IHG Best Price Guarantee / Lowest Price Promise - Ervaringen deel 2

Rias
Rias

In dit topic verzamelen we info over de Best Price Guarantee / Lowest Price Promise van IHG hotels. Korte samenvatting: IHG voorziet in een garantie indien je boekt via de website IHG.com of de IHG-app. Indien je op een andere site dezelfde kamer aan dezelfde voorwaarden goedkoper terugvindt, kan je na het boeken bij IHG een claim indienen. Indien die aan hun voorwaarden voldoet, krijg je de lagere prijs toegepast op al de nachten van je verblijf. De eerste nacht wordt gratis ter compensatie.

Meer info vind je in de algemene voorwaarden van het IHG-getrouwheidsprogramma en in het basisartikel hier op Jumpseat.

Regels

  • We bespreken hier voornamelijk de 'terms & conditions' van het programma, eventuele aanpassingen hiervan, problemen bij het claimen,... Iedereen is welkom om vragen te stellen, ook beginnende forumleden.
  • Leden mogen vrijblijvend succesvolle BPG-claims melden in deze thread.
  • Om misbruik te voorkomen vragen we om de gebruikte website waarmee de claim lukte, niet te vermelden, tenzij desbetreffende site makkelijk kan gevonden worden op de meta-search engines (b.v. HotelsCombined.com).
  • Denk eraan dat een BPG-claim een nuttig instrument is om je te verzekeren van de beste prijs. Het is een garantie die geboden wordt door IHG en dus kan je je daar terecht op beroepen indien je een reis plant. Maar, maak geen misbruik van het systeem. Elk weekend gratis 1 nacht op (eventueel hetzelfde) hotel gaan is niet verstandig. Zorg voor voldoende afwisseling tussen betalende en gratis verblijven in het belang van je medeleden en de hotels.
  • Breekt er iemand de non-disclosure policy, gebruik dan de knop rapporteer om de admins te waarschuwen. Ga niet zelf de andere leden terechtwijzen.
  • Lukt een claim niet? Probeer het opnieuw en ga verder met leven. Reizen is meer dan BPG's alleen.

Berichten

  • Rias
    Rias

    Zal even de spits afbijten:

    Een LPP kunnen vinden dit weekend (zondag-maandag) voor een suite in CP Amsterdam South, lang moeten zoeken maar het is dus eindelijk nog eens gelukt voor mij :smiley:

    Responsetijd was aan de lange kant (5uur)

  • doddel
    doddel

    is alweer jaren geleden dat ik een LPP gedaan heb. Zijn er voor NYC sweet spots?

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    5x bonus points. Lol

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Juntee said:
    For example, when you book a room that may be cancelled without penalty on the IHG Website, you may not compare it to a room with a pre-paid or non-refundable price on a non-IHG Website.

    RIP

  • RubenH
    RubenH

    Mooie liedjes duren niet lang.

  • Lisa Huinen
    Lisa Huinen

    Al een paar jaar geleden dat ik nog een claim heb gemaakt. Als ik juist ben moest je wachten tot de non-refundables weg waren om dan een refundable te boeken en de claim te maken, toch? Ik ben op zoek naar een hotel in NY of Annapolis

  • Jeroen
    Jeroen
    edited mei 2018

    Een gratis kamer ga je in de VS in ieder geval niet meer krijgen: https://www.ihg.com/hotels/us/en/customer-care/lowest-internet-rate-terms-conditions

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    edited mei 2018

    Voor LPP moeten de canx terms volledig matchen, ook als de non-ref rates weg zijn.

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Is er nu ergens nog een 'golden website' aangezien ik er hier enkelen zie die er toch nog frequent in slagen een gratis LPP-nachtje te scoren? Of is het echt na heel veel zoeken toevallig uitkomen bij één van de klassieke OTA die ergens eens een lagere prijs hebben ? Ik hoef uiteraard geen namen toegeschoven te krijgen, wil enkel weten of het de moeite loont mij suf te speuren want ik heb al mijn trucs van vroeger al uitgeput :-)

  • RubenH
    RubenH

    @Bucketqueen said:
    Is er nu ergens nog een 'golden website' aangezien ik er hier enkelen zie die er toch nog frequent in slagen een gratis LPP-nachtje te scoren? Of is het echt na heel veel zoeken toevallig uitkomen bij één van de klassieke OTA die ergens eens een lagere prijs hebben ? Ik hoef uiteraard geen namen toegeschoven te krijgen, wil enkel weten of het de moeite loont mij suf te speuren want ik heb al mijn trucs van vroeger al uitgeput :-)

    Zie hierboven ;)

  • daruda
    daruda

    RIP LPP

  • Glenn
    Glenn

    Het LPP programma bestaat inderdaad niet meer sinds 14 juni 2018. Voor alle hotels geldt nu het BPG programma. Bij een geldige claim ontvang je op die manier 5 keer de punten (met een maximum van 40k bonus punten per stay).

  • steeve321
    steeve321

    Mijn vriendinnetje Mike heeft het inderdaad bevestigd:

    _Thank you for contacting our office regarding the Lowest Price Promise; we appreciate the opportunity to assist you with this.

    As of June 14, 2018, the Lowest Price Promise program has been discontinued and all claims submitted for LPP participating hotels will now be covered by the Best Price Guarantee Terms and Conditions. As such, all 'valid' claims will be entitled to a rate match and 5X the IHG® Rewards Club points up to a maximum of 40,000 bonus points per stay.

    All previously awarded claims for LPP will remain ‘valid’ and will be honored in full by IHG and our hotels regardless of the date of stay. However, we will no longer honor a free night moving forward.

    You may visit www.ihg.com/bestprice and click on the corresponding link found on the website to view the full listing of the Terms and Conditions. You can also use the following link to directly access them:

    https://www.ihg.com/hotels/us/en/customer-care/lowest-internet-rate-terms-conditions.

    https://www.ihg.com/hotels/us/en/customer-care/lowest-internet-rate-terms-conditions

    IHG | Best Price Guarantee Terms and Conditions

    www.ihg.com

    Find complete terms and conditions for the Best Price Guarantee program.

    Should you need further assistance, please feel free to contact us.

    Thank you._

  • doddel
    doddel

    Een oud topic nieuw leven inblazen, weliswaar voor Hilton en niet IHG

    net een succesvolle claim gehad voor een (significant) lagere prijs van booking.com, dus die rate -25% voor mijn volledige stay gekregen (8 nachten).

    Je kan tegenwoordig geen screenshots meer uploaden. Ik heb dus bij hilton en booking.com geboekt, claim gedaan. Binnen de 4 uur geweigerd omdat de rate op booking al weg was. Dan mail beantwoord met screenshots van mijn booking.com boeking. Daarop nog 1 mail geweigerd omdat de cancellation policy niet exact dezelfde was (was beter bij booking.com!) en uiteindelijk aanvaard!

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!