Reisverzekering

13»

Berichten

  • Dennis
    Dennis

    @Stijn_A said:
    Over een dikke maand naar Nieuw Zeeland, en daar dekt de CM blijkbaar niet meer. Bij Allianz via reisverzekeringkorting lukt een ziektekostenverzekering als Belg niet voor zover ik weet.

    Aanraders? Voor annulatie etc hebben we dus al Allianz , zoeken enkel nog medische dekking. Of toch eens vragen aan Ronald?

    Ik heb als Belg nochtans een ziekte en ongevallen verzekering van Allianz. Geboekt via reisverzekeringkorting...

  • Klingsor
    Klingsor
    edited februari 2017

    Europe Assistance leek me wel iets, ze hadden recent nog een promo bij M&M (met 5000 tot 10000 extra mijlen bovenop de constante 2m/EUR), maar die is intussen alweer helemaal afgelopen.

    Ben momenteel ook volop aan het rondzoeken voor de medische dekking...

  • Tim
    Tim

    @Dennis said:

    @Stijn_A said:
    Over een dikke maand naar Nieuw Zeeland, en daar dekt de CM blijkbaar niet meer. Bij Allianz via reisverzekeringkorting lukt een ziektekostenverzekering als Belg niet voor zover ik weet.

    Aanraders? Voor annulatie etc hebben we dus al Allianz , zoeken enkel nog medische dekking. Of toch eens vragen aan Ronald?

    Ik heb als Belg nochtans een ziekte en ongevallen verzekering van Allianz. Geboekt via reisverzekeringkorting...

    Het is niet omdat je een verzekering hebt, dat die ook dekt wat je verwacht :)

  • Dennis
    Dennis

    @Tim said:

    @Dennis said:

    @Stijn_A said:
    Over een dikke maand naar Nieuw Zeeland, en daar dekt de CM blijkbaar niet meer. Bij Allianz via reisverzekeringkorting lukt een ziektekostenverzekering als Belg niet voor zover ik weet.

    Aanraders? Voor annulatie etc hebben we dus al Allianz , zoeken enkel nog medische dekking. Of toch eens vragen aan Ronald?

    Ik heb als Belg nochtans een ziekte en ongevallen verzekering van Allianz. Geboekt via reisverzekeringkorting...

    Het is niet omdat je een verzekering hebt, dat die ook dekt wat je verwacht :)

    Paar maand terug iets voorgehad: contact opgenomen met Allianz Global Assistance en doorverwezen naar een kleine lokale kliniek. Ze gingen contact opnemen met de kliniek om een betalingsgarantie te regelen. Door omstandigheden was dit niet gebeurd en moest ik alsnog de factuur zelf betalen.
    Daarna getransporteerd naar een groter ziekenhuis en bij afgifte van m'n verzekeringskaartje alsnog zo'n 1000 dollar moeten blokkeren op mijn visa als borg. Enkele uren later al betalingsgarantie van Allianz, die elke dag verlengd werd. Uiteindelijk gewoon de factuur moeten aftekenen en dat was het dan. (Was zo'n 5000 dollar, blij dat ik een verzekering had in ieder geval...)

    Bij het indienen van de factuur die ik zelf heb betaald kreeg ik als antwoord dat ik het eerst zelf moest declareren bij de CM en dat zij dan de rest zouden vergoeden. CM betaalde 0 euro aangezien ze geen overeenkomst hadden met dat land. Dit antwoord met kopie gemaild naar Allianz en ondertussen het bedrag al integraal terug betaald gekregen.

    Heb jij er dan slechte ervaringen mee? Zijn er betere ziekte of ongevallen verzekering als belg zijnde?

  • Tim
    Tim

    Nee, geen ervaring mee, was gewoon een algemene opmerking. Het is niet omdat je een verzekering aangaat, dat je altijd gedekt bent.

  • Stijn_A
    Stijn_A

    @Klingsor said:
    Europe Assistance leek me wel iets, ze hadden recent nog een promo bij M&M (met 5000 tot 10000 extra mijlen bovenop de constante 2m/EUR), maar die is intussen alweer helemaal afgelopen.

    Ben momenteel ook volop aan het rondzoeken voor de medische dekking...

    En, wat is het geworden?

  • Klingsor
    Klingsor

    Nog niks, ik wacht tot ik effectief weer meer dan een week op reis zal vertrekken, om eerst geen maanden kwijt te zijn en er misschien wel een nieuwe promo is zoals die vorige...

    Europe Assistance blijft zeker een van de geschiktere in mijn geval, denk ik.

  • Jelle
    Jelle

    Iemand een goeie tip voor Belgen die in Europa wonen? Had gecheckt bij reisverzekeringskorting maar daar is het enkel BE / NL

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Gisteren zitten mailen met reisverzekering korting. Geen Ronald meer maar Rob. Hij beweert dat je nu een medische onkostenverzekering met werelddekking moet hebben voor je bij hun nog een verzekering kunt afsluiten??

  • Tim
    Tim
    edited juli 2017

    @Stijn_A said:
    Gisteren zitten mailen met reisverzekering korting. Geen Ronald meer maar Rob. Hij beweert dat je nu een medische onkostenverzekering met werelddekking moet hebben voor je bij hun nog een verzekering kunt afsluiten??

    Heeft altijd al zo in de voorwaarden gestaan, vandaar mijn quote naar Dennis ook. Het is niet omdat je betaalt, dat je er ook voor verzekerd bent.

  • Ken
    Ken

    Wie op zoek is naar een reisverzekering (bijstand personen, bijstand voertuig, annulatie, bagage, reisongevallen, afdekken eigen risico huurwagen, vergoeding bij vluchtvertraging ...) mag ook altijd een mailtje sturen naar info@naegels.be voor producten van Europ Assistance, Allianz Global Assistance, ... Elk type reiziger heeft namelijk zijn eigen noden.

    Om al even een idee te geven qua tarieven :
    -tijdelijk contract bijstand personen kan al vanaf 20 euro
    -jaarcontract bijstand personen kan al vanaf 45 euro
    -tijdelijk contract annulatie kan al vanaf 15 euro
    -jaarcontract annulatie kan al vanaf 112 euro (individueel), 132 euro (koppel) of 162 euro (gezin)
    -jaarcontract eigen risico huurwagen kost 125 euro met daarnaast ook dekking eigen risico andere privé-verzekeringen (franchise omniumverzekering, franchise brandverzekering, franchise familiale, ...) én dekking reisongevallen

  • Koja78
    Koja78

    Allez ga dat vlug eens doen voor ik touring of vtb geld geef

  • Jelle
    Jelle

    @Ken said:
    Wie op zoek is naar een reisverzekering (bijstand personen, bijstand voertuig, annulatie, bagage, reisongevallen, afdekken eigen risico huurwagen, vergoeding bij vluchtvertraging ...) mag ook altijd een mailtje sturen naar info@naegels.be voor producten van Europ Assistance, Allianz Global Assistance, ... Elk type reiziger heeft namelijk zijn eigen noden.

    Om al even een idee te geven qua tarieven :
    -tijdelijk contract bijstand personen kan al vanaf 20 euro
    -jaarcontract bijstand personen kan al vanaf 45 euro
    -tijdelijk contract annulatie kan al vanaf 15 euro
    -jaarcontract annulatie kan al vanaf 112 euro (individueel), 132 euro (koppel) of 162 euro (gezin)
    -jaarcontract eigen risico huurwagen kost 125 euro met daarnaast ook dekking eigen risico andere privé-verzekeringen (franchise omniumverzekering, franchise brandverzekering, franchise familiale, ...) én dekking reisongevallen

    enkel als je woonachtend bent in België of?

  • Ken
    Ken

    @ Jelle : inderdaad enkel voor personen met domicilië in België

  • Dennis
    Dennis

    Vandaag een brief in de bus van Allianz NL: de dekking medische kosten voor personen die niet in Nederland wonen wordt gewijzigd. Maximum €30.000,- per persoon per reis... Toch maar eens op zoek gaan naar een andere verzekering.

  • michelvst
    michelvst

    Vergeet niet tijdig op te zeggen. Heb dit al een tijdje in mijn agenda staan.

  • Tim
    Tim

    Maar wat is het alternatief? Die medische kosten zijn heel lastig te verzekeren, aangezien die in het merendeel van de contracten gekoppeld zijn aan de mutualiteit.. Deze clausule is volgens mij net een goede clausule, aangezien je sowieso zeker bent van 30k terugbetaling. Zoals het momenteel in het contract staat, had je die garantie zelfs helemaal niet..

  • claenen
    claenen

    @Tim said:
    Maar wat is het alternatief? Die medische kosten zijn heel lastig te verzekeren, aangezien die in het merendeel van de contracten gekoppeld zijn aan de mutualiteit.. Deze clausule is volgens mij net een goede clausule, aangezien je sowieso zeker bent van 30k terugbetaling. Zoals het momenteel in het contract staat, had je die garantie zelfs helemaal niet..

    DKV assistance

  • Dries
    Dries

    Heb een DKV Iso 2000 en een Amex Platinum. Boek meestal alles met Amex. Is een extra verzekering nog nuttig?

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!