Master topic: goedkopere vluchten boeken via (exotische) OTA's

123468

Berichten

  • Koja78
    Koja78

    Parana ? :p
    Of bedoel je PRG

  • Dennis
    Dennis
    edited augustus 2016

    Ik zou graag een vlucht boeken naar Bangkok, maar ik vraag me of welke OTA's betrouwbaar zijn.
    Via etihad zelf betaal ik zo'n 40 euro per ticket meer dan via verschillende OTA's.
    Zijn er bepaalde OTA's die absoluut te mijden zijn? Bijvoorbeeld Unister...

    Zijn tripsta en budgetair betrouwbaar?

  • Jeroen
    Jeroen

    Zolang er niets fout loopt zijn de meeste OTA's wel betrouwbaar. Maar bij Tripsta heb ik eens heel lang op mijn geld moeten wachten, de communicatie was met Rusland. En Budgetair doet ook heel moeilijk als je om een reden geld moet terugkrijgen. En sowieso wegblijven van alles dat ook maar iets met Unister te maken heeft :)

  • Antoine
    Antoine

    @Dennis said:
    Ik zou graag een vlucht boeken naar Bangkok, maar ik vraag me of welke OTA's betrouwbaar zijn.
    Via etihad zelf betaal ik zo'n 40 euro per ticket meer dan via verschillende OTA's.
    Zijn er bepaalde OTA's die absoluut te mijden zijn? Bijvoorbeeld Unister...

    Zijn tripsta en budgetair betrouwbaar?

    Budgetair is zeker betrouwbaar. al verschillende vluchten mee geboekt

  • Chris
    Chris

    Heeft iemand www.bestbuy.com.ar eens gebruikt? Zo ja betrouwbaar?

    Ticket binnen argentinie daar goedkoop namelijk.

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Is dat niet omdat je dan een Argentijns paspoort moet opgeven?

  • Chris
    Chris

    t/m de betaalpagina kon ik gewoon mijn NL paspoort ingeven. betaald heb ik nog niet.

  • Chris
    Chris

    oops het is www.bestday.com.ar :-)

  • Chris
    Chris

    Update

    via http://www.bestday.com.ar een ticket geboekt binnen Argentinië.
    ticket ontvangen na circa 15 minuten. Nergens iets moeten invullen met Argentijnse ID of wat dan ook zoals op de site van Aerolineas zelf .

    Ticket voor gringo's was 450 USD, ik heb er 155 voor betaald (euro).

    ik vlieg met 2 weken. Laat nog weten of het lukt maar lijkt dus in orde te zijn.
    (een andere optie was 30000 flying blue mijlen + 7 euro)

  • Gigi2m02
    Gigi2m02
    edited september 2016

    Don't book with Unister sites... (fluege.de, ab-in-den-urlaub.de, ...). JUST DON'T
    Dit weekend met de SAS-promo twee vluchten (Shanghai & Chicago) geboekt via Fluege.de in de SAS Promo.
    Gisterenmiddag een mailtje gekregen dat mijn booking naar Shanghai niet gelukt was en geld teruggestort wordt. Potjes bleiten, snel gecheckt of mijn Chicago vlucht wel oké was, en ik vond die terug (airline booking confirmation code gevonden via fluege.de portaal en daarmee ingelogd.
    Deze ochtend telefoon gekregen uit Duitsland dat mijn vlucht naar Chicago ook niet geissued is, nochtans ben ik in flysas ingelogd geweest.... Natuurlijk had ik die confirmation code niet meer om m'n verhaal te staven. Customer representative ontkende dat ik dat zou kunnen doen heb.
    Maar dan heb je gelukkig apps als Tripcase die automatisch al die booking voor mij hadden opgeslagen... Ik heb dus mijn booking op Flysas staan, duidelijk dus dat Fluege.de loog. En wellicht was dat hetzelfde verhaal voor mijn vlucht naar Beijing.

    Telefoontje met SAS levert me dit op na doorgeven van booking confirmation code van Chicago vlucht.
    "It has been cancelled"
    Als ik mijn verhaal doe
    "My bad, it's not cancelled, it hasn't been issued".

    Geen idee of het nakend faillissement er iets mee te maken heeft, maar ik boek niet meer via fluege iig...

  • Glenn
    Glenn

    Dit weekend nochtans 3 SAS boekingen gedaan op fluege en alle 3 geticket zonder issues. Luck isn't on your side @Gigi2m02!

  • Darrow
    Darrow

    Heb ook de SAS BRU-ORD geboekt via Skycheck -> Fluege, geen problemen

  • Nico1880
    Nico1880

    Heb zonet Rumbo.es nog eens succesvol gebruikt.
    Korting via betaling met Maestro.

    BRU - BCN heen en terug op ryanair.com op mijn gewenste reisdata in januari: 40.18 EUR .
    Via Rumbo.es 18,94 EUR.

    Mogelijk is het noodzakelijk incognito naar de site te surfen. Heb wel een volledig ander e-mailadres moeten gebruiken dan ik vroeger gebruikte, want anders lukte het niet. Geen blokkering op naam, gsm-nummer, of Maestro kaart.

    Weet niet of de korting voor alle vluchten geldt, want nog geen andere routes geprobeerd.

  • bab
    bab
    edited september 2016

    even een vraagje

    Momenteel kan je via edreams BRU-MAD rt met Iberia boeken voor 28 euro met American Express.
    Als 18-jarige student beschik ik jammer genoeg nog niet over deze kaart en ik wou dan ook vragen of iemand zo lief wil zijn om met zijn/haar kaart voor mij te boeken. Ik stort meteen alles terug natuurlijk. Alvast bedankt!

  • mgo72
    mgo72
    edited september 2016

    Mail me op manu

    voetbalkrant

    Commerciele extensie :-)

  • LTW
    LTW

    @Gigi2m02 De airline confirmation code waarnaar je verwijst is niet meer dan de PNR. Die krijg je van zodra een reservering wordt gemaakt, ook al is het eticket nog niet geiussed. Afhankelijk van de applicatie die je gebruikt hebt om je PNR te checken, had je kunnen nagaan of er al een eticket was - in veel gevallen wordt dan "not confirmed" of "pending" of iets gelijkaardigs vermeld zolang er nog geen eticket is. Vermoedelijk is het daar al ergens fout gelopen.

    Niet als kritiek bedoeld, maar Unister-OTA's zitten al lang in slechte papieren. Ik begrijp eerlijk gezegd niet goed waarom iemand uberhaupt daar nog iets mee zou willen boeken om 10 EUR te besparen? Zelfs indien er een eticket komt, riskeer je nog om met lege handen achter te blijven indien de OTA de carrier niet betaalt, en dan ben je je geld kwijt.

    @bab Care to share via welke aggregator en welke edreams er AMEX korting gegeven wordt?

  • bab
    bab

    @LTW gewoon op edreams.es, maar je moet wel betalen met American Express en dat heb ik jammer genoeg niet :'( :'(

  • LTW
    LTW

    Bedankt! Had Manu jou nog niet gedepanneerd?

    Ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat het misschien minder evident is dan verhoopt om anderen iets voor jou te laten boeken. Ik twijfel niet aan jouw goede bedoelingen maar als ik voor mezelf spreek: ik boek alleen voor mensen die ik persoonlijk ken (en dat doe ik eerlijk gezegd al zelden). CC details worden immers ook in jouw boeking zichtbaar.

    Ik heb zelf mijn AMEX een paar maanden geleden moeten laten blokkeren omwille van 2 tickets, gekocht door 2 Nederlanders (sorry Chris ;) ) op AB website. Mijn details ook nooit met iemand gedeeld (bijv door te boeken voor iemand die ik niet ken) dus was gewoon fraude.

  • steeve321
    steeve321

    Voor mijn testboeking op edreams.es is American Express even duur als de andere manieren. Alleen Viabuy is goedkoper.

  • fbruno
    fbruno

    OTA's handelen creditcardboekingen op 2 verschillende manieren af.

    Ofwel laten ze de airline direct de volledige fare op je creditcard chargen (met eventueel een extra charge van hun eigen dossierkosten erbij), ofwel chargen ze zelf de creditcard, en betalen ze aan de airline op factuur (of met een creditcard van het OTA zelf, wat eigelijk niet zomaar mag).

    In het eerste geval staat de creditcard inderdaad gewoon in de boeking en kunnen vrij veel mensen bij de airline&OTA er toegang toe krijgen. De data is meestal wel zonder CVC code.
    De passagier zelf kan normaal alleen de laatste 4 cijfers en vervaldatum zien.

    In het 2e geval is de creditcarddata alleen bij het OTA (of zijn paymentprocessor) bekend, en staat er in de boeking gewoon dat de vlucht op factuur betaald is. Het aantal personen dat dan toegang heeft tot de creditcard is dan maar heel beperkt.

    Expedia (en klonen) + priceline werken volgens principe 1
    De bekende Europese OTA groepen 'met korting' (Travix, Odigeo, Bravofly, ...) werken volgens principe 2

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!