Jatten uit handbagage -- nu ook mij overkomen

Chris
Chris

Tja, je leest die verhalen wel eens van mega bedragen gehad uit handbagage. Wat meer voorkomt (ben ik dus achter) is kleine dingen. Cameraatje hier en daar, telefoon mss en geld wallets en meer.

Gisteren op de vlucht Beijing-Chengdu welke dikke 2.5 uur duurt (in een A330 wat wel fijn) is bij mij dus ook gejat. 1500 euro cash geld. Het kan niet elders gebeurd zijn omdat het in Beijing uit kluisje ging in m'n tas (altijd bij me) en in Chengdu bij terug in kluisje miste ik dat. De CNY geld was er nog wel ook niet alles weg. Dit was in business class overigens toen ik lag te slapen voor uurtje of twee.

Ik ga zo aangifte doen. verzekering zal het wel dekken hoop ik.

Zijn er anderen met deze ervaringen? en hoe lock je je hand bagage? Hebben jullie zo'n stalen koortje met slot? zo ja welke bevalt?
want, dit is cash, maar ze kunnen ook een lens uit de camera tas jatten. ik kijk dat bij aankomst niet direct na ofzo. laptop/ipad double check ik altijd bij landen omdat ik die ook wel gebruik en dus ook zelf kan vergeten. zelfde voor telefoon. maar zaken die je niet gebruikt.

«1

Berichten

  • kristof
    kristof

    Spijtig om zulke dingen te horen maar het is idd realiteit.

    Ik doe steeds mn trolley of rugzak (afhankelijk met welke van de twee ik op reis ben) op slot met een hangslot. Dit is nog steeds geen waterdichte oplossing aangezien je de rits van een trolley of rugzak gewoon kan openen met een sinpele balpen maar bon.... Het geeft diegene met slechte intenties toch al iets meer werk.

    Benieuwd wat je verzekering gaat zeggen.

  • Klingsor
    Klingsor

    Zelf nog niet meegemaakt, maar wel al van gehoord.
    Ik steek daarom nooit nog iets boven mij, op een eventuele jas na dan.
    (Of toch niet tijdens het dutje.)
    Heel licht reizen en alles onderaan houden.
    Soms is dat wat lastig, maar het kan zeker.

    Als jouw verzekering dit dekt, mag je me de gegevens daarvan zeker doorgeven, dan neem ik die vandaag ook!

  • daruda
    daruda
    edited november 2017

    Klote nieuws!
    Sorry maar wie loopt er in dit tijdperk nog met €1.500 cash rond? Of het moet zwart geld of van criminaliteit zijn.

    Ik vraag mij ook af hoe je het gaat aantonen bij de verzekering. Maak er misschien 2.000€ van dan heb je uw franchise ook terug.

  • Chrismeister
    Chrismeister

    @Chris

    Nog een geluk dat het 'maar' geld is.

    Afgelopen maand zat ik longhaul in de exit row.
    Dan moet de rugzak bovenaan zitten.

    Ik mag er niet aan denken dat mij laptop met allerlei documenten zou gestolen worden

  • Ulker32
    Ulker32

    @daruda said:
    Klote nieuws!
    Sorry maar wie loopt er in dit tijdperk nog met €1.500 cash rond? Of het moet zwart geld of van criminaliteit zijn.

    Ik vraag mij ook af hoe je het gaat aantonen bij de verzekering. Maak er misschien 2.000€ van dan heb je uw franchise ook terug.

    Denk dat hij tot 10.000 op zak mag hebben zonder er verantwoording voor af te leggen.

    Ik heb ook altijd genoeg cash mee op zak in het geval dat ik onderweg ben. Je weet nooit wanneer je kaart geblokkeerd geraakt of dergelijke.

  • daruda
    daruda

    @Ulker32 said:

    @daruda said:
    Klote nieuws!
    Sorry maar wie loopt er in dit tijdperk nog met €1.500 cash rond? Of het moet zwart geld of van criminaliteit zijn.

    Ik vraag mij ook af hoe je het gaat aantonen bij de verzekering. Maak er misschien 2.000€ van dan heb je uw franchise ook terug.

    Denk dat hij tot 10.000 op zak mag hebben zonder er verantwoording voor af te leggen.

    Ik heb ook altijd genoeg cash mee op zak in het geval dat ik onderweg ben. Je weet nooit wanneer je kaart geblokkeerd geraakt of dergelijke.

    Je hebt toch meerdere kaarten ter beschikking. Haal nooit meer af dan €300 in het buitenland. Je kan zo goed als overal met de kaart betalen, zeker hotels etc.

  • kristof
    kristof

    @daruda said:

    @Ulker32 said:

    @daruda said:
    Klote nieuws!
    Sorry maar wie loopt er in dit tijdperk nog met €1.500 cash rond? Of het moet zwart geld of van criminaliteit zijn.

    Ik vraag mij ook af hoe je het gaat aantonen bij de verzekering. Maak er misschien 2.000€ van dan heb je uw franchise ook terug.

    Denk dat hij tot 10.000 op zak mag hebben zonder er verantwoording voor af te leggen.

    Ik heb ook altijd genoeg cash mee op zak in het geval dat ik onderweg ben. Je weet nooit wanneer je kaart geblokkeerd geraakt of dergelijke.

    Je hebt toch meerdere kaarten ter beschikking. Haal nooit meer af dan €300 in het buitenland. Je kan zo goed als overal met de kaart betalen, zeker hotels etc.

    Voor sommige bestemmingen is het enkel mogelijk om cash te betalen. Dit kan ook zijn voor aankopen in bepaalde winkels of bij bepaalde handelaren. Chris gaat op regelmatige basis naar China dus hij zal zeker wel zijn reden hebben om met dat bedrag op zak te lopen.

  • bab
    bab

    Vrees dat geen enkele verzekering verloren geldsommen terugbetaalt, zou anders gemakkelijk zijn om zo geld te claimen, alleszins succes met het proberen.

  • Jelle
    Jelle

    ik ben verzekerd tot 550 euro aan cash dat wordt gestolen. hoe ze het checken is een ander verhaal

  • Stijn_A
    Stijn_A

    @daruda said:
    Klote nieuws!
    Sorry maar wie loopt er in dit tijdperk nog met €1.500 cash rond? Of het moet zwart geld of van criminaliteit zijn.

    Weinig inlevingsvermogen precies

  • vkpeter
    vkpeter

    @Jelle said:
    ik ben verzekerd tot 550 euro aan cash dat wordt gestolen. hoe ze het checken is een ander verhaal

    Misschien moet je een pv laten opstellen

  • Ivo
    Ivo

    Cash geld steeds bijhouden (in zakje op je lichaam). Zo een bedrag in handbagage steken lijkt me heel gevaarlijk.

  • Chris
    Chris

    @daruda said:
    Klote nieuws!
    Sorry maar wie loopt er in dit tijdperk nog met €1.500 cash rond? Of het moet zwart geld of van criminaliteit zijn.
    Ik vraag mij ook af hoe je het gaat aantonen bij de verzekering. Maak er misschien 2.000€ van dan heb je uw franchise ook terug.

    Nou, ik vlieg zakelijk en van verkopen van samples had ik dus geld. Ik stort dat in China niet even af he?
    waarom 2000 van maken als er 1500 kwijt is? dat is oplichting.
    daarbij is het soms wel veel meer, echter bij 5000+ heb ik wel maat regelen en bij 10000+ heb ik ook alle officiële formulieren ingevuld voor de douane.

    Verder secundaire AMEX reisverzekering dekt 650 euro. de primaire verzekering dekt iets meer dus ik zal circa alles wel terug krijgen denk niet 100% maar goed. dat moeten we dan maar afschrijven op de zaak.

  • kristof
    kristof
    edited november 2017

    @Stijn_A said:

    @daruda said:
    Klote nieuws!
    Sorry maar wie loopt er in dit tijdperk nog met €1.500 cash rond? Of het moet zwart geld of van criminaliteit zijn.

    Weinig inlevingsvermogen precies

    Of mss nog niet naar de landen gegaan waar cash de enige manier is van betalen.

    Klein voorbeeld; als je naar DRC gaat ben je niets met je kredietkaart, behalve in 2 of 3 hotels. Al de rest in het land is cash, zelfs als je vluchten van daaruit boekt. Heb bijvoorbeeld mijn RTW tickets gekocht toen ik daar woonde, en kon letterlijk een kleine 10.000 USD cash gaan afgeven in het kantoor van SAA. En zo zijn er nog wel een pak andere plaatsen...

  • Chris
    Chris

    BTW: gisteren 4 uur op politie bureau gezeten. PV opgemaakt.
    zo er heen voor final report.

    alles onderteken je oa met handtekening hier en daarna alles (ook diverse zaken in de tekst) met vingerprints in rood :-) wat een ervaring. maar schokkende was wel dat de airline zelf er niks mee te maken wil hebben. maar dat zal we China zijn.

  • daruda
    daruda

    @kristof said:

    @Stijn_A said:

    @daruda said:
    Klote nieuws!
    Sorry maar wie loopt er in dit tijdperk nog met €1.500 cash rond? Of het moet zwart geld of van criminaliteit zijn.

    Weinig inlevingsvermogen precies

    Of mss nog niet naar de landen gegaan waar cash de enige manier is van betalen.

    Ja inderdaad, ik kan mij gewoon niemand meer inbeelden die met meer dan €500 cash rondloopt in mijn omgeving.

    Ook op verlof, nog nooit issues gehad met geldafhalingen met kredietkaart.

    De verwijzing naar zwart geld was maar een mopje. Maar als iemand in België cash op restaurant met grote bedragen de betaling doet, weet je in 95% van de gevallen waarom. :)

    @Chris, succes om het terug te krijgen..

  • Chris
    Chris

    Ik neem dat ook niet mee he...... ik neem het mee terug...... producten mee, geld terug.

    maar idd; als ik puur Leisure ga heb ik ook geen geld bij me in die grootte. ik zorg dat ik altijd circa 500 euro cash bij me heb toch wel hoor. er zijn vele landen waar creditcards gewoon kak zijn.

    aangiftes zijn gedaan...........echt heeft me totaal bijna 10 uur gekocht. was het eigenlijk niet waard. beter kunnen werken en had denk ik meer verdiend dat ik terug krijg.

  • Chris
    Chris

    @daruda said:

    @kristof said:

    @Stijn_A said:

    @daruda said:

    De verwijzing naar zwart geld was maar een mopje. Maar als iemand in België cash op restaurant met grote bedragen de betaling doet, weet je in 95% van de gevallen waarom. :)

    idd.
    het liefst stort ik het geld af in China maar goed dat werkt niet.

  • Frosch
    Frosch

    Mijn trolley gaat op onbewaakte momenten (hotel, overhead bins op de vlucht etc) altijd op slot.
    Vroeger deed ik dat niet altijd en zo ben ik omgekeerd eens tot een verrassing gekomen.
    Heb toen samen met de cabin crew bijna een hartaanval gekregen toen ik een vreemde gsm vond in mijn handbagage. Bleek van een verdwaasde kerel voor mij te zijn...

  • bodemvisser
    bodemvisser

    Bij mij hebben ze deze week getracht mijn Bose hoofdtelefoon te stelen, dit op de vlucht Kuala Lumpur Muscat. Toen we geland waren vond ik mijn hoofdtelefoon niet meer, tot ik hem achter een voet van een passagier zag staan. Heb hem de volle laag gegeven in het vliegtuig.Vanaf nu ook op men hoede.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!