Parkeren Brussels Airport

Darrow
Darrow

Parkeren is naar mijn mening altijd weggegooid geld, vandaar dat ik het altijd zo goedkoop mogelijk wil doen. Het goedkoopste dat ik vind voor een bewaakte parking is €79. Maar.. Er zijn parkeerplaatsen voor de CP BRU, op straat weliswaar. Ik heb hier zelf geparkeerd in het weekend en was perfect te doen, maar dit was natuurlijk maar voor 1 dag en in het weekend. Ik kan me voorstellen dat als ik er een weekje gratis parkeer de auto er niet meer staat bij terugkomst :#

Iemand suggesties omtrent zo goedkoop mogelijk parkeren nabij BRU?

«13

Berichten

  • daruda
    daruda
    Parkeren aan dichtstbijzijnde station voor u en trein nemen.

    Enige malen dat ik trein neem in BE is voor naar luchthaven te gaan.
  • Darrow
    Darrow
    edited januari 2016

    Heb ik ook al gedaan maar heb zo ook al meer dan eens bijna m'n vlucht gemist door gigantische vertragingen.. Welk station dichtbij BRU heeft P+R?

  • bhermans
    bhermans
    Er is ook die zand parking, dichter naar de rotonde. Ik heb daar al auto's meerdere weken weten staan.
  • Glenn
    Glenn

    @bhermans said:
    Er is ook die zand parking, dichter naar de rotonde. Ik heb daar al auto's meerdere weken weten staan.

    Die heb ik ook al overwogen, maar nog nooit effectief geparkeerd. Je weet maar nooit dat ze die poort eens sluiten ;)

  • bhermans
    bhermans
    De parking die ik bedoel heeft geen poort:
    https://goo.gl/maps/bYWwmCpvDtR2
  • Glenn
    Glenn

    Ah, dan spreken we over een andere parking, ik bedoelde deze:
    https://goo.gl/maps/9AUiSms7brS2

  • Darrow
    Darrow

    Zou het te riskeren zijn? Een week op straat staan aan de CP? Die zandparking heb ik ook gezien maar stond goed vol :)

  • CIV5C
    CIV5C

    Als ik me niet vergis bieden een aantal hotels bij de luchthaven gratis (afgesloten) parking aan wanneer je er een nacht verblijft, o.a. het CP

  • Darrow
    Darrow

    @CIV5C said:
    Als ik me niet vergis bieden een aantal hotels bij de luchthaven gratis (afgesloten) parking aan wanneer je er een nacht verblijft, o.a. het CP

    Klopt, Park-Sleep-Fly, en soms is het echt een intressante formule, nu echter niet..

  • XMAN
    XMAN

    Ik ben nog maar één keer aan de cp op straat gaan staan en toen geen problemen. Was wel geen week maar van donderdagavond tot zondagavond. Er staat ook niet dat het niet mag natuurlijk, maar kgeef toe het is een gokje voor meerdere weken.

  • claenen
    claenen
    Als je langer wegblijft, dan is de trein nog altijd het makkelijkste alternatief. Hangt er natuurlijk wel vanaf wanneer je vertrekt/aankomt.
  • bhermans
    bhermans

    @claenen said:
    Als je langer wegblijft, dan is de trein nog altijd het makkelijkste alternatief. Hangt er natuurlijk wel vanaf wanneer je vertrekt/aankomt.

    En waar je woont. Als ik de trein moet nemen, ben ik 2,5u onderweg (+ overstap).

  • TimT
    TimT

    Ik probeer meestal een Park&Fly de Novotel is best goedkoop dacht ik en heeft een bus
    Er is ook een Holiday Inn met Park&Fly dacht ik en hiervan zie ik een bus rijden

  • Jenss
    Jenss

    @bhermans said:
    En waar je woont. Als ik de trein moet nemen, ben ik 2,5u onderweg (+ overstap).

    Doe je goed, vanuit midden/oost Nederland is het net 3 uur voor mij :open_mouth:

    Maar toch probeer ik altijd met het OV te gaan, is uiteindelijk vaak goedkoper.

  • Darrow
    Darrow

    Voor mij zou het op €22,5 retour komen. En een uur reistijd, ALS alles meezit.

  • flrvt
    flrvt

    Iets minder dan een half uur en 11 euro met de trein hier :) Ik ga normaal altijd met de trein dus, auto enkel als er iemand anders al rijdt en dan parkeren we meestal bij de CP BRU.

  • Jelle
    Jelle
    Trein. Always. Op kosten van het werk ;) half uurtje max. Holiday in heeft een parking weet echter niet wat de tarieven zijn. Gratis shuttle bus available.
  • Katrien
    Katrien
    edited januari 2016

    Ik snap niet goed waarom jullie angst hebben om in de straat van CP te parkeren. Mijn auto staat dag en nacht op straat geparkeerd, in een stad. Ik twijfel dus ook nooit om deze aan het CP te parkeren als ik beslis om met de auto te gaan. (dikwijls met trein. is makkelijke verbinding).

  • daruda
    daruda

    Is het door de week niet betalen daar?
    Parkeren jullie daar zelfs zonder er te verblijven? Hoe ga je dan naar luchthaven?

  • bhermans
    bhermans

    Je hoeft daar niet te betalen. Overdag is het moeilijk om er een vrije plaats te vinden, want het staat dan vol met auto's van werknemers van het bedrijventerrein dat daar ligt. Maar 's avonds en in het weekend is er plaats zat.
    Je kan bv het openbaar vervoer naar de luchthaven nemen. Aan de rotonde is er een halte waar verschillende lijnen passeren die de luchthaven aandoen.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!