«1

Berichten

  • Chris
    Chris

    En terug dan? Heenweg dus aeroflot nowshow = terug gecancelled !!! weet die mevrouw dat?

  • bhermans
    bhermans

    @Chris said:
    En terug dan? Heenweg dus aeroflot nowshow = terug gecancelled !!! weet die mevrouw dat?

    Was ook mijn eerste reactie. Komt ze wel achter... :smile:

  • doddel
    doddel

    Hoe wordt zo een no show eigenlijk bepaald? Ze had een SN boarding pass dus was ingecheckt

  • fbruno
    fbruno

    @doddel said:
    Hoe wordt zo een no show eigenlijk bepaald? Ze had een SN boarding pass dus was ingecheckt

    Als je boardingpass niet gescand is bij het boarden komt de coupon niet op flown en wordt het gezien als no show.
    Ingecheckt zijn of niet maakt totaal niet uit daarvoor.

    Anders zouden mileage runs wel heel makkelijk zijn!

  • daruda
    daruda

    En fuel dumps ook :D

  • mgo72
    mgo72

    Ze is idd niet terug gevlogen wegens no-show op eerste vlucht.

    Gingen klacht neerleggen in Belgie, maar volgens mij geen reden tot klacht. Wat kunnen ze claimen: " Ge had mij moeten tegenhouden toen ok een stommiteit deed?"

  • bhermans
    bhermans

    Enig idee of iemand dat ooit aangevochten heeft eigenlijk, het feit dat je resterende legs vervallen als je er eentje mist?
    Is dat wel wettelijk?

  • steeve321
    steeve321

    @bhermans said:
    Enig idee of iemand dat ooit aangevochten heeft eigenlijk, het feit dat je resterende legs vervallen als je er eentje mist?
    Is dat wel wettelijk?

    Test aankoop heeft dit bijna gedaan:
    https://www.test-aankoop.be/familie-prive/reizen/nieuws/opgelet-voor-de-no-show-clausule

  • Chris
    Chris
    edited juli 2018

    @bhermans said:
    Enig idee of iemand dat ooit aangevochten heeft eigenlijk, het feit dat je resterende legs vervallen als je er eentje mist?
    Is dat wel wettelijk?

    staat gewoon in carrier agreement. Bij KLM is het zo als je dat niet doet en je komt wel je een X bedrag (afh klasse en afstand) moet betalen om toch nog verder te vliegen.
    staat ook in de voorwaarden onder no show.

    aanvechten waarom? staat gewoon in voorwaarden dat rest vervalt.

    en dit maakt het dus mogelijk elders te vertrekken. als maatschappijen dit niet meer mogen doen zul je geen aanbiedingen meer hebben.

    bv WAW-AMS-CTU retour is vaak (soms uit Praag, soms Budapest) in business maar 900 euro met KLM. De AMS-CTU vaak 2000+.
    Ik vlieg netjes alle legs. Ook terug het stukje weer naar WAW en weer terug.

    dat soort aanbiedingen zijn dan weg. PS> dit is gewoon legitieme aanbieding he. geen dump of niks.
    Die kunnen ze dan niet meer doen en is onze "sport" afgelopen.

  • fbruno
    fbruno

    Dat ze die coupon sequence regel maar behouden https://www.iata.org/policy/Documents/coupon-use-paper.pdf

    SN heeft nu wel in hun algemene voorwaarden dat ze je terugreis niet meer annuleren als je de heenvlucht niet vliegt en hun direct belt!

  • bhermans
    bhermans

    @Chris said:
    aanvechten waarom? staat gewoon in voorwaarden dat rest vervalt.

    Dat betekent niet automatisch dat het ook wettelijk is.

  • Chris
    Chris

    @bhermans said:

    @Chris said:
    aanvechten waarom? staat gewoon in voorwaarden dat rest vervalt.

    Dat betekent niet automatisch dat het ook wettelijk is.

    ben ik het niet mee eens. een bedrijf moet zelf voorwaarden kunnen bepalen, zeker zulke als deze.

  • bhermans
    bhermans

    @Chris said:
    ben ik het niet mee eens. een bedrijf moet zelf voorwaarden kunnen bepalen, zeker zulke als deze.

    Test Aankoop is het niet met je eens.

  • doddel
    doddel

    Het is eigenlijk simpel: je mag contractueel alles afspreken wat je wil, maar enkel wat niet wettelijk geregeld is, zal afdwingbaar zijn.

    Zo mag je contractueel afspreken dat je klant de koopwaar moet ophalen terwijl hij een kopstand uitvoert, maar je mag niet contractueel afspreken dat een bediende geen ontslagvergoeding krijgt (je mag dat wel afspreken, maar het is niet afdwingbaar)

  • steeve321
    steeve321

    Je mag alles afspreken wat je wil maar in Nederland mogen algemene voorwaarden niet onredelijk bezwarend zijn.
    Het annuleren van een terugvlucht als de heenvlucht niet gebruikt is, kan onredelijk bezwarend zijn.

  • Chris
    Chris

    @steeve321 said:
    Het annuleren van een terugvlucht als de heenvlucht niet gebruikt is, kan onredelijk bezwarend zijn.

    ben ik het niet mee eens.

    verder
    iig de KLM heeft de optie het ticket alsnog VOLLEDIG te vliegen tegen bijbetaling van een VAST bedrag.

  • bhermans
    bhermans

    @Chris said:
    verder
    iig de KLM heeft de optie het ticket alsnog VOLLEDIG te vliegen tegen bijbetaling van een VAST bedrag.

    Dus je moet extra betalen, als je maar de helft van de vluchten wil vliegen?
    Sorry, maar dat slaat nergens op!

    gaande van 125 euro voor een korte-afstandsroute tot 3.000 euro voor een lange-afstandsvlucht.

    En al zeker niet met deze bedragen (quote uit het DS artikel dat @Tim hierboven postte).

    @Chris said:
    en dit maakt het dus mogelijk elders te vertrekken. als maatschappijen dit niet meer mogen doen zul je geen aanbiedingen meer hebben.

    Ik snap jouw redenering en natuurlijk profiteren wij soms van zo'n vluchten, maar toch wil dat niet zeggen dat het ook wettelijk is.

  • Chris
    Chris

    @bhermans said:
    Ik snap jouw redenering en natuurlijk profiteren wij soms van zo'n vluchten, maar toch wil dat niet zeggen dat het ook wettelijk is.

    Ik ben van mening dat een bedrijf (airline) dit zelf mag bepalen.

    Wat niet mag is als je bij je eerst vlucht 500 bij moet betalen natuurlijk.

    maar, als je iets overslaat moeten ze dat kunnen bepalen. Ook omdat er anders geen concurrentie mogelijk is. En bedrijven moeten vrije concurrentie kunnen doen. Dat komt dan in het geding, omdat men juist vluchten goedkoper maakt door die extra legs erin te zetten.

    Eventueel ben ik voor een tussenvorm. Als jij (consument) kan bewijzen dat je bv door ziekte, overmacht, etc een leg niet hebt kunnen doen dat DAN je wel verder kan. Want 99% van de gevallen zullen mensen zijn die misbruik maken dan.

    het verbieden: nee

  • fbruno
    fbruno

    Het maakt het voor airlines ook veel makkelijker om hun inventory te beheren.
    Iemand die zijn heenvlucht niet vliegt zal 95% zeker ook de terugvlucht niet afleggen. De airline kan onder de huidige voorwaarden die stoel op de teruglvlucht dus weer beschikbaar maken voor verkoop, zonder te moeten overboeken.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!