Aanslagen Brussels Airport

12467

Berichten

  • michelvst
    michelvst
    Jup, lees het ook net. Huzarenstukje van de verschillende teams bij SN en op de verschillende luchthavens.
  • Klaas
    Klaas

    @michelvst said:
    Koja78 source? Zie nog niks op SN twitter feed

    Dit werd op het Journaal gezegd door de CEO van SN
    http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/journaal/2.43525?video=1.2610417

  • michelvst
    michelvst
    De eerste SN-vluchten staan ook op het vertrekbord van Antwerp Airport.
    http://www.antwerp-airport.be/contentpage_en.php?p=vertrek

    Uniek zicht wel, jammer dat het in deze context is...
  • Koja78
    Koja78

    En de long haul door Zurich.... (das voe mien kloten.. héhéh) ah dat voelt vies aan.. diegene die Sabena genekt hebben gaan extra feeds krijgen.

    Overzicht short haul:
    https://brusselsairlines.com/en-be/misc/new-schedule-24mar.aspx

  • michelvst
    michelvst
    De tijdelijke hub in ZRH blijkt vrij goed te functioneren...
  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    Goeie test om te kijken hoe LH groep kan opereren wnr ze SN zouden opdoeken.
  • Koja78
    Koja78

    @disillusionedTM said:
    Goeie test om te kijken hoe LH groep kan opereren wnr ze SN zouden opdoeken.

    me no like

  • Dima
    Dima

    Waarom al de haat tegen LH groep? Ik zie er niet echt het probleem van in. Het is een bijzonder sterke groep en zowel SN als LH zouden voordeel hebben bij een volledige integratie.

    BTW: ZRH is een super-luchthaven, dus goede keuze voor een tijdelijke hub.

  • daruda
    daruda

    de customer service bij SN begint mij serieus te ergeren.

    Heb vlucht naar nice morgen.
    Volgens hun site overgezet naar vlucht vanuit luik om 5h45.

    Toen ik gisteren belde: vlucht volgeboekt, gaat niet voor u. (zeer vreemd want iedereen zou overgezet zijn?) Ze zouden mij terug bellen (nooit iets gehoord natuurlijk)
    Deze morgen gebeld: geen probleem je zou op vlucht 5h45 moeten staan, maar bewijs kunnen we niet doorsturen
    SN op Twitter: ga naar Luik, waarschijnlijk is er plaats omdat niet iedereen komt opdagen.

    Allemaal leuk die onzekerheid.

  • claenen
    claenen
    @daruda ik werk zelf in een CS omgeving en kan je zeggen dat op momenten als dit het zeer moeilijk is om iedereen snel te contacteren. Je moet je inbeelden dat jij letterlijk 1 van de duizenden bent die nu belt en wil teruggebeld worden. De kans is groot dat ze je niet vergeten zijn, maar werken met een First in, First out principe.
    Wij zijn zelf met contingency plannen bezig en ik merk dat deze on the spot ook aangepast kunnen worden, waardoor je soms tegenstrijdige info krijgt. Leuk is dat inderdaad niet, maar begrip voor de situatie is zeker op z'n plaats. Denk er ook aan dat deze mensen moeten blijven werken en geconfronteerd worden met deze aanslag terwijl ze mogelijk collega's verloren hebben.
  • wimbor
    wimbor

    Eerlijk gezegd kan je hen dat toch moeilijk kwalijk nemen... Dit is pure overmacht.

    Je moet een planning doen met resources die overbelast zijn, op een terrein waar je normaal gezien niet werkt, andere leveranciers/luchthavens, andere locaties, en dan nog met de onzekerheid of de passagiers (die ook allemaal afwachten) intussen annuleren en/of niet opdagen. Dat maakt volgens mij een degelijke planning opmaken gewoon extreem moeilijk. Kan zijn dat je een vlucht laat doorgaan maar tegen dat hij vertrekt alle passagiers annuleerden en je die dus beter niet laat vertrekken. Begin er maar aan. Om nog maar te zwijgen van de financiële impact daarvan, laat staan hoe je dat op gebied van IT of contracten/juridisch/sociale wetgeving allemaal moet laten lopen. (b.v. tijdelijk thuisbasis in ZRH: is dat werken in België of Zwitserland?)

    Alle begrip daarvoor en ik vind dat SN heel goed gecommuniceerd heeft totnogtoe met regelmatige updates op de site en in social media. Personeel in call center blijft vriendelijk, ondanks de druk.

    Probeer er even bij stil te staan hoe je eigen werkgever/bedrijf zou werken als plots een industriehal, magazijn of belangrijk IT-systeem (waar je dan nog zelf niet eens verantwoordelijk voor bent) voor dagenlang compleet onverwacht uitligt.

    Leuk is het niet natuurlijk, maar daar moeten we nu wel even begrip voor hebben. Ofwel annuleer je, ofwel ga je naar Luik en maak je er het beste van. Nog eens een reden om bijvoorbeeld hotelreservaties altijd flexibel te doen.

  • Emmy
    Emmy

    Ik denk dat @daruda er wel begrip voor heeft hoor.

    Het probleem is tegenstrijdige info krijgen, want daar ben je uiteindelijk niets mee.

    een 'ja' en een 'nee'...wat moet je dan doen?

    Dat is frustrerend en dat wordt hier dan ook geuit. Begrip tonen en gefrustreerd zijn kunnen best samengaan hoor. :wink:

    Ik vind het echt puik hoe de airlines zich hebben aangepast in de mate van het mogelijke. Petje af!

  • daruda
    daruda

    goh, SAS was heel simpel, meteen overboeking naar DUS, geen problemen.

    SN woensdag: bel morgen terug
    SN donderdag: bel morgen terug
    SN vrijdag: we bellen u straks terug
    Ondertussen: vlucht is over 15h en heb nog geen flauw idee hoe of wat.

    Wil ook mijn hotels tijdig kunnen annuleren...

  • wimbor
    wimbor

    Tegenstrijdige info is wel niet leuk, maar SAS zit met een paar vluchten op een heel netwerk waar ze andere oplossingen voor moeten vinden. Bovendien zijn de remote stations misschien nog een stuk geoutsourcet, zodat ze niet het probleem hebben om ook logistiek een oplossing te moeten zoeken.

    SN moet voor AL zijn vluchten een oplossing vinden, met zijn crew half Europa rond en voor hun vliegtuigen ook nog de logistiek voorzien over drie verschillende sites. Schaal van het probleem is wel helemaal anders. :-)

  • daruda
    daruda
    edited maart 2016

    voor de 10de x gebeld.

    In hun systeem staat dat de vlucht vanuit luik 5h45 gecancelled is.
    Op https://www.brusselsairlines.com/en-be/misc/new-schedule-26mar.aspx staat deze nog actief.

    Ze weten het zelf niet meer en bellen mij straks terug. Once again.
    (blijkbaar zitten ze in kaapstad en hebben ze zelf amper rechten voor inboekingen of andere dingen te doen).

    Ze kunnen zelfs niet zien wie op welke vlucht is ingeboekt en ofdat er uberhaupt plaatsen vrij zijn.

  • daruda
    daruda

    nu is op de website de ochtendvlucht verdwenen.
    En is onze vlucht ook naar die van 12h50 gezet.
    3 vluchten op 1 vlucht.

    Wordt nen spannende

  • doddel
    doddel

    is het ongepast te vragen of *A een lounge inricht in Luik?

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    edited maart 2016
    Geen lounge. Geen fast track.

    Heel druk en veel mensen op kleine ruimte, maar check in en security verloopt relatief smooth (telkens niet meer als 15 min). Wel veel vertraagde SN vluchten. De andere maatschappijen lijken zich beter ah schedule te kunnen houden.

    SN serveerde on board, in tegenstelling tot normaal voor short haul, wel een lichte lunch en soft drink.

    Er is ook nog veel parking beschikbaar, en het binnenrijden duurt ook niet overdreven lang.
  • Darrow
    Darrow

    @doddel said:
    is het ongepast te vragen of *A een lounge inricht in Luik?

    Imo zeer ongepast. Gezien de omstandigheden moogt ge al blij zijn da ge kunt vertrekken.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!