijzing omwille van de Extra person charge, ik heb daar nog nooit een probleem mee gehad vroeger en kan me ook niet herinneren dat dat al in de T&C stond... ?

  • daruda
    daruda

    @Bucketqueen said:

    Zelfde issue gehad met Japan..
    Ze namen rate van OTA en gingen ervanuit dat de second person charge nog in het hotel betaald moest worden.
    Belachelijk maarja...

    We have verified the website www.booking.com and found the corresponding rate for the reservation you have booked on the IHG website. The lowest comparable rate available for 24 January 2016 is JPY 79,000.00 per night or JPY 87,000.00 inclusive of taxes and extra person charge. This is basically the same as the total rate on your reservation with IHG. Please be advised that for a reservation to qualify for the Best Price Guarantee the lower verified rate should meet a difference benchmark of at least 1% or US$ 1.00 (whichever is higher) for both the rate per night as well as the total cost of the reservation.

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Maar is dat ook vaak zo? Dat als je via een OTA een kamer bij IHG boekt, en er niets bij staat van extra person charges, dat je na de OTA betaald te hebben, in het hotel achteraf nog de extr pers charge moet bijleggen? Of mag dat niet en moet dat verplicht vermeld worden bij de boeking?

  • daruda
    daruda

    ik vermoed dat dat zeker niet is, op booking.com stond ook duidelijk room 2 persons.

  • Chris
    Chris

    Is die booking rate @daruda voor 1 persoon of 2 personen. als die voor 2 personen is is dat stom natuurlijk. Dan betaal je niet nog eens een extra person charge.

    die extra person charge, wanneer vervalt die? bij Ambassador toch? of alleen bij Royal?
    als bij Ambassador mss interessant Ambassador te worden? bij mij werken ze nooit aangerekend.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Die extra person charge vervalt voor AMB, maar enkel voor IC hotels. Maar BPG desk houdt daar geen rekening mee. Ze kijken naar kamerprijs op IHG exclusief extra person charge, en gaan er altijd van uit dat indien geboekt op OTA, het hotel de extra person charge alsnog vraagt.

    Ookal toont OTA andere prijs als je voor 1 of 2 personen zou reserveren. Het gaat niet. BPG exclusief extra person charge.

  • Chris
    Chris

    @disillusionedTM ah OK. Maar ik heb die extra person charge echt nog NOOIT ergens zien staan. of is dat voor een 3de persoon op de kamer? extr bed? bv, ik doe ff snel een search CP schiphol voor 2 personen. dat is dit de rate

    Average Nightly Rate: € 143.65 EUR
    Rate Type: Advance Saver Rate
    Deposit Required:
    A deposit for the entire stay is due at time of booking.
    Estimated Total Price € 152.27 EUR

    dat is gezocht op 2 adult. dan krijg ik gewoon 1 prijs.
    heb je een voorbeeld hotel die dat niet zo doet?

    en ik boek best vaak IHG dus vreemd dat ik dat nooit zie dan.....

  • daruda
    daruda

    @Chris in Japan komt dit bij elk hotel voor :) In europa amper!

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Is regio gebonden inderdaad. In Duitsland is er ook vaak een extra person charge. Oostenrijk ook.

  • Bucketqueen
    Bucketqueen
    edited januari 2016

    IC Düsseldorf :

    **Best Flex rate with breakfast (gewone) : **

    Average Nightly Rate
    € 224.00 EUR per room, per night

    Sat 16 Jan 2016 € 224.00 EUR per night (1 room(s))
    _Extra person charge _per night € 25.00 EUR
    Estimated Total Price € 249.00 EUR

    Maar wil ik de** Best Flex Club rate with breakfast ** boeken... :

    Average Nightly Rate
    € 201.60 EUR per room, per night

    Sat 16 Jan 2016 € 201.60 EUR per night (1 room(s))
    Estimated Total Price** € 201.60 EUR**

    Die 'extra person charge' komt er pas bij als er ontbijt/diner bijgeboekt wordt! Komt er dan toch uiteindelijk op neer dat er nu gewoon de totale prijs van de OTA vergeleken moet worden met de kamerprijs van IHG (want extra pers charge valt weg en die toeristen tax zit zo goed als nooit inbegrepen in de totale prijs van de OTA).

  • flrvt
    flrvt

    Dit weekend tegen alle verwachtingen in 3 BPG's goedgekeurd gekregen: IC Amstel, CP Athene en IC Le Grand.

    Grappig want enkele weken geleden hadden ze meerdere perfect valide claims van me geweigerd met een drogreden.
    Ik moet toegeven dat de claims die ik nu heb gedaan redelijk wankel zijn (ik zou zelf perfecte argumenten kunnen bedenken om ze te weerleggen) maar die gaan er dan wel weer vlotjes door. Ongeloofelijk :smile:

  • Stijn_A
    Stijn_A
    En ic amstel dan nog met ontbijt ook precies :open_mouth:
    Congratz!
  • Chrismeister
    Chrismeister

    Weet iemand of New York BPG's momenteel mogelijk/ doenbaar zijn?

  • l_154
    l_154

    @flrvt said:
    Dit weekend tegen alle verwachtingen in 3 BPG's goedgekeurd gekregen: IC Amstel, CP Athene en IC Le Grand.

    Grappig want enkele weken geleden hadden ze meerdere perfect valide claims van me geweigerd met een drogreden.
    Ik moet toegeven dat de claims die ik nu heb gedaan redelijk wankel zijn (ik zou zelf perfecte argumenten kunnen bedenken om ze te weerleggen) maar die gaan er dan wel weer vlotjes door. Ongeloofelijk :smile:

    Ik dacht dat Amstel zo goed als onmogelijk was tegenwoordig!?

  • Jeroen
    Jeroen

    Nothing is impossible for the one and only Flor.

  • flrvt
    flrvt

    @l_154 said:
    Ik dacht dat Amstel zo goed als onmogelijk was tegenwoordig!?

    Dat dacht ik ook. Mijn claims waren op basis van de T&C dan ook stuk voor stuk NIET CORRECT :*

    Daar ik in 2014 nog tientallen succesvolle en perfect valide claims heb gehad, heb ik het in 2015 met een handvol gelukte claims moeten doen. Het BPG team is veranderd van een hoop mierenneukers die de T&C tot in de puntjes wilden nakomen naar een wispelturig nest dat niks liever doet dan je claim op welke reden dan ook te verwerpen of goed te keuren.

    Vroeger stak ik de meeste moeite in het uitpluizen van rates en OTA's om tot een volgende de T&C perfect valide claim te komen. Als ik die claim vervolgens indiende, was ik er redelijk zeker van dat deze ook effectief zou worden goedgekeurd. Dat werkte goed omdat ik zelf ook goed kan mierenneuken :-)

    Ik heb geleerd dat deze manier van claimen niet meer veel waard is, omdat het BPG team soms kiest de T&C ineens anders te interpreteren. Of omdat ze een andere manier verzinnen om de claim af te wijzen (bijvoorbeeld eerst sturen dat ze meer tijd nodig hebben om de claim te verifiëren, en dan vlak nadat de competing rate eruit is sturen dat de rate niet gevalideerd kan worden etc etc).

    Mijn claims van dit weekend hadden o.a. deze tekortkomingen:

    • OTA factureert in andere valuta dan IHG
    • kamertype komt niet helemaal overeen
    • cancellation terms zijn beter bij IHG

    Dit soort claims zijn zo wankel als iets, maar omdat tegenwoordig een wankele claim bijna even veel kans heeft om aanvaard te worden dan een perfect valide claim, loont het klaarblijkelijk wel de moeite om deze in te sturen. [/rant]

  • Tim
    Tim
    De ironie is natuurlijk wel dat dit de BPG-desk nog meer onder druk gaat zetten, aangezien dit betekent dat hoe meer je probeert, hoe groter je kans.. Met als resultaat dat je slaagkansen terug gaan afnemen doordat het te lang gaat duren :)
This discussion has been closed.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!