JNB - India EY F/J 473 USD OW / 806 USD RT

Chris
Chris

Ik weet; voor lang niet iedereen interessant @claenen

wilde hem wel melden omdat de 473USD OW echt wel interessant kan zijn.

http://www.flyertalk.com/forum/premium-fare-deals/1772950-ey-jnb-goi-bdq-ixe-806-business.html

«1

Berichten

  • claenen
    claenen

    Dit mag je niet vergelijken met die andere deal. 424 EUR voor EY J op 787 en F op A380... Top deal zou ik zo zeggen ;)

  • kristof
    kristof

    Aangezien ik veronderstel dat lang niet iedereen evenveel computer knowledge en dergelijke heeft even het volgende vraagje (aangezien ik dus bij die categorie behoor die moeite heeft met alles wat ook maar een beetje aansluit bij technologie/computer knowledge/....); hoe boek ik deze vlucht?

    Ik kan via google flights makkelijk JNB-GOI vinden in J maar als ik F probeer te selecteren dan geeft hij geen availability. Hoe kun je 2 verschillende klassen op 1 dezelfde vlucht boeken of selecteren. Of moet ik ergens op een andere site gaan zoeken om deze vlucht terug te vinden?

  • kristof
    kristof

    Gevonden via OTA ;-)
    Maar is non refundable en kan momenteel nog niet zien wanneer ik precies vrij heb dus zal ik hem spijtig genoeg moeten laten gaan.... Tenzij er iemand is die deze fare fully refundable kan vinden voor dezelfde prijs, dan boek ik hem meteen.

    Btw, thanks @Chris voor de mooie vondst!

  • Chris
    Chris

    @kristof allereerst: niet direct mijn vonds hé. Ik link naar FT. Zal ook niet alles linken maar als er iets tops is wel.

    wat ik begreep is dat:
    1) de ene leg geen F heeft dus boekt dat in J. En de ander wel in F.
    2) als het goed is met het een vol flex zijn (of dat is aangepast). Het ligt er wel aan op welk moment je iets wilt aanpassen volgens mij.

    @claenen ik ben van mening dat je dat wel mag vergelijken ;-) Dit is zelfs nog korter vliegen; het is ook iets goedkoper. En ja dit is wel stukje F zeker. Maar de positie is minder makkelijk. Die andere kwam via Europa waar je mooie stop kon doen.

    hangt er vanaf wat je wilt ;-)

  • claenen
    claenen

    Vind deze beter omdat je voor de helft C en F kunt vliegen. En wrs de beste van beiden op EY. En one way vluchten naar JNB en terug vanuit BOM zijn best goedkoop (eco). Is voor iedereen anders uiteraard. Serieus aan het nadenken om hem te boeken :smiley:

    @kristof op Orbitz staat er dat de one way refundable is.

  • Jelle
    Jelle
    edited juni 2016

    geboekt, thanks @Chris :)

  • claenen
    claenen

    Kon het ni laten :wink: Ook geboekt :smiley:
    Is F fare op alle segmenten (JNB-AUH is op 787-9 met 2 Class config). F is 250% bij meeste programma's en vaak doet EY zelf promo waarbij je tot 2x/3x extra mijlen verdient.

  • kristof
    kristof

    Enige nadeel is dat je bij die promo van EY je de mijlen op EY moet zetten, hetgeen mss minder waardevol is op lange termijn.
    Bij SAA geeft F 400% mijlen ;-)

  • claenen
    claenen

    Lijkt erop dat EY tickets zal downgraden naar Y :(

    http://www.flyertalk.com/forum/26819964-post41.html

  • fbruno
    fbruno

    Dat ze dan toch tenminste naar J downgraden...

    Had hem bijna gekocht met ook oa EK A380 F, QR F en BA F erin, maar was helaas net iets te lang bezig met de ideale route samen te stellen.
    Anderzijds wel een opluchting dat ik niet voor de 3e keer dit jaar de downgrademiseire heb nu!

  • kristof
    kristof

    @fbruno said:
    Dat ze dan toch tenminste naar J downgraden...

    Had hem bijna gekocht met ook oa EK A380 F, QR F en BA F erin, maar was helaas net iets te lang bezig met de ideale route samen te stellen.
    Anderzijds wel een opluchting dat ik niet voor de 3e keer dit jaar de downgrademiseire heb nu!

    Kan je effe verduidelijken hoe je die EK F, QR F en BA F erin had willen krijgen? En voor welke prijs. kan interessant zijn voor ons allemaal.

  • fbruno
    fbruno
    edited juni 2016

    Iedereen sprong op die FOWZA basefare van 196 EUR, die routingregels had, waardoor je hem maar beperkt kon routen.
    EY was echter bij al hun F fares een 0’tje vergeten, en voor 225 EUR was er een full flex FOW11 basefare zonder routingregels (enkel MPM regels) en unlimited transfers, die je op alle mogelijke carriers die iet of wat interlinden met EY kon routen!

    Routes zoals JNB (SA 738 J) MRU (EK A380 F) DXB (QR intra GCC F) DOH (QR intra GCC F) MCT (BA F) AUH (EKA380 F) BOM (9W 737 J) waren dus mogelijk.

    Die MRU-DXB op EK vluchtnummer boeken ging niet door een interlineprobleem, maar Air Mauritius codeshared op die route met EK, en onder hun vluchtnummer kon je de A380 wel in F boeken

    Oa SV F of KU F gingen ook nog, en zelfs KLM 787 J (MCT-AUH) ging.
    Was 600-700 EUR one way, of 1100-1200 EUR retour, afhankelijk van de uiteindelijke route.

  • Emmy
    Emmy

    @fbruno said:

    wanneer geef jij ons een keer een basiscursus :smiley:

  • Chris
    Chris

    @fbruno said:
    EY was echter bij al hun F fares een 0’tje vergeten, en voor 225 EUR was er een full flex FOW11 basefare zonder routingregels (enkel MPM regels) en unlimited transfers, die je op alle mogelijke carriers die iet of wat interlinden met EY kon routen!

    Nice! MSS volgende keer als reply iets eerder delen?

  • steeve321
    steeve321

    @fbruno

    Ik vraag me af waar jij de prijzen en routeregels kan vinden. Vroeger had ik Expertflyer maar vind deze erg duur.

    Gebruik jij een speciaal reserveringssysteem voor reisagenten om de vluchten in te boeken? Het is erg lastig om ingewikkelde routes te boeken via de boekingswebsites.

  • LTW
    LTW

    Als je dergelijke details wilt kennen en er gebruik van wilt maken, kan je toch niet anders dan Experflyer aanschaffen (of KVS).

    En om verdere route opties uit te dokteren geraak je met ITA ook al een heel eind, inclusief boekingsopties.

    Dat is trouwens de enige basiscursus die je nodig hebt; Expertflyer en advanced searches op ITA.

    IMHO is Expertflyer helemaal niet duur. Ken de exacte prijs niet meer, denk USD 145 per jaar en dat heb je snel terug verdiend.

  • LTW
    LTW

    @Chris said:
    Nice! MSS volgende keer als reply iets eerder delen?

    Misschien is het inderdaad wat flauw om deze details nog te posten als het kalf al lang verdronken is, maar vind je ook niet dat het ieders eigen verantwoordelijkheid is om te kijken wat je met een fare al dan niet kan doen? Zelfs zonder Expertflyer kon je de iets duurdere F fare perfect vinden in ITA Matrix en daar valt via de FR ook al veel info te rapen.

    Bovendien zou ik dergelijke details sowieso niet meer op een forum zetten. In de cancellation mail van EY wordt nu zelfs uitdrukkelijk verwezen naar het feit dat een foute fare werd geladen die op diverse fora werd besproken waardoor passagiers hadden moeten weten dat ze een fare boekten aan een foute/te goedkope prijs.

    De wereld van de flash deals is veranderd en het wordt er niet beter op!

  • claenen
    claenen

    @LTW denk dat niet iedereen begrijpt wat die regels willen zeggen ;) Voor iemand uit de toerismewereld is wat al iets makkelijker, voor ervaren travel trickers ook, maar niet iedereen is al op dit niveau. Vandaar dat het mss wel een idee kan zijn om hierover info te delen. Of dat volledig publiek moet, daarin volg ik je zeker.

  • fbruno
    fbruno
    edited juni 2016

    Je moet idd heel voorzichtig zijn met dit soort informatie. Deze fare viel amper op op flyertalk, en t'is ook niet echt op blogs gekomen. Dat moest natuurlijk zo gehouden worden (en zelfs dit was al te veel dus).
    Vanaf er iemand gepost zou hebben dat ook EK A380 F via MRU erin te steken was zou het waarschijnlijk helemaal viraal gegaan zijn.
    De fare was dan nog sneller gepulled, en de kans op annulering zou nog groter geworden zijn.

    Mocht er nog eens zo'n fare zijn is het zeker de moeite om even verder te kijken dan wat er op de forums/blogs komt. En dan natuurlijk heel discreet zijn als je speciale zaken vind, zodat het zeker niet op flyertalk komt. Openbare fora zijn sowieso al te gevaarlijk daarvoor.

    Expertflyer is idd een must als je iet of wat serieus met fare constructie bezig wilt zijn. Zelfs zonder perfect de fare constructie (MPM, HIP checks, interline, YQ opbouw,...) te begrijpen kun je daarmee uit fares toch al veel leukere dingen halen!

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!