Over enkele weken ben ik een paar dagen in Chicago. Heb momenteel nog niet echt een concreet plan wat ik wil zien/doen of waar ik ga verblijven. Iemand hier er al geweest? Ben over het algemeen eerder fan van hidden gems tegenover de platgetreden toeristenpaden, maar alle tips voor leuke dingen om te doen of te bekijken zijn welkom!
Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!
voor de rest the usual stuff.
GIJ HEBT HAMILTON GEZIEN? damn jaloers
Als je het laat wilt maken :-)
http://www.christravelblog.com/usa-chicago-nightclubs-bars-you-should-not-miss/
Hotels:
Sights:
Eten (random order):
Snacks:
Musea:
Als je met het gezin gaat zijn volgende ook leuk:
Ik vul dit nog aan naargelang ik nog oude credit card receipts terugvind. :-)
Hoe is het gesteld met de customs (ESTA re-entry) op ORD? Een ramp zoals ATL, JFK, ..?
Overweeg om de Bulls vs Cavaliers te gaan kijken maar wedstrijd begint om 19u.. En ik land om 16u35. Ritje naar United center met taxi is maar 25 min zonder files en zou met enkel handbaggage reizen maar.. ik ga nooit op tijd zijn hé?
Iemand ervaring met de IC daar?
Op JFK was ik een paar weer weken terug op 10 min of zo door customs. Ging vrij vlot via die machines.
JFK in november geweest en toch weer +1uur gestaan, maar was toen geen re-entry. Vorige week wel re-entry in ATL en 2 uur kunnen wachten
Hangt er mogelijk ook vanaf of je op bestaande ESTA reist. Laatste keer in NY was er dan aparte rij voor self scan en dat ging best vlot. Weet niet of ze dat in ORD ook hebben
Zorgen dat je als een van de eersten de vlieger uitbent en goe doorwandelen naar de CBP, bespaart weer 100-200 man in de rij voor u.
Daarna de kiosks gebruiken idd (als het een re-entry op hetzelfde paspoort is)
Ik vroeg in JFK of ik de kiosks kon gebruiken en er werd mij verteld dat de enige vereiste was of "je ooit hier geweest bent". Dus niks over nieuwe (wat voor mij het geval was) of bestaande ESTA of nieuw paspoort.
Het was me niet heel duidelijk of met "hier" JFK of USA bedoeld werd.
Bestaand paspoort met tweede ESTA => volg de bordjes repeat ESTA. Twee keer rond zelfde uur aangekomen en totaal verschil in duur immigratie. Tweede keer duurde zeker meer dan een uur.