Aanslagen Brussels Airport

Chrismeister
Chrismeister

Or wordt melding gemaakt van 2 ontploffingen op Brussels Airport, oorzaak onduidelijk

Er zijn meerdere gewonden

Hoogstwaarschijnlijk bomaanslag

«134567

Berichten

  • daruda
    daruda
    edited maart 2016
    Fuck. Natuurlijk weer bij ons in be.
    Sterkte voor slachtoffers.

    ff egoïstisch denken, maar hoelang eer dit in orde gaat komen. Zaterdag en dinsdag vlucht :/
  • Koja78
    Koja78

    Ergens hoop ik nog altijd op een ontplofte dieselgenerator van Belgacontrol.. maar ik vrees ervoor. Nog nooit heb ik enige veiligheidsconcern gehad of gevoelt op BRU. Laatst moest ik wel mensen afhalen en zag ik onze soldaatjes.. ik vroeg me nu af.. wat gaan jullie in godsnaam kunnen doen als er nu een gek met een bomgordel rondloopt?!?

    Gaan we naar een situatie zoals Turkije in de toekomst? Security checks voor je de luchthaven binnenkomt?

  • Koja78
    Koja78

    ff egoïstisch denken, maar hoelang eer dit in orde gaat komen. Zaterdag en dinsdag vlucht :/

    Ik vind dit inderdaad behoorlijk misplaatst op dit moment.

  • Chris
    Chris

    Het is me niet helemaal duidelijk of er alleen gewonden zijn of ook doden. In ieder geval sterkte aan iedereen die betrokken is.

    De soldaten op de luchthaven, die zijn er niet direct om dit te voorkomen maar om de mensen een veilig gevoel te geven. Een bom(gordel) hou je niet tegen als je naar binnenloopt en die laat ontploffen. Wat wel duidelijk is lijkt me, omdat het in België/Brussel was bij de American desk is dat het een vergelding actie is. Al dan niet voor de arrestaties in Molenbeek of dat Amerika overal z'n neus insteekt wat als je teruggaat in de tijd natuurlijk de oorzaak is van veel shit in de wereld. Of toch de devaluatie van de American mijlen. In any case, dit moet stoppen natuurlijk. Onschuldigen moeten er niet vallen, niet hier, niet in Syrië, niet op de Krim, nergens.

    Anyhow, veel sterkte nogmaals!

    en @daruda alle vluchten naar het midden oosten zijn geschrapt.

  • vkpeter
    vkpeter

    Er zijn ook aanslagen op andere plaatsen in Brussel (metrostation), mogelijk ook in de europese wijk.

  • Chrismeister
    Chrismeister

    Sinds 2001 was het voor mij al duidelijk dat het ooit in Brussel ging zijn, met al die Internationale / Europese Instellingen. Een héle reeks andere grote steden waren al aan de beurt geweest. Er was geen ontkomen aan...

    Het is een héél droevige dag vandaag :(

  • Stijn_A
    Stijn_A
    Bru gaat waarschijnlijk niet meer open vandaag (bron, atco)
  • daruda
    daruda

    @Koja78 het was maar een randopmerking...

    Ik ging er altijd van uit dat zaventem nooit zou aangevallen worden omdat deze luchthaven zo lek als een zeef was en perfect voor eventuele terroristen om in Europa te geraken.
    Ik baseer mij ook maar op verhalen van mensen die in brussels airport werkten als security en dit kan dus enorm van de pot gerukt zijn, maar toch...

    De oude vertrekhal zal wel als backup gaan dienen de komende weken vermoed ik?

  • Koja78
    Koja78

    @Chris ... mij geven soldaten niet echt een veiligheidsgevoel hoor.

    Soit, ik denk dat we gaan moeten wachten op bevestigde berichten .. misschien dat er vanavond enige duidelijkheid komt.

    Inderdaad.. ik denk niet dat BRU nog opengaat vandaag. OST zal wel zijn deel van de divertions krijgen.

    Tjah zo lek als een zeef... ik denk dat het een weerspiegeling was van ons "open" land en maatschappij. (had je een kleurtje had je toch meer kans op een fouille)

    Tegen gekken kun je je gewoonweg niet verdedigen.
    Mijn medeleven voor de familie en geliefden van de slachtoffers...
    En dat de daders mogen rotten in hun equivalent van de hel.

  • Chris
    Chris

    @Koja78 said:
    Chris ... mij geven soldaten niet echt een veiligheidsgevoel hoor.

    Nee; maar de gemiddelde reiziger wel. Plus men moet laten zien dat men echt wel probeert het tegen te houden. Dat kan idd niet 100%. Want, je loopt gewoon naar binnen. Bij de ingang controleren? Heeft ook geen zin want kan je het daar af laten gaan in de rij.

    ik ben nooit op brussel airport geweest; weet dus niet van beveiliging. Op schiphol gaat tegenwoordig iedereen door die draai "dingen" die je scannen en dus alles zien op je lichaam. Maar goed; het probleem zit hem denk ik eerder vóór de security.

  • Emmy
    Emmy
    Ik denk dat we allemaal een beetje hetzelfde voelen als FT met BRU als thuis hubje. Ik hoop alvast dat BRU snel terug op zn pootjes terecht komt. Ik zal alvast niet laten om er heen te gaan.


    Ja de vertrekhal....wat doe je eraan? Het is zoals de metro en andere drukke plaatsen. Als ze de check in beveiligen dan zorgen ze wel dat er ergens ervoor in wachtrij iets ontploft. Moest dit aan de gate gebeurt zijn dan was het iets anders. Dit kun je echt niet voorkomen imho.

    Waar ik mij het meest aan stoor is de zwakke identiteitscontrole in de luchthaven...dat je binnen schengen geen ID moet tonen. Dat je gewoon kunt vliegen zonder dat iemand weet dat je er bent :s maar je dan wel je nagelschaartje (soms wel en soms niet) moet afgeven....dat is toch niet te snappen.

    Vrijheid is deels onveiligheid dat is gewoon zo zeker?
  • Koja78
    Koja78

    Ik denk het Emmy... we willen allen geen politiestaat. Gekken kan je niet tegenhouden.. ik denk dat dat de conclusie is. Ik vrees dat dit zal lijden tot meer haat en polarisatie tussen de gemeenschappen.. net wat de daders willen... en ik ken eigenlijk niet direct een anti-gif.

  • daruda
    daruda

    alle moslims die over alle landen ter wereld op straat komen en alles afkeuren wat er momenteel gaande is.
    Denk dat zij de enige zijn die hier verandering in kunnen brengen.

    Maar soit, gaat nooit gebeuren.

  • Ulker32
    Ulker32

    @Emmy said:
    Waar ik mij het meest aan stoor is de zwakke identiteitscontrole in de luchthaven...dat je binnen schengen geen ID moet tonen. Dat je gewoon kunt vliegen zonder dat iemand weet dat je er bent :s maar je dan wel je nagelschaartje (soms wel en soms niet) moet afgeven....dat is toch niet te snappen.

    Vrijheid is deels onveiligheid dat is gewoon zo zeker?

    Dat is juist de bedoeling van de verdragen van Schengen, dat je binnen de Schengenlanden kan reizen zonder ID. Voor op het vliegtuig te gaan moet je wel nog altijd de ID kaart laten zien.

    Met je laatste zin ben ik het wel oneens, relatief gezien is terrorisme verwaarloosbaar op vlak van het aantal doden. Het is eerder de schrik dat mensen krijgen ervan.

    Ik hoop nu wel dat er geen 'domme' acties van de regering gaan komen waarmee onze privacy nog meer wordt ingeperkt.

  • mgo72
    mgo72
    @Ulker32 domme acties van de regering die ons beknotten? kan je voorbeeld geven wat je bedoelt?

    Hypocriete religie dat al jaren bezig is de kruistochten van de middeleeuwen over te doen. Maar ja naar hen wijzen si natuurlijk racist zijn. Want ja het kan wel eens een witte zijn geweest !
  • Ulker32
    Ulker32

    @mgo72 said:
    Ulker32 domme acties van de regering die ons beknotten? kan je voorbeeld geven wat je bedoelt?

    Hypocriete religie dat al jaren bezig is de kruistochten van de middeleeuwen over te doen. Maar ja naar hen wijzen si natuurlijk racist zijn. Want ja het kan wel eens een witte zijn geweest !

    Met domme acties bedoel ik het steeds meer inperken van onze privacy en het spioneren van de bevolking op enorm grote schaal.

  • Koja78
    Koja78

    @mgo72 .. ik denk niet dat dit is wat de gemiddelde moslim verlangt.. want ik neem aan dat je naar die religie verwijst. De moslims die ik ken willen ook liever een vredevolle wereld voor henzelf, hun famlie en hun vrienden... los van religie.

    Zotten heb je in alle kleuren en geuren...

  • mgo72
    mgo72
    Liever dan aanslagen dat het recht dat ze jouw GSM ten onrechte afluisteren?

    Zij die zo hard inzitten met hun privacy hebben iets te verbergen.
  • Emmy
    Emmy
    null

    De enige keren dat ik mijn id getoond heb bij boarden binnen schengen op bru was omdat ik het zelf toonde. Niemand heeft die op BRU ooit gevraagd. Anders had ik die comment ook nooit gemaakt.
    Of ik ben te wit en te blond en moet hem niet tonen. Maar veiligheid draait niet om kleur. Misschien is het tonen van je id ook niet sluitend met al die valse paspoorts maar dat je die niet eens hoeft voor te leggen kan toch eigenlijk niet. Het gaat over een identiteitsbewijs dat je hoort bij te hebben, ze kunnen die toch eens vragen op zijn minst.
Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!