Unister (eigenaar van Fluege.de, vlucht24, Aidu, airlinedirect,...) is insolvabel en waarschijnlijk binnenkort failliet.
Best niet meer boeken bij hun OTA's
@fbruno said:
Unister (eigenaar van Fluege.de, vlucht24, Aidu, airlinedirect,...) is insolvabel en waarschijnlijk binnenkort failliet.
Best niet meer boeken bij hun OTA's
Heb het ook gelezen. De oprichter zou een paar dagen geleden overleden zijn na een vliegtuig crash in Slovenië.
Wat houdt dat in een faillissement, want je krijgt toch direct je product (e-tickets) als je iets boekt? Er wordt toch direct betaald aan de maatschappij?
@Chrismeister said:
Wat houdt dat in een faillissement, want je krijgt toch direct je product (e-tickets) als je iets boekt? Er wordt toch direct betaald aan de maatschappij?
Ja maar bij eventuele problemen met de routing is de OTA het eerste contactpunt. Als die niet meer bestaat... kan dat nogal onhandig zijn.
Bovendien is het mogelijk dat als je bij een failliete OTA boekt je wel geld uitgeeft maar geen tickets krijgt. Het ontvangen geld valt dan in het faillissement en de curator zal het gebruiken om de schulden aan de overheid, werknemers en leveranciers te betalen. Kans dat je dan niets meer krijgt: noch een ticket noch een refund. Ik zou het risico niet nemen.
In dit geval is de de holding boven de sites blijkbaar failliet (volgens de persartikels), wat nog niet wil zeggen dat de dochterondernemingen ook in de problemen zitten. Maar dat alles hangt af van de kasstromen tussen de bedrijven, onderlinge borgstellingen en verplichtingen, eventuele overnemers, ... Daar kan je vanop afstand nooit het fijne van weten. Ik zou het toch een risico vinden om nog met een van de betrokken OTAs te boeken. Voor een korte vlucht aan een paar Euro kan je het risico eventueel wel nemen, maar ik niet doen als er honderden EUR mee gemoeid zijn.
Ihre Buchung hängt von der Bestätigung der Fluggesellschaft ab.
Gleich nach der Bestätigung durch die Fluggesellschaft erhalten Sie eine Benachrichtigung per E-Mail von eDreams mit Ihrer Flugbestätigung.
Wir empfehlen Ihnen, no-reply@edreams.com zu Ihrer Kontaktliste hinzuzufügen, um zu verhindern, dass unsere E-Mails in Ihrem Spam-Ordner landen. Sollten Sie innerhalb der nächsten 24 Stunden keine E-Mail von uns erhalten, sehen Sie bitte in Ihrem Spam-Ordner nach. Wenn Sie das Ticket noch nicht erhalten haben, zögern Sie bitte nicht, Kontakt mit uns aufzunehmen.
Wichtig: Bitte treten Sie die Reise nicht an, bevor Sie die E-Mail mit Ihrer Flugbestätigung erhalten haben!
Wir teilen Ihnen mit, dass die Fluggesellschaft Ihre Reservierungsanfrage erhalten hat und Ihre Reservierung aus technischen Gründen derzeit nicht bestätigt werden kann.
Liebe Kundinnen und Kunden eines Onlineportals der UNISTER Gruppe,
die AERTiCKET Gruppe stellt über die IATA Agenturen ATT alle Linienflugtickets aus, die
auf einem der Portale der UNISTER Gruppe wie fluege.de, flug.de gebucht worden sind.
Alle Zahlungen von Kunden, sowohl bei einer alten wie auch einer neue Flugbuchung, lei-
ten wir unverzüglich an die Linienfluggesellschaften weiter. Somit ist ein gültiger Beförde-
rungsvertrag zwischen der Fluggesellschaft und Ihnen zustande gekommen.
Über den Stand Ihrer Buchung können Sie sich jederzeit auf der Internetseite der Airline
oder auch über den Kunden Log in des jeweiligen Buchungsportals informieren. Ein Anruf
bei der Airline sowie bei unserer Unternehmensgruppe ist somit nicht notwendig.
Wir arbeiten im Auftrag von Reisebüros und Internetportalen als Dienstleister und wir haben
keine Möglichkeiten, Anfragen von Endkunden entgegen zu nehmen.
Beachten Sie bitte, dass Sie bei einem Zahlungsrückzieher gegen Ihre Reisevermittlungs-
verträge verstoßen. Die unbezahlten Tickets müssen wir stornieren und Ihnen werden die
entstehenden Stornokosten in Rechnung gestellt.
Soweit wir feststellen konnten, läuft der geregelte Geschäftsbetrieb ordnungsgemäß und
unverändert weiter und AERTiCKET trägt dafür Sorge, dass Kunden nicht zu Schaden
kommen.
Für Ihre Treue in der Vergangenheit und Zukunft bedankt sich aus Berlin,
Via kayak.es kom ik op de Spaanse eDreams met hoge korting. Betaling helaas alleen met VIAbuy-creditcard zonder toeslag. Deze kaart heb ik niet. Ik heb wel Entropay.
Weet iemand een goedkope manier om bij eDreams / Opodo te boeken en betalen met Entropay?
Jetcost.de --> Opodo is niet meer zo goedkoop als voorheen.
Berichten
Laagste in 30 jaar overdreven? Ze zitten terug in 1984 met hun munt.
@fbruno had het over PLOTS. 30 jaar noem ik niet PLOTS.
ook 10 jaar terug stond hij zo....
Ik snap uw zin niet.
"Plots" betekent gewoon dat hij op een korte tijdspanne (na het referendum) een grote devaluatie heeft meegemaakt naar het laagste punt in 30 jaar.
Bon. Off topic.
Naar west/centraal Europese normen dan
PLN stond ook een tijdje boven de 4,50
Unister (eigenaar van Fluege.de, vlucht24, Aidu, airlinedirect,...) is insolvabel en waarschijnlijk binnenkort failliet.
Best niet meer boeken bij hun OTA's
Heb het ook gelezen. De oprichter zou een paar dagen geleden overleden zijn na een vliegtuig crash in Slovenië.
Dit verklaart alle recente aandacht voor de recente AS-artikel
https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=188656
Ben link al paar keer tegengekomen, maar nooit echt naar omgekeken, dacht dat het gewoon een random crash was.
Wat houdt dat in een faillissement, want je krijgt toch direct je product (e-tickets) als je iets boekt? Er wordt toch direct betaald aan de maatschappij?
Ja maar bij eventuele problemen met de routing is de OTA het eerste contactpunt. Als die niet meer bestaat... kan dat nogal onhandig zijn.
Bovendien is het mogelijk dat als je bij een failliete OTA boekt je wel geld uitgeeft maar geen tickets krijgt. Het ontvangen geld valt dan in het faillissement en de curator zal het gebruiken om de schulden aan de overheid, werknemers en leveranciers te betalen. Kans dat je dan niets meer krijgt: noch een ticket noch een refund. Ik zou het risico niet nemen.
In dit geval is de de holding boven de sites blijkbaar failliet (volgens de persartikels), wat nog niet wil zeggen dat de dochterondernemingen ook in de problemen zitten. Maar dat alles hangt af van de kasstromen tussen de bedrijven, onderlinge borgstellingen en verplichtingen, eventuele overnemers, ... Daar kan je vanop afstand nooit het fijne van weten. Ik zou het toch een risico vinden om nog met een van de betrokken OTAs te boeken. Voor een korte vlucht aan een paar Euro kan je het risico eventueel wel nemen, maar ik niet doen als er honderden EUR mee gemoeid zijn.
iemand al voorgehad met combo edreams & entropay?
Benieuwd of de tickets nog gaan komen.
Helaas. Dat is de pijn die je soms betaalt om met die crap van Odigeo om te gaan.
Ik heb van een vriend gehoord dat hij een keer zijn vlucht van Kopenhagen naar Milaan niet bevestigd kreeg. Zou er dus niet op rekenen.
Vandaag mailtje m.b.t. Unister gekregen. Jullie wellicht ook?
Zijn er die momenteel nog werken. Zelfs rumbo werkt nu niet meer.
Via kayak.es kom ik op de Spaanse eDreams met hoge korting. Betaling helaas alleen met VIAbuy-creditcard zonder toeslag. Deze kaart heb ik niet. Ik heb wel Entropay.
Weet iemand een goedkope manier om bij eDreams / Opodo te boeken en betalen met Entropay?
Jetcost.de --> Opodo is niet meer zo goedkoop als voorheen.
Probeer eens via ik denk fluege.de en dan opodo/edreams
Euh, fluege.de is een OTA, geen flight search aggregator.
Wat betreft fluege: een OTA in zeer slechte papieren. Unister volgt de weg van zijn stichter. Beware.
bedoelde skycheck.de en dan opodo/edreams
Dan kon ik entropay wel gebruiken
scuzi!
Transavia vlucht geboekt EIN-PRA, via rumbo.fr € 14.00 p.p. korting, betaling via prepaid mastercard