Aanslagen Brussels Airport

123457»

Berichten

  • Antoine
    Antoine

    Ik had een Etihad vlucht van Doha naar Abu Dhabi en dan Brussel. Kosteloos mogen omboeken naar Parijs. (eerst alleen Frankfurt, Dusseldorf en Geneve voorgesteld.

  • Dennis
    Dennis

    @Antoine said:
    Ik had een Etihad vlucht van Doha naar Abu Dhabi en dan Brussel. Kosteloos mogen omboeken naar Parijs. (eerst alleen Frankfurt, Dusseldorf en Geneve voorgesteld.

    Vertrek je dan binnen korte termijn ? Ik heb zelf een award flight binnen 2 weken. ( BRU-LHR-AUH-DEL). Ik ben aan het twijfelen om gewoon af te wachten hoe de situatie op BRU evolueert, of preventief om te boeken. (Indien dit niet teveel rompslomp gaat geven met change fee's, en aangezien de cost in miles sinds 22 maart is gestegen voor dezelfde award ..)

  • Antoine
    Antoine

    @Dennis said:

    @Antoine said:
    Ik had een Etihad vlucht van Doha naar Abu Dhabi en dan Brussel. Kosteloos mogen omboeken naar Parijs. (eerst alleen Frankfurt, Dusseldorf en Geneve voorgesteld.

    Vertrek je dan binnen korte termijn ? Ik heb zelf een award flight binnen 2 weken. ( BRU-LHR-AUH-DEL). Ik ben aan het twijfelen om gewoon af te wachten hoe de situatie op BRU evolueert, of preventief om te boeken. (Indien dit niet teveel rompslomp gaat geven met change fee's, en aangezien de cost in miles sinds 22 maart is gestegen voor dezelfde award ..)

    Ik ben vorige week teruggekomen :-)

  • Dennis
    Dennis

    Oops. Volgende keer iets beter lezen dus :)

  • daruda
    daruda
    edited april 2016

    Ter info, net berichtje gestuurd naar lot via facebook wegens geannuleerde vlucht. Binnen half uur reactie en vlucht herboekt. Super Service! Geen uren aan telefoon hangen :)

    Weet iemand of the loft al terug open is nu bru terug operationeel is?

  • Glenn
    Glenn

    The Loft is open inderdaad:

    Pier A
    In Pier A zijn alle restaurants, bars en shops open.
    Geld kan worden afgehaald of gewisseld bij respectievelijk Belfius en Travelex.
    De Diamond lounge, The Loft en de lounge van Brussels Airlines in zone T zijn open.

    https://www.brusselsairport2203.be/nl/info-voor-vertrekkende-reizigers/

  • daruda
    daruda

    Het openbaar vervoer is nog een regelrechte ramp. Bus naar Brussel Noord moeten nemen om trein naar Leuven te nemen.

    Geen extra treinen over Zaventem Ondanks shuttle naar daar.

  • claenen
    claenen
    edited april 2016

    @daruda "moeten"? Er rijden toch nog steeds dagelijks minstens 2 treinen per uur vanuit Zaventem? Na 20u 1 per uur.

  • fbruno
    fbruno

    Via Vilvoorde is ook mogelijk als je van de kanten van Antwerpen komt, Vilvoorde station-BRU airport is een kleine 20min met de bus.

  • daruda
    daruda

    @claenen said:
    @daruda "moeten"? Er rijden toch nog steeds dagelijks minstens 2 treinen per uur vanuit Zaventem? Na 20u 1 per uur.

    Je zegt het zelf, het was uur koekeloeren in Zaventem of bus naar Brussel noord nemen

  • Jeroen
    Jeroen

    Gewoon trein naar Vilvoorde en daar bus, doe ik zelfs geregeld zonder al die problemen.

  • michelvst
    michelvst

    Niet geheel onverwacht:

    "Duit­se kri­tiek op vei­lig­heid Brus­sels Air­port.
    De Duit­se lucht­ha­vens vin­den dat de nieu­we vei­lig­heids­pro­ce­du­res op onze na­ti­o­na­le lucht­ha­ven 'niet tot voor­beeld strek­ken'."

    https://m.tijd.be/ondernemen_luchtvaart/Duitse_kritiek_op_veiligheid_Brussels_Airport.9751883.art

  • Koja78
    Koja78

    Ze hebben gelijk vind ik.. maar de prioriteit lag op het opnieuw openen van de luchthaven en dan neem je de maatregelen die nodig zijn om effectief te kunnen openen. Daarna ga je evalueren en bijsturen. Op een luchthaven met alle faciliteiten in orde vind ik dat inderdaad niet nodig.. maar Zaventem heeft geen check-in hall meer.

    Wat ik WEL zou doen en zeker toen de dreiging bekend was.. was ipv drugshonden die je vaak genoeg ziet op luchthavens... misschien een explosievenhond bijzetten? (Niet dat dat het gevaar zou wegnemen..... maar kom.. doen de huidige maatregelen ook niet echt)

  • claenen
    claenen

    @Koja78 drugs worden vaak bij passagiers gezocht. Bij bagage gebruiken ze heel vaak honden die speuren naar explosieven.

  • l_154
    l_154

    @l_154 said:
    Ik keerde een week geleden terug met ET van Kaapstad (Overstappen in Addis Abeba en normaal tussenstop CDG). Vanuit Parijs met bus naar Brussel-Zuid. Onze bagage (en dat van zo'n 20 anderen die als bestemming BXL hadden) is blijven liggen in Addis. Gisteren gebeld en ze gaan de bagage in Addis houden tot BRU terug open is.

    Is dat een normale gang van zaken, gezien de omstandigheden? Ik dacht dat ze dat gewoon de volgende dag naar CDG gingen zenden en van daaruit gingen leveren aan huis. Er zitten spullen in die ik nodig heb voor mijn werk. Verzekering dekt enkel vertraagde of verloren bagage als je op bestemming bent, niet als je thuis bent.

    @claenen said:
    l_154 lijkt me toch niet de juiste gang van zaken. ik ben geen expert maar qua compensatie moeten hier toch wel mogelijkheden zijn. Een vliegtuig vertrekt en land (zij het op andere luchthaven) dus die bagage kon perfect mee... Uiteraard kost het hen meer om die bagage achteraf van CDG naar BE te vervoeren, vandaar dat ze mogelijk wachten. Alleen kan een opstart nog wel even duren, dus klacht neerleggen zou ik zeggen.

    Ok, 18 dagen na aankomst en verhaal is nog niet afgelopen. Ik had samen met mijn zus ingecheckt in Kaapstad. We hadden 3 zakken. De 2 die aan mijn boardingpass gekoppeld waren zijn vorige vrijdag en zaterdag bij mij afgeleverd (sinds ET terug op BRU vliegt). Bleek de zak van mijn zus te zijn en onze gedeelde zak met onbelangrijke spullen. Mijn zak, met belangrijke spullen, die dus op mijn zus haar naam staat, is er nog altijd niet.

    Geen nieuws. Geen antwoord van ET op mijn mails. Op tweets uiteraard meteen wel, dat ik moet mailen naar een of ander adres. Vervolgens geen antwoord. In CDG is het antwoord dat na vijf dagen je bij de airline moet aankloppen. In BRU zeggen ze dat ik in CDG moet zijn, dat zij daar niks mee te maken hebben. De andere zakken werden nochtans door Aviapartners Brussel bij mij geleverd. Echt om zot van te worden.

    Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om naar Ethopie te gaan bellen naar de klantendienst bagage (is wat een klantendienstmedewerker van het Belgische ET-telefoonnr me suggereerde). Zie echt niet wat ik kan doen. Zijn volledig onbereikbaar.

    @claenen je zegt dat ik 'klacht moet neerleggen'. Hoe doe je dat? En waar? Als ik al geen antwoord krijg op al mijn mails, wat gaat een klacht dan uitmaken?

  • claenen
    claenen

    Klacht neerleggen vooral bij de airline, maar je hebt ook wel een EU instantie dacht ik. @flrvt jij hebt hier kennis van dacht ik?

  • fbruno
    fbruno

    Wow heeft de ATC even beslist wild het werk neer te leggen vanavond door zich systematisch ziek te melden.
    Ik hoop dat ze veel controledokters rondsturen :(

  • Jeroen
    Jeroen

    Wachten tot de luchthaven terug wat op gang komen en dan deze actie. Eikels.

  • daruda
    daruda

    Rechtspersoonlijkheid aan vakbonden. En snel.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!