In welke buurt slapen in Berlijn?

Antoine
Antoine

Ik ga met een paar vrienden 2-3 dagen naar Berlijn.
Waar moet ik slapen om geen gekke taxiritten te moeten betalen (als we 's avonds gaan stappen of lekker eten?)

Tagged:

Berichten

  • Christophe
    Christophe

    Ik vond de ligging van Park Inn by Radisson zeer centraal.

  • Antoine
    Antoine

    @Christophe said:
    Ik vond de ligging van Park Inn by Radisson zeer centraal.

    Ik denk dat er meerdere zijn. Welke?

  • Jeroen
    Jeroen

    Hij bedoelt waarschijnlijk de bekende aan Alexanderplatz. Maar verder is de Kurfurstendamm voor te winkelen, Alexanderplatz voor het uitzicht op den toren, Prenzlauerberg voor de families en de hipsters, Kreuzeberg om uit te gaan, aan Tempelhof voor een grote tuin, Potsdamer Platz voor Sony center,... Maar perfect openbaar vervoer, dus maakt niet echt uit.

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    Er zijn zoveel leuke buurten, zoals Jeroen zegt, maar alles hangt beetje af van wat je plant te doen. Ik heb twee keer Berlijn gedaan voorbije jaar, één keer als transit point en één keer om te gaan feesten.

    De clubs zijn nog iets meer aan de buitenrand van de stad, dus een airbnb in Friedrichshain was voor mij het ideale toen, zodat ik 's morgens vroeg max 15 minuten moest wandelen.

    Transit keer had ik Hotel Indigo op Alexanderplatz geboekt en als platinum upgrade gekregen naar hun beste kamer. Super trendy en huuuuge terras met zich op toren. Late check out was wel niet mogelijk omdat hotel stamp-stamp vol zat. Ti's te zeggen, ze konden mij die geven, maar dan in een mindere kamer. Ze wilden mijn kamer immers ook als upgrade geven aan een andere platinum die daags nadien kwam.

  • Morten
    Morten
    edited september 2016

    Ik zit persoonlijk graag in de buurt van de Alexanderplatz. Je hebt daar ook goede verbinding met het openbaar vervoer en bent ook niet ver van de Hackescher Markt en Rosenthalerstrasse, waar je wel enkele leuke restaurants vindt. Prenzlauerberg is ook best wel een leuke wijk.

    Heb al verbleven in Indigo en Park Inn hotels. Indigo is heel trendy, bij de Park Inn had ik een super uitzicht op de TV toren en Berlijn. Maar mijn favoriete hotel in Berlijn is tot op heden nog steeds de Radisson Blu met zijn aquadome :smile:

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!