Citytrip Moskou

Antoine
Antoine

Ik plan een korte citytrip naar Moskou begin februari (3 nachten)

  • Wat is de bete manier om aan een visum te geraken en wat is de kost?
  • Wat zijn de must do's
  • Leuke hotel tips? Mag keten zijn, hoeft niet ( Ik ben Club Carlson Concierge, Accor gold, IHG gold)
  • Leuke eet tips?
Tagged:

Berichten

  • Darrow
    Darrow

    Als je tijdens kantooruren zelf tijd hebt kan je het beste visum zelf regelen in Antwerpen of Brussel. Kost iets van een €70 dacht ik, online formulier invullen en printen en samen met pasfoto en reisschema binnengooien. Wel effe online afspraak maken ook.

    De IC Moscow Tverskaya is leuk hotelletje die gemakkelijk te vinden is met een BPG (toen toch, adjusted btw). Langs de buitenkant en qua locatie lijkt de Four Seasons trouwens ook een topper!

    De Ostankino tv toren kan ik zeker aanbevelen, hoogste vrijstaande gebouw in Europa.

  • Koja78
    Koja78

    Vergeet je warm ondergoed niet

  • Chris
    Chris

    Je kan naar Sergiev Posad gaan voor een dag. erg leuk.
    je kan urban exploring doen in een oud hospitaal
    verder kremlin natuurlijk en wat andere dingen nog in Moscow
    ik schreef er wel over kan je zien wat je kan verwachten...... behalve dan de sunshine :-)
    oh metro stations ook (zelf nog niet gedaan.)

    @antoine : en als je boekt boek dan nu want 30% korting

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    Voordat je een visum kan aanvragen heb je een uitnodiging nodig. Deze uitnodiging kan je krijgen van een hotel nadat je er hebt gereserveerd.
    Naast deze uitnodiging moet je ook een bewijs hebben dat je verzekerd bent (bij CM kan je dit via website aanvragen).
    Pas met deze 2 documenten, en na het invullen en printen van het webform voor het visum kan je langsgaan (op afspraak). Een paar dagen later kan je terug gaan om je paspoort/visum af te halen. Voor een verblijf begin februari zou ik niet meer te lang wachten om in actie te schieten.
  • Darrow
    Darrow

    Ik moet er inderdaad ook bijzeggen dat je er op tijd aan moet beginnen en alles driedubbel checken, ik werd meteen terug naar huis gestuurd omdat een verblijfadres voor enkele dagen ontbrak (ik zat op de transsiberie express die dagen, welk adres dus?).

  • Chris
    Chris

    Ik geef altijd alles aan een agent. formulier en ziekteverzekering (maar heb daarvan standaard een brief in huis).
    de uitnodiging laat ik altijd de agent regelen omdat ik hotel vaak nog niet weet.

  • Jelle
    Jelle

    @Darrow said:
    Ik moet er inderdaad ook bijzeggen dat je er op tijd aan moet beginnen en alles driedubbel checken, ik werd meteen terug naar huis gestuurd omdat een verblijfadres voor enkele dagen ontbrak (ik zat op de transsiberie express die dagen, welk adres dus?).

    Wat heb je dan uiteindelijk gedaan voor die periode op de trein?

  • Darrow
    Darrow

    De organisatie die de treintickets heeft geboekt voor ons heeft een vals reisplan opgesteld :)

  • Antoine
    Antoine
    Een paar tips na onze citytrip:

    Gebruik de metro voor kleine afstanden
    Gebruik Uber als je niet dicht bij de metro moet zijn.
    Probeer de taxis te vermijden. Duur, onvriendelijk
    Neem de aeroexpress om van de luchthaven naar het centrum te gaan. Snel en relatief goedkoop (470 rub) heenreis
  • Antoine
    Antoine
    Installeer ook de gratis Metro App van Yandex. Heel handig om te weten hoe je ergens het beste geraakt. In de settings kun je ook Engels als tweede taal nemen :-)
  • Stijn_A
    Stijn_A

    Ik heb over een dikke maand een layover van 23u in Moskou. Is de snelste weg voor een visum nog altijd via de visum centrale? Komt dat rond op een maand?

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!