Bali

Jeroen
Jeroen
edited maart 2018 in Bestemmingen
Tagged:

Ik heb op het werk een prijs gewonnen en krijg 1000 euro gratis geld om op reis te gaan. Ik dacht direct aan Bali om dit bedrag te maximaliseren, je krijgt er veel voor weinig geld. Ik zou in oktober 3 weken willen gaan. Bij de huidige promo van QR staat een retour TXL-DPS op een best hoge €620. Loont het de moeite om bv maar tot Bangkok te vliegen en van daaruit met Air Asia tot in Bali te geraken?

Of wat zouden jullie met 1000 euro gratis geld doen?

Tagged:

Berichten

  • doddel
    doddel

    Ik bond Bali heel erg tegen vallen. Extreem uitgemolken toeristisch. Hangt er natuurlijk erg vanaf wat je graag doet. Maar ik zou in Indonesië eerder voor Sulawesi kiezen.

    Qua vluchten: met een beetje geduld moet je sowieso voor 500 euro in zuid oost Azië geraken

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Woon je in Berlijn? Reken anders maar gemiddeld 100-150 euro extra, per persoon.

  • Jeroen
    Jeroen
    edited maart 2018

    Yes, gelukkig woon ik in Berlijn :)

  • kristof
    kristof

    Soms is het idd interessant om tot in BKK of KUL te vliegen en vandaar door te gaan naar DPS. Heb zelf steeds naar Bali gevlogen via SIN of KUL.

    Ter plaatse zijn er idd een paar plaatsen die zeer toeristisch zijn, maar anderzijds krijg je er wel waar voor je geld als je in de luxe hotels gaat verblijven. Zeker als je enige status kan verzilveren daar, of nachten nodig hebt om status te verkrijgen.

    Wil je liever iets minder toeristen zien dan hoef je enkel Ubud en Het zuidelijke deel van Bali vermijden, en je zal zien dat je nog amper een vreemde ziel tegen komt. Ik heb in het noorden van het eiland in hotels geslapen waar amper een buitenlander verbleef.

    Maar je kan ook je geld gebruiken om andere plaatsen zoals Vietnam en dergelijke te bezoeken. Daar heb je eveneens goede return voor je geld.

  • bab
    bab

    Vanaf Lille kan je met Emirates vanaf 400 euro ongeveer open jaw vliegen naar Azië, zolang je aankomt op Manilla, terugkomst maakt niet uit van waar. Ik zou misschien Cambodja (Siem Reap, Koh Rong, ...) aanraden als je er nog niet bent geweest, 5* hotels voor 30$ de nacht, en niet per persoon :)

    Indonesië spreekt mij persoonlijk Het minst van alle landen in Azië aan.

  • Koja78
    Koja78

    Ik zou me een ticketje hiernaar boeken: https://en.wikipedia.org/wiki/Machu_Picchu

    Of anders gezegd... ipv maximum value zou ik die 1000 € aanwenden voor iets wat ik echt wil zien alvorens het tijdelijke met het eeuwige te wisselen.

  • Ivo
    Ivo

    @ jeroen
    Mooie vooruitzichten!
    Je schrijft dat je 3 weken beschikbaar hebt voor Bali.
    Dit lijkt mij zeker voldoende, misschien kan je combineren met Lombok. Veel minder toerisme en overtocht met boot leuk. Aan de kleine Gili eilanden kan je fijn snorkelen.

  • Jeroen
    Jeroen

    Jep, heb geboekt voor oktober. Ik heb ook 2 Padi duikdiploma's die ik al heel lang niet meer gebruikt heb, ideaal om deze nog eens van onder het stof te houden. Mijn plan is sowieso om zoveel mogelijk te zien om deze 3 weken, dus laat de tips maar komen :)

  • Glenn
    Glenn

    Als je van plan bent de Mount Batur bij zonsopgang te beklimmen kan ik je deze aanraden:
    https://www.bagusbalisunrise.com/link/mount-batur-sunrise-trekking-with-breakfast-and-coffee-visiting-after-hiking

  • Bucketqueen
    Bucketqueen
    edited maart 2018

    Ik ben gevlogen met Xiamen airlines vanuit Amsterdam, misschien niet de beste manier vanuit Berlijn, maar was met een Dreamliner en zeer vriendelijk geprijsd (rond de 450-500euri meestal) ! Kort bezoekje aan Xiamen zelf gaat met gratis 3 dagen-visum + vaak zelfs gratis hotel van de airline). Ubud is buiten het toeristisch centrum enorm mooi! Mount Batur bij zonsopgang beklimmen is een must! Voor te duiken moet je rondom Nusa Lembongan zijn als je niet tot de Gili eilanden wil gaan ( wel geluk hebben dat er geen plastic soup voorbij drijft die dag). Indien de gespaarde punten het toe laten is 1 nacht (en 2 volle dagen) IC Bali resort een absolute must! Doe er best wel nooit mee aan wedstrijden die door hun worden georganiseerd ;-)

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Hoe is die InterContinental Bali promotie farce nu afgelopen?

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    In een farce :) Geen enkele reactie op mijn mails naar ihg customer care en rewards club. Maar aangezien ik enkele dagen later op rondreis door Roemenië vertrok wou ik me er niet meer te hard op focussen want zou de reissfeer niet ten goedd komen :) Een dikke maand na de bekendmaking van de 'winnares' verdween haar account uiteraard spontaan (nadat ze ervoor al op privé was gezet) Ik kijk dus al met spanning uit naar de volgende miljoen punten die ze gaan uitdelen :)

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Bedankt voor de update. Wel jammer.

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Zeker weten! Ik ben alleszins een desillusie rijker ;)

  • Glenn
    Glenn

    @Bucketqueen said:
    Indien de gespaarde punten het toe laten is 1 nacht (en 2 volle dagen) IC Bali resort een absolute must!

    De IC niet gedaan, maar vol lof over de splinternieuwe Indigo in Bali. Was toen 20k punten per nacht (openingspromo), denk dat ze nu 30k zijn wat nog altijd heel redelijk is.

  • claenen
    claenen

    Even dit topic van onder het stof halen. Ik denk erover na om 2 weken Bali en eventueel Lombok en Gili Islands te doen. Wat zijn de zaken die ik zeke elite doen/gezien hebben. Ben zelf geen handdoeklegger die dagen onder de zon ligt te bakken, ik ben eerder op zoek naar tempels, cultuur en een leuke hike.
    Mt Batur en Mt Rinjani (indien terug open) staan al op lijstje.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!