Fake Instagram-wedstrijd van Intercontinental Bali Resort!

Bucketqueen
Bucketqueen
edited augustus 2017 in Algemene discussies
Tagged:


Ik heb zonet een zeer slechte ervaring gehad met en wedstrijd van IC Bali !
Toen we enige tijd geleden daar verbleven zagen we in de lobby een affiche ophangen dat er een wedstrijd was bij hun waarmee je, pas op, 1 MILJOEN IHG punten kon winnen! Klonk geniaal zot natuurlijk!
Voorwaarde was dat je in hun nieuwe Singaraja kamer verbleef voor 31 juli 2017, een originele foto/video maakte van je verblijf en je ervaring ervan, dat deelde op Instagram, IC bali volgde op Instagram en hun geo-tagde en daarbij zeker zette : #itsroomwithasoul en #intercontinentalbaliresort !
Wij een hele namiddag bezig geweest met foto's en filmpjes maken want voor zo'n aantal punten...doet men nogal eens een efforeke me dunkt !

Telkens ik ging kijken de afgelopen maanden wie er een al een foto had ingestuurd (door die vereiste opgegeven hashtags in te geven) zag ik dat er hooguit 10 (!!) deelnemers waren (op 4maanden tijd!), waarvan echt slechts 2-3 mensen iets min of meer deftigs hadden ingediend, de concurrentie was dus zeer minimaal maar ook hun marketingmanager moet met de geknepen billetjes gezeten hebben want de publiciteits-return die je zou verwachten van zo'n wedstrijd was echt om te wenen.

Vandaag maken ze de winnaar dus bekend : https://www.instagram.com/intercontinentalbaliresort/
Een foto die we nog nergens hebben zien opduiken bij het invoeren van die specifieke vereiste hashtags! Meer nog, 1 van de hashtags is fout, nl : #intercontinentalbali ipv #intercontinentalbaliRESORT ! Wat nog meer op viel, het account van de 'winnares' is vorige maand pas aangemaakt, van de 53 foto's zijn er 4 zelf gemaakt, nl 2 heel wazige slechte van de buitenkant van het IC hotel, en de 2 winnende foto's van de 'winnares' zelf in de kamer, 1 met haar rug en 1 met haren voor het gezicht, de overige 49 foto's zijn stuk voor stuk (incl tekst) gepikt van andere instagrammers!
'Ze' heeft 800 volgers en 5500 mensen die zij volgt, op 1 maand? En niemand van die 800 volgers die eens reageert op haar posts ? Ook op andere social media is haar naam nergens terug te vinden, of toch niemand die op haar lijkt qua figuur want meer zie je niet. Profiel is dus 100% zeker vals!

Nog beter, zoek ik naar de vorige wedstrijd van IC Bali van vorig jaar (100 000 IHG-punten te winnen!) was er een gelijkaardige discussie bij de bekendmaking van de winnaar!
Er waren toen veel mooie originele inzendingen en de winnaar was een dwaze zeer amateuristische foto van iemand met een profiel dat 6 dagen voor einddatum van de wedstrijd was aangemaakt, met geen andere foto's + met als Instagram-naam "bali.travel.m" (account is kort erna blijkbaar ook gewist) : https://www.facebook.com/InterContinentalBaliResort/photos/a.118504798164782.20283.110446395637289/1330357966979453/?type=3
IC bali reageerde toen als volgt op de commentaar die ze kregen : "InterContinental Bali Resort Hy Karthik KayThank you for your constructive comment. Yes have checked the account, which created 6 days ago as the time they visited Bali. Photos were taken using personal phones/cameras also the family were involved in posting. Other than that, all the requirements, such as The uniqueness, hashtags, location, and tag are used properly in the postings. :)
LeukMeer reacties weergeven
· Beantwoorden · 16 april 2016 om 12:06 · Bewerkt"

Als je de andere inzendingen die toen vorig jaar mee deden ook bekijkt was de keuze voor die foto ook echt waanzin, meer nog, enkele weken later postte de Facebook-site van IC Bali een eigen foto van hetzelfde tafereel (was een foto van een balinese man die met een koe en ploeg het strand omploegt) en zag ik dat enkele mensen (toeristen) reageerde met 'aha...komt me nogal bekend voor.....!'.
Dus er waren toen al meerdere mensen die het zaakje toen ook niet vertrouwden.

Nu, buiten het feit dat het profiel naar alle zekerheid fake is plus ze sowieso zwart-op-wit niet aan de wedstrijdvoorwaarden voldoet met die verkeerde hashtag (zie foto), zou ik graag IHG zelf hier over willen inlichten aangezien het niet de eerste keer is dat ze dergelijke fake-wedstrijden houden. Ik neem aan dat IHG ook kan zien of er effectief iemand met die naam verbleven heeft in IC Bali of dat er effectief 1milj punten op haar account zal worden gestort dus...

Iemand onder jullie ook ervaring met dergelijke "wedstrijden" of klachten indienen bij IHG (ik heb van alles printscreens gemaakt voordat ze de boel nog zouden durven wissen) ?

Tagged:
«1

Berichten

  • Glenn
    Glenn
    edited augustus 2017

    Dat klinkt inderdaad als een totale fake wedstrijd als ik de winnende foto en bijhorende IG account zie. Wel straf dat een IC zich moet verlagen tot dergelijke praktijken om wat engagement te krijgen op social media.

    Ik zou sowieso IHG hierover contacteren via het "quality or service concern" form, anders komt er volgend jaar een wedstrijd voor 10.000.000 punten :smiley:

  • Jelle
    Jelle

    hahaha! what the fuck zelfs ihg?

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Beschamend.

    Maar IHG geeft hier geen bal om. Dat weet het hotel wrs maar al te goed. En ergens anders in Indonesië ga je ook niet terecht kunnen met je klacht.

    Je kan ze verder shamen als je dat genoegen schept, en anderen waarschuwen, maar wrs best om je losses te cutten.

    Suckt natuurlijk om mee te maken.

  • Christophe
    Christophe

    @Jelle said:
    hahaha! what the fuck zelfs ihg?

    Alsof zo'n resort dat nodig heeft, en direct 1.000.000 punten beloven lol

  • Bucketqueen
    Bucketqueen
    edited augustus 2017

    Ik kon/kan het ook moeilijk geloven dat zoiets gebeurt bij dergelijke hotelketen(s), als het nu "Hotel Central" van om de hoek was keek ik er niet van op natuurlijk...
    De "winnares" is blijkbaar ook zo tot over haar oren gelukkig met haar prijs dat ze nog niet de tijd heeft gehad om haar overwinningspost te liken, misschien herkent ze zichzelf niet met al dat haar voor haar gezicht :)

    De "*Terms and conditions" die bij de wedstrijdopgave stond op de website was ook nergens heen gelinked en na veel zoeken op de site heb ik ook nergens T&C gevonden, dus benieuwd of ze die ook plots nog ergens boven gaan halen als ze mijn argumenten lezen de ik gepost heb op hun "Winnaarsbekendmaking"...

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Zowel op facebook als instagram geen reactie gekregen van IC Bali! Ik ga er dan ook van uit dat ze niet weten wat er op te zeggen... Ik ga mijn mailtje met heel de uitleg naar IHG sturen en nog eens op FB en IG om verduidelijking vragen ivm hun spelregels die niet toegepast zijn plus de echtheid van het winnende profiel. Moest IHG even tam reageren als IC kan ik het verhaal nog steeds op Flyertalk of dergelijke gooien. Kwestie van IC Bali er niet TE goedkoop mee laten wegkomen ..

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Prachtig, bij de 2 winnende foto's hebben ze nu de verkeerde hashtags vervangen door de juiste :-) Ook had ik gereageerd dat ik het frappant vond dat de winnares in al haar enthousiasme niet eens haar winnende post geliked had of gereageerd had op Intsagram/Facebook, 5min later liked ze de post en post ze zelf weer een crappy wazige foto met dankbetuiging voor het winnen van de wedstrijd :-)

  • Jenss
    Jenss

    Op de foto die heeft gewonnen is ze blank/Europeaans. Haar naam en tekst in het profiel is in het Maleis. Niet dat dat niet zou kunnen maar is niet voor de hand liggend :pensive:

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Het zou een Indonesische zijn (gebleekt?), tekst is Indonesisch.

    'Ze' heeft nu plots gereageerd dat ze wel echt is, en dat al haar gepikte fotos gewoon haar interesses zijn die ze wilde delen met de wereld en maar een klein meisje is dat niet van selfies houdt en vandaar er nergens fotos zijn met haar zelf op en het meisje op de foto is een vriendin want ze maakt graag mooie fotos van modellen :D Hilarisch. Ondertussen heeft 'ze' de aangepaste hashtags weer verwijderd nadat ik mn printscreens er van op de Facebook van IC Bali (winnaarvermelding) gezet had (maar ze heeft geen facebook dacht ik? Hoe kan ze dat dan gezien hebben ? :) )

  • steeve321
    steeve321

    Wat een verhaal. Van IHG mag je wel beter verwachten.

    Helaas heeft IHG een vreselijke klantenservice. Men zal je mail doorsturen naar het hotel en er zal niets gebeuren.

    Als dit bij Starwood of Hyatt was gebeurd, werd er een customer complaint file geopend, kreeg je een hoop punten als compensatie, moet het hotel honderden euros vergoeding betalen aan het hoofdkantoor om de klacht op te lossen.

  • Bucketqueen
    Bucketqueen
    edited augustus 2017

    Ik had dit ook NOOIT verwacht bij een hotel op dat niveau ( ook al is 1 miljoen punten ook waanzinnig veel, geen idee hoeveel dat voor het hotel zelf zou kosten... ?). Heb voortdurend het gevoel dat ik met een bende tieners te maken heb.
    Voorlopig nog steeds geen antwoord van IHG, wel via Linkedin ontdekt dat de Resort Manager van IC Bali een Belg zou zijn :-) Franstalig gok ik wel als ik zn naam zie... Misschien moet ik het emailadres van de Marketing/PR manager van IHG Indonesie of IHG Zuid-oost Azië proberen te bemachtigen moest IHG geen hulp willen bieden ?

  • Jelle
    Jelle

    gewoon een Inmail sturen :)

  • Tim
    Tim

    Ik vrees dat ze nu al zo ver gegaan zijn in het frauderen, dat ze nooit meer op hun stappen gaan terugkomen..

  • Chris
    Chris

    Stuur je verhaal eens naar LoyaltyLobby die kan dat wel publiceren wereldwijd.......

  • Christophe
    Christophe

    Toch wel tijd voor een reward voor slechtste media campagne ooit.

  • Koja78
    Koja78

    Als we nu es allemaal gaan blamen en shamen.. + op alle fora's :)

  • Chrismeister
    Chrismeister
    edited augustus 2017

    Eventjes snel bekeken, als ik lees dat de kamer net gerenoveerd is dan moet de persoon er recent geweest zijn voor de winnende foto. De foto vind ik niet met reverse image search. Gezien het vermoeden is dat de persoon fake is, en het dan ook een account van IC bali zelf is, komt de winnende foto waarschijnlijk uit hun eigen stock van hotelwebsite foto's. Gezien recent gerenoveerd, heb ik eens recente foto's opgezocht en er komt wel af en toe een roodharige dame voor. Ik denk niet dat er zoveel blanke roodharige dames zijn die logeren in IC Bali, Indonesisch en Maleisisch kunnen, model zijn en deelnemen aan een wedstrijd. Catfish dus

    https://ihg.scene7.com/is/image/ihg/intercontinental-bali-5051775418-2x1

    https://ihg.scene7.com/is/image/ihg/intercontinental-bali-5051774021-2x1

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Aan de data van haar posts te zien (3 augustus voor de winnende foto's, 27juli dacht ik voor de eerste foto van IC Bali resort) is ze nu al bijna een maand op Bali :-)
    Ik had haar foto's nog NOOIT gezien tussen die van de deelnemers totdat IC bali ze als winnaar bekend maakte, als je op de opgegeven hashtags #itsroomwithasoul en #intercontinentalbaliresort zoekt kom je haar foto's er niet tegen (ze had wel #intercontinentalbali als hashtag gebruikt, zonder 'resort' er achter, wat op zich al een fout was), wel 1 van haar slechte wazige foto's van het resort zelf. Hoe kan zoiets eigenlijk dat die niet in zoekresultaten verschijnen? Kan je dat instellen?

    Denk persoonlijk wel dat 'Kayla' haar foto's wel van slechte kwaliteit en slechte kadrering zijn in vergelijking met dat model hier in de links, ook een model met gefiezeld haar komt zo niet voor de lens te staan normaal... En denk ook dat de vrouw op de winnende foto wat kleiner en minder mager is..Al heeft ze er inderdaad wel wat van weg.

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    @Koja78 said:
    Als we nu es allemaal gaan blamen en shamen.. + op alle fora's :)

    Ik ga eerst toch maar even wachten op een reactie van IHG... na 3 dagen nog steeds niets! En dan eventueel eerst het hotel mailen nog.

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Na 6 dagen dus nog steeds GEEN reactie van IHG! Ik heb zowel het klachtenformulier ingevuld als gemailed naar de IHG rewards club (aangezien er 1 milj reward points te winnen waren)! Dat hun klantendienst weinig voorstelde, daar had ik me al op voorbereid na de waarschuwingen hier, maar dat het effectief NIETS voorstelde... Vind het eigenlijk best wel grof.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!