YES! Mastercard omweg voor AMEX-kaarten

mgo72
mgo72
edited februari 2016 in Algemene discussies

Deze morgen kreeg ik via Headforpoints een nieuwsbericht waarbij een Engelse startup een nieuwe MASTERCARD lanceert waarbij je via een IPHONE ( Android-app zal nog komen) verschillende kaarten kan koppelen. Deze is in BETA met maar 10.000 kaarten dat ze versturen. En EXTRA goed nieuws, aanvaarden van ALLE EU-landen klanten!

Kostpijs = 35 GBP, die van 75 GBP is te onduidelijk voor het moment

Voordelen:

Amex kaart erop plaatsen en betalen als ze geen AMEX ( American Express) aanvaarden
GELD GRATIS afhalen ( in UK getest door Robert) en mijlen scoren, want AMEX ziet dit als aankoop!
In Euro-landen betaal je geen commissies en GEEN foreign fee, als je een EURO-kaart aan koppelt
Vanaf zomer eigen rewardspunten, maar is niets van bekend.

"If you connect a foreign currency account to Curve, in that currency region you pay no foreign exchange rate fees or costs to use Curve - as if you were using the old card. But you have all the benefits of checking and labelling all your transactions on the go. Do be aware of ATM charges when you're not in your home country though - we get charged them and have to pass them on to you."

Dit is de link naar de kaart : https://www.imaginecurve.com/

Oorspronkelijk bericht:
http://www.headforpoints.com/2016/02/18/curve-card-reviewed-how-it-works/comment-page-1/#comments

--- MOD BREAK ---
Ik heb de referral conga afgesplitst van dit topic:
https://www.jumpseat.be/forum/discussion/366/curve-mastercard-referral-conga

«13456

Berichten

  • Jelle
    Jelle

    Thanks so much for signing up to join Curve. This first release of cards is tailored to self-employed folk in the UK and European Economic Area who use iOS, so we’re really sorry that we can’t send you a card right away.

    Gewoon liegen en zeggen dat ik self employed ben? had employee aangevinkt maar kreeg dus die melding

  • mgo72
    mgo72
    edited februari 2016
    Ja. Geen checks. Heb Facebook support gecontacteerd met een vraag voor een medeweker van me, en dat was geen probleem.

    In artikel van HFP staat dat ze dit zo omschrijven omdat ze dan geen rekening mee moeten houden met die nieuwe Europese wetgeving van 0.3% commissie voor Business-kaarten.
  • Chris
    Chris
    edited februari 2016

    Your Curve is on its way!

    Thanks for ordering Curve and joining our community of movers and makers who demand a simpler way to deal with money. We’re excited about sending you your card as soon as possible.

    I just ordered a Curve card, a new simpler way to pay and manage money. Join too + we'll both get £10! https://www.imaginecurve.com/?r=Gyb3B

  • daruda
    daruda

    Voordelen:

    Amex kaart erop plaatsen en betalen als ze geen AMEX aanvaarden

    => begrijp ik niet goed?

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    simpel, je betaalt met je Curve card en curve rekent de betaling af met je AMEX

  • vincentjanv
    vincentjanv

    Nice! Besteld, zij zijn eigenlijk steeds de verkoper dan op je Amex kaart (zij handelen als tussenpartij).

  • Jelle
    Jelle

    Snap het ook niet helemaal voor die non-euro payments. Hoe is het met die exchange fee? Want als je deze kaart dan kan linken aan je amex en amper exchange fee's in de US bijvoorbeeld betalen is het super handig naturlijk omdat je nu alles met je visa betaalt vanwege die te hoge exchange fee bij de m&m kaart. Als je zo dan indirect toch miles kan sparen op vakantie is het wel handig

  • bhermans
    bhermans

    @Jelle said:
    Snap het ook niet helemaal voor die non-euro payments. Hoe is het met die exchange fee?

    Zij converteren het bedrag naar euro (MC exchange rate + 1% dacht ik gelezen te hebben) en dit bedrag in euro zie je dus op je amex.

  • mgo72
    mgo72
    Betaal je in Euro-land en gebruik je achter je Curve een EURO-kaart, Dan betaal je niets van fees. Alleen is dit te testen.
    UK met UK-credicard ook geen fees.

    Andere munteenheden betaal je maar 1% fees. MAAR de vraag is of curve die dan in EURO of GBP aan je provider aanbiedt. Want anders heb je nog de fees van je Belgische CC.
  • vincentjanv
    vincentjanv

    Inderdaad, het hangt gewoon af van de currency van de kaart en de currency van de aankoop. Zelfde = geen transactie-kosten wat dan ook.

    Ben wel benieuwd naar de Fair Use policy voor cash withdrawels ^^

  • mgo72
    mgo72

    En het wordt misschien nog mooier :)

    Voeg je CC toe bij je vrienden, familie en laat hen mee miles voor u sparen :-) Of uw werknemers zoals bij mij. Helaas nog niet ingevoegd:

    Thanks for sending these great questions through -
    1) It's just a one-off fees, there are no ongoing charges.
    2) Cash withdrawal is free in your home currency, ie if the underlying card is in Euros and you buy in Euros - no fee; if you withdraw in Belgium on a UK card - fees; if you withdraw in Uk with GBP card - no fees. Hope that helps! Here's an FAQ on it to help. https://imaginecurve.groovehq.com/knowledge_base/topics/what-fx-fees-apply-depending-on-my-funding-cards
    3) At the moment we don't support adding the same card anywhere in Curve more than once, but we are working very fast to fix this as it's clearly something we want and need to be able to do. We'll be in touch with all our users as soon as we can do this.

  • Chris
    Chris

    @mgo72 jaj das wel mooi ja!

    als ik nu met mijn AMEX geldopneem betaal ik een fee. ook in euro's. plus die halen het direct van mn bank af (ze staan alleen garant).

    kortom, als ik dus deze kaart ga gebruiken en ik haal dagelijks 2000 euro uit de muur....... en stort dat direct weer af......... en geen fees???
    dat geloof ik niet. das te mooi om waar te zijn.............. dat is de holy grail voor manufactured spending.

  • daruda
    daruda
    Enige kost is dus eenmalig 35 gbp indien currencies van kaarten overeenkomen
  • Jelle
    Jelle

    Dan krijg je ook 2000 miles zogezegd via amex terwijl je het geld gwn uithaalt en later op je zichtrekening zet ofzo

  • Chrismeister
    Chrismeister

    Continu zoveel cash afhalen, is dit niet jezelf verdacht maken voor witwaspraktijken?

  • mgo72
    mgo72

    @Chris

    Er staat een fair use policy. Probleem is dus :smile:

    1) hoeveel voor jij geblokt wordt
    2) hoeveel voor zij failliet gaan.

  • Chris
    Chris

    @Chrismeister
    waarom? is mijn geld toch en ik kan het verklaren toch.

    @mgo72
    :-) ok; mss niet dagelijks. Maar elke week een keer...

    @Jelle
    ja dat is het idee van manufactured spending.
    uitgaven doen, cash terug krijgen, en weer opnieuw.
    in US is dat makkelijker ook veel via coupons, gift cards enzo enzo.

  • daruda
    daruda

    Kan je de kaart al aanvragen en amex later toevoegen?

    Ik heb momenteel nog geen amex, vandaar..

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    wees maar zeker dat die cash withdrawals sterk beperkt zal zijn.

  • Chris
    Chris

    maar het blijft stom, als ik dus iets in EURO aankoop. Bijvoorbeeld bij mezelf via deze kaart. Dan betaal ik de mastercard fees (voor ontvangen van mastercard) ipv die van american express.
    en curve vraagt geen fees aan mij (alles EURO).

    dan gaan die toch zo failliet?

    bv. ik betaal mezelf 10000 euro aan 1.8% kosten = 180 euro
    als ik dat via amex aan mezelf betaald zijn de fees zo 3-3.5%.

    wie betaald dat verschil dan?

    nu is dit niet handig voor manufactured spending, 180 euro voor 15000 mijlen is te veel meestal. dat is 180*6.6 + iets van 350 fuel = toch snel 1600 voor een bizz promo award op klm. Dat was altijd prima. maar met hun promos tegenwoorden voor 900-1200 uit dublin, milaan, madrid etc schiet het niet op.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!