Zuid-Afrika

13

Berichten

  • thom
    thom

    Heb hier verbleven: https://www.bulungula.com/
    Had beetje mixed feelings over de gang v zaken, maar de plek op zich is magisch...

  • thom
    thom

    @claenen said:

    Qua regio zou ik zeker Blyde River canyon

    Hier kan je voor vrij weinig geld overvliegen met een ULM
    http://www.blydecanyon.co.za/air_activities

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Indien iemand ergens rond Cape Town een leuke villa weet waar je met een paar koppels kan verblijven...

  • kristof
    kristof

    @disillusionedTM said:
    Indien iemand ergens rond Cape Town een leuke villa weet waar je met een paar koppels kan verblijven...

    Ik kan je deze wel aanraden. Is van dezelfde eigenaars als de Royal Malewane, The Silo, ...
    Dus je kan rekenen op een top service...

    https://www.theroyalportfolio.com/the-one-above/overview/?utm_campaign=TOA_Brand&gclid=EAIaIQobChMI84bqy5ep1wIVx7vtCh37DwLfEAAYASAAEgItH_D_BwE

  • claenen
    claenen

    3de x naar Zuid-Afrika op jaar tijd :smiley:
    Iemand tips voor Addo park? Dacht 1 nacht te blijven en zo 2 dagen in park rond te rijden. Deels zelf met basic auto en dan game drive te doen. Welke guided game drive neem ik best?

  • claenen
    claenen

    Tips over de Kleine Karoo zijn ook welkom.

  • kristof
    kristof

    Ik ga naar Addo eind deze maand, weliswaar met Rovos die normaliter reeds alles georganiseerd hebben. Maar mss kan ik je achteraf toch enkele tips geven.

    Klein Karoo is echt de moeite. Oudshoorn kan je met gemak een dag bezig zijn. Calitzdorp en dergelijke zijn misschien niet de grote trekpleisters, maar net daarom leuk om te bezoeken omdat er weinig toeristen zijn en je meer een beeld krijgt van hoe het er echt aan toe gaat. Er zijn altijd wel een paar dingen te beleven. En je kan soms echte leuke accomodatie vinden voor spotprijzen in deze regio.

  • claenen
    claenen

    Te laat denk ik. Ben er de week van de 22ste. Mss zie ik u daar :smiley:

  • kristof
    kristof

    Kans is groot. Ik ben er 25/1 in de namiddag. Cu there ;)

  • RubenH
    RubenH

    Ik vond Addo niet zo waw, maar ik denk dat ik op die moment al wat 'overkill' aan parken had opgedaan.

    In Oudshoorn ben ik een halve dag gebleven (bezoek boerderij +struisvogelsteak eten :) )

  • kristof
    kristof

    Ik verwacht ook niet teveel van Addo, maar het maakt deel uit van een trip die ik doe dus niet veel keuze. En het is moeilijk om mij een "overkill" aan parken te geven dus komt wel goed. Doe nog 5 andere parken op 14 dagen dus no worries :D

    Oudshoorn vond ik best wel de moeite. Inderdaad niet om super lang te blijven, maar er zijn toch nog wel een paar dingen die de moeite zijn om te zien of bezoeken (behalve een struisvogel boerderij natuurlijk). De dag voor Addo bezoek ik Oudshoorn ook nog eens. Benieuwd of ik het nog steeds zo een fijn dorpje/stadje zal vinden

  • Jelle
    Jelle

    Lower Sabi zit vol :) Iemand een 2de suggestie voor lodges in Kruger?

  • daruda
    daruda

    30d (dacht ik) voor verblijfsdatum komen de hutten voor gehandicapten die niet aangevraagd zijn vrij voor het algemene publiek. Zo heb ik mijn nachten in Lower Sabie nog kunnen verzekeren :)

    Je kan wel al iets anders boeken en nog omboeken. Satara is ook goed qua voorzieningen en goed gelegen.

  • kristof
    kristof

    @Jelle said:
    Lower Sabi zit vol :) Iemand een 2de suggestie voor lodges in Kruger?

    Indien je enkel standaard accomodatie zoekt, dan zou ik eens een kijkje nemen naar Skukuza. Is gelegen in het park en heeft alle voorzieningen die je nodig hebt. Weliswaar geen 5 sterren deluxe private lodge verwachten.
    Maar was er nog vorige week en op zich wel een goeie uitvalsbasis.

  • daruda
    daruda
    edited februari 2018

    ik zou persoonlijk Skukuza skippen als het kan. Neem dan Satara
    Skukuza is de grootste, minst gezellige rest camp in heel het kruger park.
    Beetje de drukke luidruchtige centerparks in het kruger park.

    Hier ook goede reviews:
    http://www.getaway.co.za/travel-ideas/places-to-stay/best-kruger-campsites-north-to-south/

  • kristof
    kristof

    Hence waarom ik zei dat het standaard accomodatie is. Het is vooral omdat het een goeie ligging heeft en omdat je er meer kans maakt om plaats te vinden.
    Persoonlijk zou ik steeds verkiezen om te verblijven buiten Kruger, in één van de privé parken die ertegen grenzen.
    Kruger is te druk en vanaf het moment dat er iets anders te zien is dan de standaard zebra of impala, staan er direct 10 auto's te drummen om een glimps ervan op te vangen. Dan krijg ik pas het gevoel van Center Parks

  • daruda
    daruda

    Maar het gaat voor Jelle niet over skukuza vs privé parken.

    Maar skukuza vs andere rest camps in Kruger.
    En dan zijn Satara, Lower Sabie, Elefants, ... veel betere keuzes dan Skukuza.
    Alle rest camps in Kruger zijn standaard, maar zeker dik in orde.
    Je gaat ook niet voor de luxe naar Kruger...

    Ik vind Kruger persoonlijk heel tof, zelf rond rijden vind ik zeker dubbel zo leuk als vervoerd worden in een privé park. En qua verschil in kosten kan je x dagen Kruger doen :)

    Of een combo, 3 daagjes kruger, paar dagen privé park.

    "Persoonlijke voorkeur gebaseerd op ervaring."

  • kristof
    kristof

    @daruda said:

    "Persoonlijke voorkeur gebaseerd op ervaring."

    Je neemt me de woorden uit de mond

  • Jelle
    Jelle

    Lower sabie nog kunnen boeken uiteindelijk :) 2 nachten daar en 3de nacht in privé park. Leuk om te eindigen. Thanks!

  • daruda
    daruda

    @Jelle said:
    Lower sabie nog kunnen boeken uiteindelijk :) 2 nachten daar en 3de nacht in privé park. Leuk om te eindigen. Thanks!

    super!
    die gehandicapten kamer tip?

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!