China VISA Do's-Don'ts

2

Berichten

  • fbruno
    fbruno
    edited oktober 2016

    Ja - HKG, MFM en Taiwan zijn andere landen voor 72h/144h TWOV.

    Hier staat een uitgebreid overzicht met alle regels: http://www.flyertalk.com/forum/china/708095-china-24-72-144-hour-transit-without-visa-twov-rules-master-thread.html

  • daruda
    daruda
    edited oktober 2016

    nevermind :)

  • Chrismeister
    Chrismeister

    Mensen van Turkse origine, of mensen die in Turkije geweest zijn moeten ook opletten. Er bestaat kans dat visum geweigerd wordt door toenemende angst voor terrorisme

  • Chris
    Chris
    edited oktober 2016

    @Chrismeister said:
    Mensen van Turkse origine, of mensen die in Turkije geweest zijn moeten ook opletten. Er bestaat kans dat visum geweigerd wordt door toenemende angst voor terrorisme

    ben daar niet geweest maar ik vlieg het liefst altijd met visum al op zak ook al zou visum vrij zijn. Heb behoorlijk wat stempels erin (midden oosten) en ze kunnen je natuurlijk altijd weigeren voor visum vrij. Van te voren is 99.9% goed.

  • Jelle
    Jelle

    Even situatie schetsen

    ticket 1: DUB-PVG-DUB
    ticket 2: PVG-HKG-PVG

    3u na de HKG-PVG leg vertrekt mijn PVG-DUB leg. Hoe pak ik dit het best aan met bagage/visum regeling en dergelijke? Handigste lijkt mij om niet door heel die customs operaties te moeten gaan omdat je het land toch weer zo verlaat maar ik weet niet of dit mogelijk is? Stel we gaan enkel met handbagage zou het dan mogelijk zijn of ga je sowieso airport moeten 'verlaten' in theorie en dan weer inchecken voor PVG-DUB leg?

  • Jelle
    Jelle

    Vlieg DUB CPH PVG en 3 dagen later door naar HKG. In Dublin serieus problemen gehad bij inchecken. Niemand op de hoogte van die 72h waiver voor VISA on arrival. Waren letterlijk aan het googlen hoe dit in mekaar zat. Na half uur bellen etc had ze niks gevonden en zei die ja ik ga u doorlaten maar kan ni beloven da ge land ga binnen mogen. Ik heb tickets voor PVF HKg met ticketnummer afgeprint. Kom ik in de problemen binnen 12u als ik land in Shanghai en heb ik iets over het hoofd gezien? Hopelijk geen problemen bij CPH ook ni

  • Chris
    Chris

    @Jelle said:

    Vlieg DUB CPH PVG en 3 dagen later door naar HKG. In Dublin serieus problemen gehad bij inchecken. Niemand op de hoogte van die 72h waiver voor VISA on arrival. Waren letterlijk aan het googlen hoe dit in mekaar zat. Na half uur bellen etc had ze niks gevonden en zei die ja ik ga u doorlaten maar kan ni beloven da ge land ga binnen mogen. Ik heb tickets voor PVF HKg met ticketnummer afgeprint. Kom ik in de problemen binnen 12u als ik land in Shanghai en heb ik iets over het hoofd gezien? Hopelijk geen problemen bij CPH ook ni

    Snap je vraag niet? Je hebt al gevlogen?
    volgens mij is de waiver van toepassing als je doorvliegt naar een ANDER land en alleen dan.
    een airline hoort op de hoogte te zijn van die regels. letwel dat het soms 24u, 48u, 72u etc is. verschilt wel per stad.

    voor je terugweg heb je dus maar 3u in PVG? Op 2 tickets? ik zou dan bij aankomst gelijk even iemand aanspreken dat je maar 3u hebt en of die kan meelopen even snel. Doen ze wel vaker.

  • Jelle
    Jelle

    Ik zal de vraag vernederlandsen ;)

    Ik zit nu in Dublin. Ik vlieg Dub cph pvg en maandag vlieg ik baar hkg dus ik wil gebruik maken van die 72h VISA on arrival.

    Ik zit nu te wachten in Dublin AirPort waar ik tijdens checkin serieus problemen heb gehad omdat ik geen visum heb. Uitgelegd van die 72u en die was totaal niet op de hoogte. Na half uur doorgelaten en ben nu aan Het wachten voor boarding naar cph en dan vanavond door naar pvg. Mijn vraag is dus mag ik dat land binnen aangezien die check in chick zei van " nog nooit gezien of gehoord Kan niet garanderen dat je land binnen mag "

  • LTW
    LTW

    https://www.skyteam.com/en/flights-and-destinations/visa-and-health/

    Online TIMATIC.

    Als ze zitten googlen, is er iets mis met haar competenties. Als ze twijfelt moet ze data gewoon ingeven in Timatic en klaar.

  • Jelle
    Jelle

    thanks @LTW - ik zou geen problemen mogen verwachten dan.

  • Chris
    Chris

    @Jelle denk dat je een stagair gesproken hebt :-)

    als je binnen 72h doorvliegt naar ander land kan je gewoon erin.

  • Jelle
    Jelle

    We landen binnen 30 minuten zullen zien ;)

  • steeve321
    steeve321

    Ik bezoek deze zomer Seoul en Jakarta maar wil ook graag enkele dagen naar Disneyland Shanghai in China.

    Ik had in mijn hoofd om een Korean Air-mijlenticket te boeken FRA-ICN-CGK, met stopover in ICN.
    Tijdens deze stopover koop ik zelf een ticket naar Seoul naar Shanghai.

    Weet iemand een manier om gebruik te kunnen maken van de visumvrijstelling? Of kan ik met mijn mijlenticket nog wat gratis vluchten toevoegen?

  • Chris
    Chris

    @steeve321 said:
    Ik had in mijn hoofd om een Korean Air-mijlenticket te boeken FRA-ICN-CGK, met stopover in ICN.
    Tijdens deze stopover koop ik zelf een ticket naar Seoul naar Shanghai.

    Een retour ICN-PVG zal niet gaan werken omdat je niet een RT mag gebruiken voor die free stopover van 74h.

    Je zou wél ICN-PVG kunnen doen maar je moet dan terug naar bv HongKong en dan weer naar ICN.
    wat ook kan is FRA-ICN-CGK-PVG-ICN-FRA bv.

    Weet iemand een manier om gebruik te kunnen maken van de visumvrijstelling? Of kan ik met mijn mijlenticket nog wat gratis vluchten toevoegen?

    dit weet ik niet.

  • Jelle
    Jelle

    alles in orde. visa on arrival duurde zelfs minder lang dan de gewone entry queue...

    Ontwetendheid langs de kan van die Ierse medewerker dus.

  • Ulker32
    Ulker32
    edited november 2017

    @Chrismeister said:
    Mensen van Turkse origine, of mensen die in Turkije geweest zijn moeten ook opletten. Er bestaat kans dat visum geweigerd wordt door toenemende angst voor terrorisme

    Mijn excuses om dit te bumpen

    Ben misschien van plan om naar HKG te gaan en daar een dagje Shenzhen te bezoeken. Op de grens zou ik dan voor een 5daags Visum voor Shenzhen aanvragen.

    Is dit nog altijd een probleem dat mensen van Turkse origine geweigerd kunnen worden?

    Situatie: 2 Nationaliteiten ( Belg en Turks ), geboren in België, Turkse naam

  • Darrow
    Darrow

    Gewoon Belgische reispas laten zien en niks over Turkije zeggen? Laat die Turkse pas maar gewoon thuis.

  • Ulker32
    Ulker32

    Turkse pas neem ik sowieso niet mee :smiley:

    Maar had al gelezen op het internet dat iemand die geboren was in Marokko maar wel een EU pas had geweigerd werd.

  • Koja78
    Koja78

    Jij bent geboren in BE... belangrijk verschil.

  • vkpeter
    vkpeter

    Misschien op voorhand informeren bij de Chinese ambassade in België?

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!