Best Price Guarantee bij vluchten

Antoine
Antoine

Sommige luchtvaartmaatschappijen hebben ook een BPG (Best Price Guarantee)

Ik heb net een claim ingediend en gewonnen bij British Airways. Je krijgt bij BA niets extra, maar dan heb je wel het voordeel om rechtstreeks via de airline de boeken EN de beste prijs.

Delta geeft zelfs 50$ Credit en bij Jetstar kan het ook.

ken jij nog andere airlines die dit hebben? Heb je zelf al geclaimed?

Berichten

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Zeer veel airlines hebben dit. Ook SN. Maar de meesten beloven de lagere prijs gewoon te matchen, dus wat heb je er aan?

    Ryanair belooft trouwensdat je autoverhuur gratis, als je een lagere prijs vindt. Iemand die de challenge durft aangaan?

  • Rias
    Rias

    @disillusionedTM said:
    Zeer veel airlines hebben dit. Ook SN. Maar de meesten beloven de lagere prijs gewoon te matchen, dus wat heb je er aan?

    Je hebt er heel wat aan moest er iets mislopen met je reservatie, dan kan je terecht bij de Airline zelf in plaats van een sketchy OTA

  • fbruno
    fbruno
    edited augustus 2016

    Ander voordeel is dat je dan vluchten direct bij de airline kan herboeken/refunden, terwijl dodgy OTA's hier zowat altijd +50€ administratiekosten voor vragen.
    Je kunt ook met Amex betalen dan en miles sparen (al rekent bv SN hier 8€ voor).

    Iemand al geprobeerd of je een BPG bij een airline wint me een vaag OTA dat bv enkel Viabuy of Carte Edreams/Agos als goedkope betalingsmethode accepteert?

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Heb er ooit een gewonnen bij SN. Toen kreeg je nog match en 10% extra korting. Nu is het minder interessant geworden

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    Een OTA is toch bijna altijd goedkoper dan rechtstreeks bij de airline zelf?
    Kan je dan in principe altijd die lagere prijs claimen?

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    ik neem aan dat om een geldige claim te hebben, je ook dezelfde boekingsklasse te hebben.
    Lijkt me niet zo evindent om dat te zien bij een OTA of wel ?

  • Antoine
    Antoine

    @oldgrumpy said:
    ik neem aan dat om een geldige claim te hebben, je ook dezelfde boekingsklasse te hebben.
    Lijkt me niet zo evindent om dat te zien bij een OTA of wel ?

    ze vragen in de voorwaarden idd naar de boekingsklasse, maar ik heb ze toen niet opgegeven (ik had ze wel indien nodig)

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!