Reisverzekering

Antoine
Antoine

Ik ben op zoek naar een reisverzekering die gecombineerde tickets dekt. Het kan hier ook om professionele reizen gaan.
Stel dat je vlucht A vertraging heeft en dat je B niet meer kan halen (ander boeking), dan zou ik graag gedekt zijn voor de gemaakte kosten (nieuwe vlucht, eventueel hotel)

Graag alleen antwoorden als je zeker bent, thanks :-)

Tagged:
«13

Berichten

  • Dima
    Dima

    Ik ben zeker dat een Amex corporate card dit dekt. Maar gewone prive-verzekeringen, moet je echt kleine lettertjes lezen. In principe zou het niet mogen uitmaken of het 1 boeking is of niet. Op voorwaarde dat je je niet opnieuw moet inchecken (en eventueel bagage afhalen en afgeven)! (want in dat geval geldt de MCT niet)

  • flrvt
    flrvt

    Allianz heeft een optie bij haar annuleringsverzekering die ook samengestelde reizen dekt.

    Een samengestelde reis is een reis die bestaat uit los geboekte onderdelen, zoals bijvoorbeeld vlucht, hotel en huurauto. Wanneer een onderdeel van deze reis uitvalt, heeft u daarvoor dekking met deze aanvulling op uw kortlopende annuleringsverzekering. De annulerings- of omboekkosten worden dan vergoed. Zo heeft u toch de mogelijkheid uw reis voort te zetten.

    Dit is ook voor privé personen. De voordeligste manier om deze polis te onderschrijven is volgens mij deze site: https://www.reisverzekeringkorting.nl/

    Ik heb zelf deze polis, ook afgesloten via bovengenoemde site. Wel nog niet nodig gehad gelukkig :-)

  • Jeroen
    Jeroen

    Welke verzekering hebt ge daar juist?

  • flrvt
    flrvt

    Ik heb een doorlopende reisverzekering (de Premium polis).

    Zo ziet mijn polis eruit:
    Screenshot 2015-09-30 16.42.22

  • Jeroen
    Jeroen

    Nice, handig!

  • flrvt
    flrvt

    Voor het eerst mijn doorlopende reisverzekering van Allianz nodig gehad. Bagage vertraagd, voor 282,73 euro inkopen gedaan en dit wordt volgende week normaal terugbetaald. Super snel en correcte afhandeling!

  • Jelle
    Jelle

    Nice. Ga die toch ook eens bekijken dan.

  • Dennis
    Dennis

    Ik ben ook op zoek naar een doorlopende reisverzekering, maar ik heb ook de Brussels Airlines Amex. Is er buiten de reizen die je niet kan betalen met amex, nog een andere reden om te kiezen voor die van bv. Allianz?

  • Chris
    Chris

    Ik zit in Nederland by Aegon. Ik betaal er 13.61 euro p/maand (incl 10% pakket korting) voor:

    • annulerings verzekering
    • gezins dekking
    • werelddekking
    • samengestelde reizen ook gedekt (juist gecheckt).

    kortom; completer kan niet.

    wat heb ik geclaimd laatste jaren?

    • in 2013 4 tickets van de klm ivm ongeluk ouders van mijn vrouw (niet dodelijk maar toch).
    • gebroken scherm iPad (was na de vlucht met een barst. geen idee hoe)
    • en een compact camera die gevallen was

    kortom; de moeite waard!

  • flrvt
    flrvt

    @Dennis said:
    Ik ben ook op zoek naar een doorlopende reisverzekering, maar ik heb ook de Brussels Airlines Amex. Is er buiten de reizen die je niet kan betalen met amex, nog een andere reden om te kiezen voor die van bv. Allianz?

    Voornaamste reden is inderdaad de vrijheid om met elk betaalmiddel te kunnen boeken. Amex geniet mijn voorkeur, maar dat is gewoon niet altijd mogelijk.

    Andere reden waarom ik de doorlopende reisverzekering van Allianz heb gekozen: veel vlottere schadeafhandeling, uitgebreidere polis, hogere limieten op schade... etc

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    In het kader van huurauto's (Safari Afrika, rondreis egypte, ...) dekken dergelijke verzekeringen ook die schade?

  • Chris
    Chris

    Nee auto's zijn een eigen entiteit ofzo en hebben altijd een aparte verzekering nodig. Dat is in Nederland en Belgie ook zo. Een onverzekerde auto wordt NIET vergoed door andere verzekeringen.

  • flrvt
    flrvt

    Inderdaad, zoals Chris zegt.

    Je dient via de verhuurmaatschappij een Liability Insurance (Burgerlijke aansprakelijkheid) af te sluiten. Dit is de polis die je claims van derden in geval van een ongeval etc dekt. Dat is de basisverzekering die je in België ook moet hebben. Meestal komt zo'n verzekering standaard bij de huurwagen.

    Dan heb je nog een meestal optionele polis om je tegen eigen schade te verzekeren (CDW - Collision Damage Waiver). Eventueel ook nog een polis tegen diefstal en verlies. Deze komen meestal met een hoge franchise die je voor een hoger bedrag kan verlagen of afkopen. Dit is meestal redelijk duur.

    Al de bovengenoemde polissen zijn niet vervat in een standaard of doorlopende reisverzekering (voor zover ik weet).

    Nu komt het, er zijn ook verzekeraars die puur die laatstgenoemde franchise(s) afdekken. Dit is de meestal de meest voordelige manier om ook voor eigen schade volledig gedekt te zijn zonder franchise (volledige omnium zoals wij dat noemen).

    Ik heb zo'n polis die me voor een doorlopend jaar verzekert. 2 voorbeelden die ik ken, en allebei ongeveer hetzelfde aanbod hebben:
    http://www.insurance4carhire.com
    https://www.icarhireinsurance.com/

  • Emmy
    Emmy
    edited januari 2016

    @flrvt bedankt voor je info omtrent de verzekering.
    _~~~~
    ~~Ik probeer een offerte te krijgen op de site, maar die blijft melden dat mijn postcode ongeldig is en ik kan België nergens aanduiden.

    Er staat bij dat Belgen en Duitsers ook kunnen intekenen, maar de pagina is blijkbaar toch niet aangepast aan buitenlandse inschrijvingen.~~_

    Edit: "Het direct afsluiten van een doorlopende reisverzekering kan niet, omdat de internetmodule van Allianz Global Assistance geen Belgische postcodes herkent. Vraag daarom onze instructie op en dan kan je eenvoudig zelf een doorlopende reisverzekering afsluiten."

    Woon je in België en wil je een doorlopende reisverzekering afsluiten? Neem dan per e-mail of telefonisch contact met ons op. Wij e-mailen je vervolgens een instructie, waarin staat hoe je de reisverzekering via internet kunt afsluiten.

    Stuur een e-mail naar info@reisverzekeringkorting.nl of bel naar: 0031 (0)55-540 04 09 (tijdens kantooruren op werkdagen).

  • flrvt
    flrvt

    @Emmy dat klopt, ze bieden het aan, maar je kan de polis niet zomaar online aanvragen.

    Even Ronald mailen op info (at) reisverzekeringkorting (punt) nl en hij helpt je verder om als Belg een polis aan te vragen :)

  • Emmy
    Emmy

    @flrvt said:
    Emmy dat klopt, ze bieden het aan, maar je kan de polis niet zomaar online aanvragen.

    Even Ronald mailen op info (at) reisverzekeringkorting (punt) nl en hij helpt je verder om als Belg een polis aan te vragen :)

    amai jij bent sneller dan mijn edit :open_mouth:

    anyway, tnx!

  • Emmy
    Emmy

    ik twijfel om medische kosten bij te nemen.

    Ik denk dat Mutas al ongeveer alles dekt.

    Ik heb echter nog nooit een dokter of medische hulp nodig gehad op reis dus ik kan moeilijk inschatten of het interessant is om toch nog extra verzekerd te zijn.

  • l_154
    l_154

    Ik heb een reisverzekering via Belfius voor 90 euro per jaar . Ik nam die vooral voor de pechverhelping van mijn wagen (Europa, zonder vervangwagen). Daarnaast ben ik (en andere personen in mijn gezin) verzekerd voor onverwachte medische kosten in het buitenland (ambulante kosten worden niet gedekt door de CM in de meeste niet-EU landen), verlies of diefstal bagage/documenten en repatriëring voor medische redenen of bij onverwachte hospitalisatie of overlijden van familielid tot de tweede graad.

    Deze verzekering komt niet tussen bij vertragingen van vluchten ed.

  • Emmy
    Emmy

    Zus en ik hebben beiden een gelijkaardige polis als @flrvt afgesloten.

    Is nu niet zo erg meer als we niet met de AMEX kunnen betalen. :)

    BTW de mijnheer waarmee je als Belg communiceert op de link van @flrvt is echt heel snel in zijn reactie. (een keer reactie gekregen binnen de 3 minuten!) :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

  • Tim
    Tim

    Ik heb een VAB all-in reisverzekering. Nog maag 1 keer nodig gehad, maar heel efficiënt en zonder poespas mijn volledige (ingewikkelde) reis terugbetaald gekregen. Reden was overlijden van grootmoeder. Heel tevreden van, ook al zijn ze absoluut niet goedkoop.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!