Berlijn (first time)

Emmy
Emmy
edited januari 2016 in Bestemmingen

Net een verlengd weekend Berlijn vastgelegd.

Overnachtingen in IC :blush:

is vooral een relax weekend om van het hotel te genieten en dus niet om 4 musea te bezichtigen :expressionless:

wat zijn de aanraders in Berlijn city?

Ik zou de bekendste plekken in de stad bezoeken en eventueel een open wandel tour. voor de rest ligt alles nog open.

en o ja....wat is de beste manier om s'avonds rond 22u30 van de Tegel in de IC te raken?
Uber rijdt blijkbaar met officiële taxi's dus dat zal wel niet zo voordelig zijn.

alle tips dus welkom.

«13

Berichten

  • Christophe
    Christophe
    edited oktober 2015

    Even een vraagje aan de Berlijn experts hier. Ik ga voor de eerste keer naar Berlijn voor 2 dagen. Welke tips hebben jullie voor een eerste bezoek aan de stad? Wat mag ik zeker niet missen? En welk hotel bevelen jullie aan (liefst IHG)?

  • Jeroen
    Jeroen

    Ah, dat is iets voor mij :) Ik ga beginnen met de melding dat twee dagen echt te kort is voor deze stad. Zelfs op twee weken heb je hier nog niet alles gezien. Wat je kan doen is een free walking tour bij Sandemans, dit is een tour van 3u die je langs de belangrijkste plekken brengt, zo krijg je een goed idee van de stad. Je betaalt wat je wil.

    Voor hotel zou ik een BPG proberen bij CP Potsdamer Platz of de IC, daar heb ik al enkele keren succes gehad.

  • Christophe
    Christophe

    Ik weet dat het kort is maar het is maar een eerste kennismaking met de stad. Ga je tips zeker opvolgen.

  • CXB
    CXB

    Hi,

    Eten: 12 apostol op savigny platz

    Goedkoop en goed hotel : Stuttgarter Hotel in Charlottenburg

    Doen : Niederkirchner Strasse, Dino-museum,Checkpoint-Charlie,Haus am Maur, Pergamon Museum, wandelen op Tempelhof Airport, DDR Museum grappig !, Hackisch Hofe (leuke winkeltjes ), Kadewe ( Berlijns Harrods ), Berliner Zoo ( rust ), FernsehTurm uitzich, Spionage museum ( echte James bond ),... ja Berlijn is tof ;)

    Echte MIJN tip : BERLIN UNTERWELTEN georganiseerde tour door de bunkers van nazi en DDR onder Berlijn !!! das ECHT KICKEN !!!

    GRTZ

    CXB

  • Christophe
    Christophe

    Die unterwelten is een fantastische tip denk ik. Ik hou nogal van geschiedenis van WOII. Ik hoor het al, zal nog een tripje moeten bijboeken. Maar met de tip van jumpseat (vlucht aan 0 euro) is dat geen probleem :)

  • Bucketqueen
    Bucketqueen
    edited oktober 2015

    Berliner unterwelten is zeker een must! Op voorhand wel uitzoeken welke tour je juist wilt en in welke taal, plus op voorhand bij hun tickets bestellen want deze zijn snel uitverkocht! Hetzelfde wil je de Reichstag bezoeken, vaak een week op voorhand tickets (gratis) bestellen voor op een bepaald uur.

    Topographie des terrors is ook wel iets voor een WOII-liefhebber (vlakbij checkpoint charlie), evenzeer Tempelhof vliegveld (of een rondleiding, of met de fiets eens rondtouren want is te GIGANTISCH om even door te lopen.

    Het Holocaust-monument is ook de moeite om eens door te lopen, en daar vlakbij ligt onder een speelpleintje/parking de voormalige bunker van Hitler (staat in geen enkele reisgids bijna, er staat ook enkel een gedenkplaat om het subtiel te houden).

    's avonds is the place to be vooral rond de Oberbaumbrücke (het RAW-gelände, voormalig industrieterrein waar nu verschillende clubs en bars zijn) en Kreuzberg. Hier vlakbij ligt ook de East-side gallery, een gedeelte van de Berlijnse muur van een paar km die vol grafity-kunst staat :-)

  • Christophe
    Christophe

    Thx, topographie des terrors staat ook op het programma.

  • Christophe
    Christophe
    edited oktober 2015

    Ik ga trouwens niet voor IHG kiezen omwille van deze promotie radisson park inn voor 45 euro. 90 euro voor 2 overnachtingen lijkt me een goeie deal.

  • Jeroen
    Jeroen

    Dat is die aan de Alexanderplatz? Zéér goede deal dan. Ik heb er 4 nachten gezeten en was erg onder de indruk van het uitzicht. Wel echt veel te druk in de lobby altijd, maar de kamer is praktisch.

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    is er een mogenlijkheid om zeker te zijn dat je ergens op een hoge verdieping zit als je die deal boekt ? In zo'n toren dan op de 3e verdieping slapen is nogal slapkes dus... :-)

  • Christophe
    Christophe

    Geen idee, maar ga direct een mailtje naar het hotel sturen!

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    al een reactie gehad ? :-)

  • Christophe
    Christophe

    Ja hoor, ze gaan er rekening mee houden om ons een kamer te geven die zo hoog mogelijk ligt, met zicht op de fernsehturm!

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Laat me weten als het ook effectief zo gelukt is! De promotie is helaas wel voorbij, maar dan weet ik dat voor de volgende keer :-)

  • claenen
    claenen

    Je kan ook altijd de 2-4-1 of 4-4-2 rates gebruiken als je Gold bent. Geeft vaak ook goede deals.

  • Christophe
    Christophe

    Ik heb geen status bij CC, neem mijn m&m miles op. Bestaan er ook shortcuts naar gold status bij CC?

  • Antoine
    Antoine

    @Christophe Status bij Club Carlson is heel gemakkelijk te matchen.
    kan oa met Hilton, Best Western, IHG, ...

  • claenen
    claenen
    Uber linken aan SPG. Elke euro is een punt. ;)
  • Morten
    Morten
    edited januari 2016

    Je moet rekenen dat je voor die taxi of Uber taxi toch snel EUR 25 kwijt bent vanaf Tegel.
    Indien de bus nog zou rijden, ik dacht toch nog tot middernacht, kost een ticket EUR 2,70.

    Er zijn veel aanraders in Berlijn, maar hangt af wat je zoekt. Zoek je iets om naartoe te gaan of eerder om te gaan eten/drinken. Er is nog een ander topic dacht ik, waar Jeroen al had gereageerd met wat tips.

    Neem het panorama dek van het Park Inn hotel ipv de TV toren. Je moet minder lang aanschuiven en ook een mooi uitzicht. Panorama dek aan Potsdamer Platz is ook een alternatief.

  • Morten
    Morten
    edited januari 2016

    Berliner Unterwelten is inderdaad ook de moeite :smile: The Story of Berlin is ook een alternatief voor musea waaraan je een bezoek aan een atoomschuilkelder kan koppelen.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!