ik heb juist een brief aangekregen van bcc corporate. dat ik vanaf 16juni 2017 niet langer 1 awardmijl per 1 euro die ik betaal met de kaart verdien maar voortaan maar 1 awardmijl per 2EURO die ik uitgeef. iemand nog zo iets voor , en kan dit zomaar?
Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!
Berichten
In Duitsland werd dat onderscheid gemaakt tussen beroeps- en privékaarten. Heb je zelf gemengd gebruik of gebruik je strikt beroepsmatig?
Ik heb net dezelfde brief ontvangen (kaart volledig voor privégebruik). wel jammer, want heb de kaart nog maar pas sinds 3 weken
Heb net dezelfde brief gekregen, heel jammer, want Amex wordt vaak niet aanvaard. Daarom heb ik beide kaarten. Hopelijk gaat Aplha Card (Amex uitgever Belgie) niet hetzelfde doen, want dan wordt het moeilijk punten opbouwen binnen de Star Alliance.
@cnoordz Ik heb de Masterkaart niet beroepsmatig aangevraagd, in de brief staat dit;
Tijd voor nieuwe kaarten te gaan zoeken want deze maatschappij is ramp. Helaas in België heb je totaal geen keuzes.
hier nog altijd tevreden met de duitse amex
is bij mij niet gelukt, die Duitse Amex
+1
Dit suckt wel zo hard. Ik betaal voor zowel amex als mc maar haal het er nu toch niet uit als die earnings van mc halveren. Jaarlijkse fee zal wel niet halveren
Dezelfde brief gekregen, en met deze tarieven vind ik het gebruik van mijn mastercard niet meer rendabel. Ik ga ze dan ook opzeggen denk ik en hou enkel de amex.
Nooit gedacht dat mijn 1% cashback-card ooit de beste deal zou zijn.
Zeer te vreden over mijn beobank flying blue mastercard
Twijfel nu ook om deze te halen ipv de M&M MasterCard..
Het is bijzonder triest te zien hoeveel meer we moeten uitgeven, in het bijzonder hiertelande, om niet meer te krijgen, en zelfs steeds minder en minder...
meh, skyteam
Ok, maar is toch gewoon iets anders, FB vs M&M?
Of verzamel je misschien zonder echte voorkeur beide, kan natuurlijk ook?
Ik verzamel alles bijna bij Star Alliance (M&M, A3) maar heb ook paar mijlen staan bij FB. In dat opzicht vind ik FB intressant omdat deze MasterCard meer opbrengt, minder kost en ik zo ooit wel eens een Skyteam awardvlucht ga kunnen boeken ook.
Is de reden dat Mastercard minder mijlen gaat aanbieden wel gegrond? Als het een Europees besluit is hoe gaan de andere uitgevers zoals bv. Alpha Card (Amex Brussels Airlines) of ... de genereuze Duitse MasterCard aanbieders omgaan met die regulering?
Misschien moet M&M hun benodigde award mijlen halveren om het terug interessant te maken
De enige link tussen beide aspecten is dat de fees die ze vandaag aanrekenen te hoog zijn in functie van de Europese cap waardoor ze die zullen moeten verlagen. Minder inkomsten voor BCC en dit verlies wordt gewoon doorgerekend aan de klant door aan die kant kosten te besparen. Die cap geldt niet voor corporate transacties, enkel voor particuliere consumenten. Dat is ook de reden waarom je in Duitsland al langer dat onderscheid hebt.
Heeft BCC uberhaupt een corporate M&M Mastercard trouwens?
Betekend dit dat er dan bij AMEX ook veranderingen op til zijn?
Gewoon geen concurrentie op de markt hier.
Liefst van al zou ik de SPG cc hebben, maar enkel beschikbaar in USA, Canada, UK, Japan en UAE.
Minimaal 1 starpoint per USD en 1 op 1 om te wisselen in m&m.
Als je dat puur voor M&M doet is dit - afhankelijk van de wisselkoers - zeker geen betere deal denk ik dan?