Jatten uit handbagage -- nu ook mij overkomen

2»

Berichten

  • Chris
    Chris

    @bodemvisser said:
    Bij mij hebben ze deze week getracht mijn Bose hoofdtelefoon te stelen, dit op de vlucht Kuala Lumpur Muscat. Toen we geland waren vond ik mijn hoofdtelefoon niet meer, tot ik hem achter een voet van een passagier zag staan. Heb hem de volle laag gegeven in het vliegtuig.Vanaf nu ook op men hoede.

    ja dat jatten ze ook. vergeet niet dat dat ook snel 500 euro is toch?
    of een camera lens........ is ook als je dure hebt 1500-2500 euro.

  • Jelle
    Jelle

    @bodemvisser said:
    Bij mij hebben ze deze week getracht mijn Bose hoofdtelefoon te stelen, dit op de vlucht Kuala Lumpur Muscat. Toen we geland waren vond ik mijn hoofdtelefoon niet meer, tot ik hem achter een voet van een passagier zag staan. Heb hem de volle laag gegeven in het vliegtuig.Vanaf nu ook op men hoede.

    heeft cabin crew daar toen iets aan gedaan? Kunnen ze daar iets aan doen als het al gebeurd is?

  • bodemvisser
    bodemvisser

    Heb het gemeld bij de crew. Kon er aangifte van doen, alleen in Oman en dan nog voor een gastarbeider die er kwam werken..... Heb hem zelf maar aangepakt. Anders waren de gevolgen voor hem misschien wel heel zwaar. Het is gebeurd toen we geland waren, vermoedelijk heel even niet opgelet...

  • kristof
    kristof
    edited november 2017

    @Jelle said:

    heeft cabin crew daar toen iets aan gedaan? Kunnen ze daar iets aan doen als het al gebeurd is?

    Als crew kun je daar weinig aan doen. De politie erbij halen is zowat het enige dat ze kunnen voorstellen.

    @bodemvisser said:
    Heb het gemeld bij de crew. Kon er aangifte van doen, alleen in Oman en dan nog voor een gastarbeider die er kwam werken..... Heb hem zelf maar aangepakt. Anders waren de gevolgen voor hem misschien wel heel zwaar. Het is gebeurd toen we geland waren, vermoedelijk heel even niet opgelet...

    Persoonlijk zou het geen verschil mogen maken of die persoon gastarbeider is of CEO... Feit is dat hij niet echt volgens het boekje tewerk ging en dat moet bestraft worden. Hij toonde ook geen medeleven toen hij je headset vervreemde....

  • bab
    bab

    @kristof de politie bellen en er een heel drama van maken zou het probleem alleen maar groter maken voor @bodemvisser zelf, aangezien hij dan aangifte moest doen, documenten ondertekenen, evt. connectievlucht missen, ...
    Dus hangt van geval tot geval af denk ik. Voorts hebben wij makkelijk praten vanuit onze westerse visie, natuurlijk is het fout wat de dief doet, maar misschien zou jij hetzelfde doen in zijn plaats uit wanhoop...

  • kristof
    kristof

    @bab said:
    @kristof de politie bellen en er een heel drama van maken zou het probleem alleen maar groter maken voor @bodemvisser zelf, aangezien hij dan aangifte moest doen, documenten ondertekenen, evt. connectievlucht missen, ...
    Dus hangt van geval tot geval af denk ik. Voorts hebben wij makkelijk praten vanuit onze westerse visie, natuurlijk is het fout wat de dief doet, maar misschien zou jij hetzelfde doen in zijn plaats uit wanhoop...

    Politie bellen was mijn antwoord op de vraag wat de crew eventueel kan doen. Ik heb zelf 11 jaar als cabin crew gewerkt en meermaals de hulp van onze blauwe vrienden moeten inroepen.

    Wat betreft mijn westerse visie...Ik woon reeds 7 jaar in Afrika waar confrontatie met armoede deel uitmaakt van je dagelijks leven. Diefstal (zelf al meerdere keren meegemaakt) valt niet goed te praten. Als je iets tekort komt dan vraag je het. Anders kunnen we de volgende keer op het vliegtuig stappen en gewoon in First gaan zitten want ik kom kaviaar, slaap en champagne tekort. Armoede is een immens probleem maar diefstal is zeker niet de oplossing, ook al kan een mens er dikwijls begrip voor opbrengen....

  • bab
    bab
    edited november 2017

    @kristof ik zeg niet dat diefstal goed te praten valt, maar een beetje empathie is soms op zijn plaats, persoonlijk zou ik de dief ook de volle laag geven, daar zal hij ook zijn lesje uit leren denk ik, maar meteen 'klikken' bij de politie... weet niet

  • kristof
    kristof

    @bab said:
    @kristof ik zeg niet dat diefstal goed te praten valt, maar een beetje empathie is soms op zijn plaats, persoonlijk zou ik de dief ook de volle laag geven, daar zal hij ook zijn lesje uit leren denk ik, maar meteen 'klikken' bij de politie... weet niet

    Ik begrijp wat je wil zeggen, maar uit ervaring heb ik geleerd dat je met de volle laag geven slechts weinig resultaten verkrijgt... Maar de zachte aanpak is mss iets waarvoor we in België bekend staan ;)

  • Chris
    Chris

    @kristof said:

    @bab said:
    @kristof ik zeg niet dat diefstal goed te praten valt, maar een beetje empathie is soms op zijn plaats, persoonlijk zou ik de dief ook de volle laag geven, daar zal hij ook zijn lesje uit leren denk ik, maar meteen 'klikken' bij de politie... weet niet

    Ik begrijp wat je wil zeggen, maar uit ervaring heb ik geleerd dat je met de volle laag geven slechts weinig resultaten verkrijgt... Maar de zachte aanpak is mss iets waarvoor we in België bekend staan ;)

    Ik heb in China dus idd wel aangifte gedaan. Ik krijg mogelijk 650 euro terug uiteindelijk van verzekering. Ben daar 2x5 uur mee bezig geweest. was m'n tijd niet waard. MAAR, dit moet je melden zodat de politie het weet en patronen kan ontdekken.

    Als ze iemand pakken in China gaat die echt lang de bak in hoor daar reken daar maar op. En dan kan me niks schelen.

    Armoede ala, en als je echt verhongerd moet je vragen. Maar jatten doe je gewoon niet klaar.

  • bab
    bab

    @Chris said:

    Als ze iemand pakken in China gaat die echt lang de bak in hoor daar reken daar maar op. En dan kan me niks schelen.

    Armoede ala, en als je echt verhongerd moet je vragen. Maar jatten doe je gewoon niet klaar.

    Jij bent zeker de leukste op familiefeestjes?

  • Chris
    Chris

    @bab said:
    Jij bent zeker de leukste op familiefeestjes?

    Jij bent okée met stelen?

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!