Reisverzekering

2

Berichten

  • Koja78
    Koja78

    Bump

    Reisverzekering nodig voor 14 dagen usa

  • Stijn_A
    Stijn_A
    edited januari 2017

    Ik heb dezelfde als @flrvt etc. Was 170eur

  • Chris
    Chris

    170 euro voor 14 dagen dekking? dat is veel te duur toch?
    ik betaal 13.50 ofzo per maand voor wereld dekking

  • Jelle
    Jelle

    @Chris said:
    170 euro voor 14 dagen dekking? dat is veel te duur toch?
    ik betaal 13.50 ofzo per maand voor wereld dekking

    170 is per jaar.

  • Klingsor
    Klingsor

    @Dennis said:
    Ik ben ook op zoek naar een doorlopende reisverzekering, maar ik heb ook de Brussels Airlines Amex. Is er buiten de reizen die je niet kan betalen met amex, nog een andere reden om te kiezen voor die van bv. Allianz?

    Dekken die Brussels Airlines kaarten dan ook samengestelde reizen waarvan hierboven een voorbeeld staat (mits betaald met die kaart) in hun polis?

    Ik bedoel met name als je twee vluchten apart boekt, dan zijn die elk uiteraard gedekt, maar wat met de genoemde gemiste aansluiting in dat geval, is die dan nog steeds gedekt?
    Ik dacht van niet?

  • Chris
    Chris

    @Klingsor said:

    @Dennis said:

    Ik bedoel met name als je twee vluchten apart boekt, dan zijn die elk uiteraard gedekt, maar wat met de genoemde gemiste aansluiting in dat geval, is die dan nog steeds gedekt?
    Ik dacht van niet?

    mijn reisverzekering boekt samengestelde reizen. Dat heb ik speciaal zwart op wit.
    anders wordt de hobby duur :-)

  • Dennis
    Dennis

    Ik heb ook dezelfde als flrvt. Betaal blijkbaar wel 190 euro per jaar. :|
    Wat dekt het het standaard aanbod van het ziekenfonds eigenlijk qua buitenlandse kosten?

  • claenen
    claenen

    Allianz verzekering is duurder als je 27+(?) bent. Zou eens kijken naar je ziekteverzekering op je werk, deze is vaak beter dan Allianz. Heb zelf DKV waar alles in zit, dus geen nut om dubbel te betalen.

  • daruda
    daruda

    Ik heb de Allianz World Gold Protection op de zaak genomen? Ook geldig voor privé.

    hier terug te vinden => https://www.allianz-assistance.be/nl/corporate/onze-diensten/reisverzekering/reisverzekering-jaarlijkse/

    Nog niet nodig gehad, maar je weet nooit.

  • Dennis
    Dennis

    @claenen said:
    Allianz verzekering is duurder als je 27+(?) bent. Zou eens kijken naar je ziekteverzekering op je werk, deze is vaak beter dan Allianz. Heb zelf DKV waar alles in zit, dus geen nut om dubbel te betalen.

    Helaas is die van mijn werk niet zo goed. Repatriëring omwille van medische redenen of dringend medisch vervoer terugbetaald tot het enorme bedrag van 620 euro.

    Qua medische kosten in het buitenland is het ook maar vaag: beperkt tot 3x de wettelijke tussenkomst zoals bepaald door de sociale wetgeving in Belgie. (uhm?) Terwijl die van Allianz ongelimiteerd is...

  • Aaron
    Aaron

    @Koja78 said:
    Bump

    Reisverzekering nodig voor 14 dagen usa

    Wij hebben Belfius Assistance; kost maar €60 per jaar en heeft redelijke goede dekking; tot €250.000 an medische kosten in Noord-Amerika terugbetaald.

  • Koja78
    Koja78

    @claenen said:
    Allianz verzekering is duurder als je 27+(?) bent. Zou eens kijken naar je ziekteverzekering op je werk, deze is vaak beter dan Allianz. Heb zelf DKV waar alles in zit, dus geen nut om dubbel te betalen.

    In hoeverre geldt die in het buitenland?

  • flrvt
    flrvt

    Een belangrijke nuancering: je hebt reisongevallenverzekeringen & bijstandsverzekeringen (VAB, Belfius Assistance, DKV hospitalisatie etc) die vooral medische- en repatriëringskosten dekken maar die zijn bij lange niet zo compleet als de reisverzekeringen die je kan samenstellen bij reisverzekeringkorting.nl.

    Ik heb zelf ook een DKV hospitalisatieverzekering die bijstand en repatriëring biedt via het werk, maar daar doen de meeste voorzichtige en gezonde mensen bijna nooit beroep op.

    Vergeet dus niet alle reisongemakken waar je je ook tegen kan verzekeren:

    • Annulering
    • Samengestelde reis
    • Bagage

    Die zijn voor mij veel meer waard dan een reisongevallenverzekering, ze komen ook immers vaker voor als je veel reist. Ik heb mijn polis voor de komende 3 jaar er al uit gehaald, dankzij de dekking vertraagde bagage.

  • Koja78
    Koja78

    Voor mij is het vooral het medische aspect die ik wil afdekken eigenlijk...

  • Chris
    Chris

    @Koja78 said:
    Voor mij is het vooral het medische aspect die ik wil afdekken eigenlijk...

    die staat bij mij ook op één. weet je wat het kost om een lijk terug te vervoeren? Hoop dat het niemand overkomt maar als je niet gedekt bent ..... kan je beter lokaal een graf regelen of je familie zit met de kosten.

    Daarna de 3 dingen die @flrvt zegt waar van annulering/samengestelde reis 100% gedekt zijn wel toch een X bedrag maar voldoende. Ook dubbel nog via de AMEX de bagage. Want bij AMEX is bagage 2x per jaar ofzo. Echter krijg je vaak ook wel via de airline geld. Net nog geld van Etihad (407 euro) gehad.

  • Koja78
    Koja78

    Zijn er mensen die compleet en enkel op de verzekeringen van AMEX vertrouwen?
    Ik heb nu nog een goedkope (65€) oudere BruAir AMEX... maar misschien loont het de moeite up te graden naar die van 120€.. om zo een extra reisverzekering te vermijden.

  • flrvt
    flrvt

    @Koja78 said:
    Zijn er mensen die compleet en enkel op de verzekeringen van AMEX vertrouwen?
    Ik heb nu nog een goedkope (65€) oudere BruAir AMEX... maar misschien loont het de moeite up te graden naar die van 120€.. om zo een extra reisverzekering te vermijden.

    Je moet altijd met Amex betalen om gedekt te zijn. Als je veel reist kunnen de Amex fees hierdoor oplopen en ben je op jaarbasis goedkoper af met een aparte reisverzekering.

    Dan nog zijn de polissen die je daar bij krijgt vaak redelijk beperkt, en mijn ervaring met de afhandeling van claims bij AIG is ook heel erg slecht (kan toeval zijn). Dus zo'n aparte reisverzekering is het mij wel waard. Ik moet dan ook niet opletten hoe ik mijn reizen betaal, het is altijd gedekt.

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Over een dikke maand naar Nieuw Zeeland, en daar dekt de CM blijkbaar niet meer. Bij Allianz via reisverzekeringkorting lukt een ziektekostenverzekering als Belg niet voor zover ik weet.

    Aanraders? Voor annulatie etc hebben we dus al Allianz , zoeken enkel nog medische dekking. Of toch eens vragen aan Ronald?

  • Koja78
    Koja78

    touring? vab?

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!