YES! Mastercard omweg voor AMEX-kaarten

1235

Berichten

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    en krijg je je geld dan terug ?

  • bhermans
    bhermans

    Normaal gezien heb je nog niets betaald.
    Ze zouden pas chargen als ze de kaart opsturen.

  • oldgrumpy
    oldgrumpy
    edited mei 2016

    Moet mijn AMEX afrekeningen eens checken dan :-)
    Hoe kan je makkelijk de kaart cancellen?

    ah ik zie het, staat in de mail

    et voila, gecancelled

  • Darrow
    Darrow

    @oldgrumpy said:
    Moet mijn AMEX afrekeningen eens checken dan :-)
    Hoe kan je makkelijk de kaart cancellen?

    Via link in e-mail, 2 seconden werk.

  • Kim
    Kim

    @claenen said:
    Draait dus eigenlijk uit op een teleurstelling... :(

    ja inderdaad! :(

    Hopelijk springt AMEX toch mee op de kar..

  • vincentjanv
    vincentjanv

    Heb ze ook gecancelled... Was trouwens zeer onduidelijk wanneer het naar BE zou komen...

  • bhermans
    bhermans

    Ik heb voorlopig nog niet gecancelled. Er blijven nog een aantal interessante features over en ze geven 35 gbp cadeau, dus het eerste jaar is het sowieso gratis.

  • Dima
    Dima

    Amex gaat blijven zo'n dingen vermoorden... Die hun algoritme heeft waarschijnlijk gewoon gezien dat er opeens veel spend gaat naar een specifieke bedrijf.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Jammer.

    Maar als een bedrijf er 3 maand moet over doen om een plastieken kaart te bezorgen, gaan er wel alarmbellen rinkelen. Ik heb ook op het punt gestaan om in te schrijven, maar er was niets dat verantwoordde waarom ze al hun beloften nog niet konden bewijzen.

    Nuja, tenminste doen ze niet moeilijk om gratis te cancellen.

  • Itachimaru
    Itachimaru

    Vind niet direct een andere discussie dus post het even hier. Iemand een idee of het mogelijk is om van je Amex verzekering te genieten als je moet boeken via Paypal en deze wordt betaald door je Amex natuurlijk... Zou handig zijn, zit vast met villa in Thailand...

  • vincentjanv
    vincentjanv

    @Itachimaru said:
    Vind niet direct een andere discussie dus post het even hier. Iemand een idee of het mogelijk is om van je Amex verzekering te genieten als je moet boeken via Paypal en deze wordt betaald door je Amex natuurlijk... Zou handig zijn, zit vast met villa in Thailand...

    Ik dacht van niet, het moest echt rechtstreeks zijn, maar ik kan me vergissen

  • Itachimaru
    Itachimaru

    Ja, vandaag voor gebeld en is wel degelijk zo dat het rechtstreeks moet gebeuren. Iemand een idee om dit te omzeilen? Allemaal de schuld van tripAdvisor!!!

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    Paypal heeft toch ook een bescherming dacht ik

  • Itachimaru
    Itachimaru

    @oldgrumpy said:
    Paypal heeft toch ook een bescherming dacht ik

    Ja, maar niet tegen annulering. Als ik die villa in Thailand boek en dan iemand van het gezin iets voor krijgt ben ik bij tripadvisor gezien en verlies ik 50% van de waarde...

  • claenen
    claenen

    @Itachimaru dus Tripadvisor is de schuldige omdat het geen AMEX aanbiedt? Of is het omdat ze je dwingen via Paypal te betalen? De engine achter Tripadvisor is trouwens Booking.com (CC is mogelijk) en ik denk zelfs dat het hotel of verhuurder zelf zijn betaalmethodes kan kiezen.
    Uit je voorbeeld kan ik niet echt halen of je reeds geboekt hebt. Het lijkt me mss ook mogelijk dat dezelfde prijs of goedkoper op andere site te vinden is. Dat al geprobeerd?

    Beetje zoals altijd, goed nakijken wat je wil en of de AMEX daar geschikt voor is. Kan bij elke OTA wat jij beschrijft. Straf dat Tripadvisor nog 50% geeft, bij vele hotels ben je alles kwijt.
    Je kan eventueel nog een aparte annulatieverzekering afsluiten. Er is hier een topic op het forum van een goede online makelaar. Even checken zou ik zeggen :) (als je al geboekt hebt)

  • Itachimaru
    Itachimaru

    @claenen Tripadvisor is in mijn ogen de schuldige omdat ze mij verplicht het risico te nemen om 50% van mijn betaling te verliezen. Natuurlijk heb ik al op andere sites gekeken... Het verschil met als je bv. booking, AirBnB, Agoda, noem maar op (alles met een creditcard) dan wilt gebruiken is de volle €535!! Dat vind ik dan persoonlijk er wel over gaan...

    Dus idd nu dan maar op zoek naar een extra verzekering om dan toch te kunnen boeken. Die allianz verzekering waar jij op doelt had ik reeds al gevonden online. Alleen jammer genoeg nog geen respons van terug gekregen. Zal misschien dat mailadres eens moeten gebruiken :-)

  • flrvt
    flrvt

    @Itachimaru said:
    Dus idd nu dan maar op zoek naar een extra verzekering om dan toch te kunnen boeken. Die allianz verzekering waar jij op doelt had ik reeds al gevonden online. Alleen jammer genoeg nog geen respons van terug gekregen. Zal misschien dat mailadres eens moeten gebruiken :-)

    Als je mailt dan krijg je normaal bijna onmiddellijk antwoord van die mijnheer naar mijn ervaring.

  • Itachimaru
    Itachimaru
    edited september 2016

    @flrvt Yep, ondertussen antwoord gekregen, perfect!!

  • bhermans
    bhermans

    Om effe terug ontopic te gaan, het lijkt erop dat de Curve er eindelijk zit aan te komen.

  • Chris
    Chris

    @bhermans said:
    Om effe terug ontopic te gaan, het lijkt erop dat de Curve er eindelijk zit aan te komen.

    Ja maar was AMEX niet eruit gedaan? Wat is dan nog het voordeel van de Curve?

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!