Chicago

michelvst
michelvst

Over enkele weken ben ik een paar dagen in Chicago. Heb momenteel nog niet echt een concreet plan wat ik wil zien/doen of waar ik ga verblijven. Iemand hier er al geweest? Ben over het algemeen eerder fan van hidden gems tegenover de platgetreden toeristenpaden, maar alle tips voor leuke dingen om te doen of te bekijken zijn welkom!

Tagged:

Berichten

  • daruda
    daruda

    3 weken terug geweest.

    • Hilton London House => nieuwe nice hotel, als diamond suite gekregen met prachtig zicht. Rooms zakten zeer lag paar dagen voor stay 130$/nacht.
    • Architecture tour => zeker doen met de echt organisatie architecture foundation. De moeite.
    • Hamilton => Doe mee met de online broadway lotery, wij hadden het geluk ticket te winnen. 2de rij. 10$ voor een ticket, de mensen langs ons waren 400$ kwijt. De musical is echt GEWELDIG. Ik was geen liefhebber, maar dit was volledig vernieuwend. Zeer veel rap, moderne dans. Echt zalig!

    voor de rest the usual stuff.

  • Jeroen
    Jeroen

    GIJ HEBT HAMILTON GEZIEN? :o damn jaloers

  • wimbor
    wimbor
    edited oktober 2016

    Hotels:

    • De Holiday Inn Express Magnificient Mile ziet er aan de buitenkant best indrukwekkend uit en is vrij goed gelegen. Zelf wel nog niet geweest. Prijzen variëren enorm. Ik heb al rond de 200 USD gezien en door de 700 USD voor een nacht. Maar met 35000 punten bij de lager geprijsde in Chicago en dus misschien een goede optie als je veel IHG-punten hebt.
    • Virgin Hotel Chicago is pas uitgeroepen door Condé Nast tot beste hotel in de USA
    • Een van de weinige Sofitels in de USA ligt in Chicago en schijnt heel goed te zijn (maar zelf niet geweest).
    • Ik zou zeker eens in The Palmer House Hilton binnenwandelen. De lobby is best impressionant. Eventueel daar verblijven met Hilton Gold/Diamond? http://www.palmerhousehiltonhotel.com/

    Sights:

    • Loop ook eens tot op de Navy Pier voor een leuk uitzicht op de skyline.
    • Zoek meer info over de architectuur. Er staan echt knappe gebouwen.

    Eten (random order):

    • The Berghoff Restaurant is Duits-Amerikaans en best lekker en leuk. Naar het schijnt ook goed bier.
    • Lao Sze Chaun Restaurant op Michigan Ave
    • Harry Caray's Steak House is heel bekend maar vond ik niet echt geweldig. Prime & Provisions daarentegen was geweldig, maar wel niet echt goedkoop en kan druk zijn.
    • Eten en food shoppen kan je bij Eataly https://www.eataly.com/us_en/stores/chicago/
    • Yum Cha Dim Sum

    Snacks:

    Musea:

    Als je met het gezin gaat zijn volgende ook leuk:

    • The Shedd Aquarium is de moeite en heeft een goede en dierenvriendelijke show met licht/geluidseffecten en uitzicht op het meer. http://www.sheddaquarium.org/
    • Het Museum of Science and Industry heeft enkele indrukwekkende tentoonstellingen. Vooral de centrale hal met allerlei fysica-experimenten is de moeite. Zo wordt er een wervelwind in het gebouw gemaakt, leer je over vloeibaar zand en hebben ze enkele Tesla-coils om u tegen te zeggen. O, en er hangen ook een paar vliegtuigen en je kan er een ruimtecapsule terugvinden. http://www.msichicago.org/

    Ik vul dit nog aan naargelang ik nog oude credit card receipts terugvind. :-)

  • Darrow
    Darrow

    Hoe is het gesteld met de customs (ESTA re-entry) op ORD? Een ramp zoals ATL, JFK, ..?

    Overweeg om de Bulls vs Cavaliers te gaan kijken maar wedstrijd begint om 19u.. En ik land om 16u35. Ritje naar United center met taxi is maar 25 min zonder files en zou met enkel handbaggage reizen maar.. ik ga nooit op tijd zijn hé? :D

    Iemand ervaring met de IC daar?

  • bhermans
    bhermans

    Op JFK was ik een paar weer weken terug op 10 min of zo door customs. Ging vrij vlot via die machines.

  • Darrow
    Darrow

    JFK in november geweest en toch weer +1uur gestaan, maar was toen geen re-entry. Vorige week wel re-entry in ATL en 2 uur kunnen wachten :s

  • claenen
    claenen

    Hangt er mogelijk ook vanaf of je op bestaande ESTA reist. Laatste keer in NY was er dan aparte rij voor self scan en dat ging best vlot. Weet niet of ze dat in ORD ook hebben

  • fbruno
    fbruno

    Zorgen dat je als een van de eersten de vlieger uitbent en goe doorwandelen naar de CBP, bespaart weer 100-200 man in de rij voor u.
    Daarna de kiosks gebruiken idd (als het een re-entry op hetzelfde paspoort is)

  • bhermans
    bhermans

    @Darrow said:
    maar was toen geen re-entry. Vorige week wel re-entry in ATL

    @claenen said:
    op bestaande ESTA

    @fbruno said:
    als het een re-entry op hetzelfde paspoort is

    Ik vroeg in JFK of ik de kiosks kon gebruiken en er werd mij verteld dat de enige vereiste was of "je ooit hier geweest bent". Dus niks over nieuwe (wat voor mij het geval was) of bestaande ESTA of nieuw paspoort.
    Het was me niet heel duidelijk of met "hier" JFK of USA bedoeld werd.

  • wimbor
    wimbor

    Bestaand paspoort met tweede ESTA => volg de bordjes repeat ESTA. Twee keer rond zelfde uur aangekomen en totaal verschil in duur immigratie. Tweede keer duurde zeker meer dan een uur.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!