Zuid-Afrika

24

Berichten

  • RubenH
    RubenH

    Net zoals Daruda 1 nacht in de beehive in Mlilwane. Heel leuk park, omdat je kan rondwandelen tussen het wild (er zijn geen roofdieren). Eten aan het water is fantastisch (en goedkoop). 1 nacht lijkt me voldoende, en Swaziland is een perfect stop tussen Kruger en Sint Lucia. Ik vond Swaziland ook echt leuk om te beleven, hoewel er geen grote attracties zijn.

    Lesotho: na een hike in de Drakensbergen (rond het Ampitheatre en Tugela Falls), ben ik naar Underberg gereden, voor een bezoek aan Sani Pass. Ik vond de Sani Pass wel enorm de moeite. Ik heb geen enkele andere toerist gezien, en we hadden een privé gids, dus dat was wel top. Gezien de staat van de wegen moet je over een 4x4 voertuig beschikken, anders geraak je niet boven. In Underberg zijn we 2 nachten gebleven.

  • daruda
    daruda

    In Mlilwane zijn wel luipaarden gesignaleerd paar jaar terug, maar de kans dat je die gaat tegenkomen :-)
    http://www.thekingdomofswaziland.com/pages/news/index.asp?NewsID=37

    Nu je toch over St Lucia begint.
    Daar twee nachten gebleven voor hluhluwe & iSimangaliso te bezoeken.
    Deze 2 zijn echt aan te raden, ook volledig anders als Kruger.

  • RubenH
    RubenH

    Ik ben 1 nacht gebleven in Sint Lucia (de hoofdstraat). Leuke sfeer, tot de moment dat iedereen naar binnen moest omdat er nijlpaarden op straat gesignaleerd waren.

    Nadien doorgereden naar Hluhluwe/infolozi voor 2 nachten: idd een topbestemming! Heel veel dieren, en veel minder volk dan in Kruger.

  • claenen
    claenen

    Zouden jullie self drive in lesotho aanraden? Dacht de Sani pass te doen en dan door te rijden naar noorden (of omgekeerde richting)

  • RubenH
    RubenH

    Ik heb in Lesotho enkel de Sani pass gedaan, dus ik kan niets vertellen over het noorden. Enkele tips om self drive de Sani pass te doen: http://www.thewholeworldisaplayground.com/how-to-drive-sani-pass-rental-car-tips-guide-self-driving/.

    Het blijft echter tricky. Als het geregend heeft zou ik alleszins niet zelf rijden.

  • mdsmt
    mdsmt
    edited juni 2017

    Hoe zijn de wegen in Zuid-Afrika? Rondrijden in een klasse B (meestal kleine wagens) is dit de moeite om te doen?
    Ik ben van zins om in februari 3 weken tot 1 maand te gaan. Tips voor wegen te volgen, inkomtickets te kopen van parken, ... altijd welkom, eens geboekt ga ik men roadtripje uitstippelen.
    Zijn er nog mensen die websites kunnen aanraden?

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    De verbindingswegen tussen de grote steden, of interessante plaatsen zijn behoorlijk goed, en zeker geschikt voor elk type voertuig.

    Kleinere zijwegjes, of de laatste kilometer, kan al eens een grindweg zijn, maar is ook nooit een probleem.

    Tenzij je echt bewust uithoeken opzoekt, of speciale trails wil doen (Sana Pas), moet je je geen zorgen maken.

  • claenen
    claenen

    Vertrek je vanuit JNB naar Westen of Noorden zijn de 'gewestwegen' niet de beste kwaliteit. Autostrade is geen probleem. Je hebt enorm veel putten in de weg en bij zware regen en weinig licht is dat niet echt aangenaam. Zeker niet als je tegenliggers af en toe eens een deel van jouw rijstrook innemen. Maar over algemeen valt rijden in SA goed mee.

    Qua regio zou ik zeker Blyde River canyon en de Panorama route doen. Bij goed weer prachtig. Lesotho is ook de max om rond te rijden in de bergen.
    De kaapregio (Cape Town, Cape of scoor Hope, Stellenbosch..) is ook een roadtrip waard.

  • mdsmt
    mdsmt

    @claenen said:
    Vertrek je vanuit JNB naar Westen of Noorden zijn de 'gewestwegen' niet de beste kwaliteit. Autostrade is geen probleem. Je hebt enorm veel putten in de weg en bij zware regen en weinig licht is dat niet echt aangenaam. Zeker niet als je tegenliggers af en toe eens een deel van jouw rijstrook innemen. Maar over algemeen valt rijden in SA goed mee.

    Qua regio zou ik zeker Blyde River canyon en de Panorama route doen. Bij goed weer prachtig. Lesotho is ook de max om rond te rijden in de bergen.
    De kaapregio (Cape Town, Cape of scoor Hope, Stellenbosch..) is ook een roadtrip waard.

    Het enige wat vastligt is dat we van Johannesburg naar Kaapstad gaan. Alles daartussen is nog een groot vraagteken :) van de +/- 30 dagen gaan er ook al 10 dagen naar Johannesburg en Kaapstad.

  • mdsmt
    mdsmt

    En toegang voor parken, is dat gewoon ter plekke bestellen, aanvragen, .. Of gebeurt dit ook op voorhand.

  • mdsmt
    mdsmt
    edited juni 2017

    dubbel

  • RubenH
    RubenH

    Toegang tot parken kan je ter plaatse regelen, het logement in de parken moet je op voorhand vastleggen ( die zijn heel populair..)

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Koop een Wildcard voor de nationale parken als je er verschillende plant te bezoeken, of minstens 3 nachten in Kruger plant te blijven.

  • Jelle
    Jelle

    waar boek je die lower sabie juist? > @daruda said:

    één tip: KRUGER, KRUGER, KRUGER

    Tweede tip: LOWER SABIE, LOWER SABIE, LOWER SABIE

    waar boek je die lower saaie juist? OP hun eigen website vrij onhandig?

  • daruda
    daruda

    Sanparks site
    Ff zoeken in begin maar is super handig

  • Jelle
    Jelle

    top, lijk men weg te hebben gevonden. Hoeveel dagen raden jullie in aan Kruger park? Zelfde accommodatie boeken of van de ene rustplek naar de andere rijden?

  • daruda
    daruda

    2n lower sabie en dan nog 1n satara ofzo?

    3n in kruger is zeker goed genoeg.

    Je kan naar boven naar Elephants rijden, mooi park, maar voor gameviewing zit je rond lower sabie
    & satara 10* zo goed

  • kristof
    kristof

    Mss nog eens effe herhalen dat je via Airbnb best wel leuke dingen kan boeken in SA. Ik merk dat veel mensen die naar SA gaan daar weinig rekening mee houden, maar is een goed alternatief voor hotel (die vaak veel te duur zijn voor wat het waard is)

  • thom
    thom

    @kristof said:
    Mss nog eens effe herhalen dat je via Airbnb best wel leuke dingen kan boeken in SA. Ik merk dat veel mensen die naar SA gaan daar weinig rekening mee houden, maar is een goed alternatief voor hotel (die vaak veel te duur zijn voor wat het waard is)

    In CT kan ik deze zeker aanraden: https://www.airbnb.be/rooms/8566440

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!