IHG Status renewal

bhermans
bhermans
edited april 2016 in Hotel loyalty
Tagged:

Mijn status bij IHG is momenteel Platinum Ambassador. Ik was eind vorig jaar Platinum member en door Ambassador status te kopen is die met een jaar verlengd.

Ik heb momenteel niet genoeg qualifying punten of qualifying stays om mijn Platinum status te behouden. Normaal gezien zou ik terugvallen naar Gold.

Maar nu zie ik hetvolgende staan in mijn profiel op ihg.com:
ihg

En in de mobile app zie ik dit:
Screenshot_2015-11-03-18-01-37-2

Hoe kan het dat ik volgens de app wel Platinum status bereikt heb en volgens mijn profiel deze status tot eind volgend jaar behoud?

Tagged:
«134

Berichten

  • Tim
    Tim

    Hoeveel qualifying points heb je? Heb je gold al bereikt? Bij mij staat er ook vervaldatum op 31/12/2016, maar ik heb al wel geherkwalificeerd..

  • bhermans
    bhermans

    Ik heb er iets meer dan 25K, dus wel ruim genoeg voor Gold.

    Maar waarom krijg ik dan de Platinum message in de app? Is vrij recent, vorige week stond ie er nog niet.

  • Glenn
    Glenn

    @bhermans Ik krijg een gelijkaardige message in de app (Congratulations, you've achieved Gold Elite status), terwijl ik al meer dan een half jaar gold ben. Ik zou de website toch meer vertrouwen :)

  • claenen
    claenen

    Vermoed dat dit een systeem error is. Heb belange niet genoeg punten om Platinum (zelfs geen Gold) te blijven dit jaar en krijg dezelfde boodschap.
    Nu trek ik me er niet te veel van aan omdat ik eind dit jaar mijn status makkelijk zal halen.

  • wimbor
    wimbor

    @Bhermans: ik was van plan om de AMB renewal pas tegen het einde van het jaar te doen. Maar ik vraag me af of het in jouw geval niet interessant zou kunnen zijn om de AMB renewal nu te doen en je huidige platinum als het ware 'te locken' op die datum van 31.12.2016. Stel dat het een foutje is, kan je door die renewal de datum misschien wel verankeren.

  • bhermans
    bhermans

    wimbor zei: ... AMB renewal nu te doen en je huidige platinum als het ware 'te locken' op die datum van 31.12.2016 ...

    Ik heb vorig jaar voor de eerste maal AMB gekocht, waardoor mijn Platinum status behouden bleef. Ik dacht dat die truc maar één keer werkte?

  • Chris
    Chris

    @wimbor @bhermans

    Ik zou even de T&C nalezen. Ook ivm het nieuwe Spire etc. Mogelijk werkt het gewoon !

  • MichelK
    MichelK

    Ben door de Accor statusmatch al sinds 2013 platinum zonder te qualificeren. 2x ambassador renewal.

  • oldgrumpy
    oldgrumpy
    edited november 2015

    Worden al je qualifying punten op 1 jan 2016 op 0 gezet? Ben nu Gold en moet nog redelijk wat punten behalen voor Platinum. Ik heb sowieso nog een paar stays dit jaar. Zijn die punten dan verloren na 1 jan ? In dat geval misschien toch nog proberen Platinum te halen voor 1 jan?

  • claenen
    claenen

    @oldgrumpy ja alles wordt gereset op 1/1. Beste kans is om nights te boeken met qualifying bonus point packages.

  • Emmy
    Emmy

    als ik mijn AMB wil vernieuwen dan stuurt de 'renew' knop mij in een loop.

    Hebben jullie dit ook?

    Ik had graag getest of renewal mijn platinum zou verlengen met een jaar.

  • wimbor
    wimbor

    Ik kom op het betaalformulier terecht als ik op de link klik. Jij niet? Ik vraag me zelf ook af of ik vandaag dan wel morgen zou vernieuwen.

  • wimbor
    wimbor

    @bhermans heb jij vernieuwd? Status verlengd?

  • bhermans
    bhermans

    Ik heb net pas mijn AMB vernieuwd (geen loop hier trouwens @Emmy).
    Het probleem is dat je pas in januari weet of je status verlengd wordt, maar dan is het al te laat dus.

    Ik zit ondertussen op 35k, dus ik ga waarschijnlijk nog een mattress run doen in CP Le Palace voor de extra 5k bonus punten.

  • Katrien
    Katrien

    @bhermans : ben je zeker dat je niet kan zien of je status verlengd is. Ik kan zowel expiration date zien van ambassador en van status apart.
    Als je op je account klikt, dan zie je dat staan.
    Ik heb dat via hun chat nog eens geverifieerd. Die meldde mij dat mijn Platinum zeker geldig blijft tot eind 2016, zoals ook te zien bij mijn account check.

  • claenen
    claenen
    Vraag me af of dat wel klopt. Ik zie dat mijn elite status ook zegt eind 2016 terwijl ik nog geen 5k aan qualifying points heb en maar 6 nachten.
  • daruda
    daruda

    Nog 15k punten nodig voor spire.
    De moeite om voor te gaan?

    Zijn er ergens in nabijheid mogelijkheden voor bonus point stays > 1000 punten?

  • Emmy
    Emmy

    Bij mijn weten zijn er binnen een straal van 100km van waar ik woon:

    brussel crowne plaza 5000
    calais coquelles (spelling?) 5000

    Als je goed uitkijkt kun je wel een goedkope nacht vinden.

    als je dan nog eens ontbijt of ter plaatse eet kun je 7000 status punten halen

  • daruda
    daruda
    edited oktober 2016

    Thanks! die in BXl kan idd goedkoop worden zo :)

  • Chris
    Chris

    @daruda said:
    Nog 15k punten nodig voor spire.
    De moeite om voor te gaan?

    Zijn er ergens in nabijheid mogelijkheden voor bonus point stays > 1000 punten?

    Kan je wel overwegen zeker omdat spire met 25k punten komt. Als je goedkoop kan worden is het de moeite! hangt er ook wel vanaf hoeveel je denkt te verblijven volgende jaar.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!