Duitse American Express Gold / N26 / Payback

123468

Berichten

  • doddel
    doddel

    ik krijg een mail dat ze mijn Duits adres nodig hebben...

    vielen Dank für Ihren American Express® Kartenantrag und das damit verbundene Interesse an unseren Produkten und Dienstleistungen. Zu unserem Bedauern können wir Ihren Antrag gegenwärtig nicht bearbeiten, da Ihre angegebene Anschrift eine Adresse außerhalb der Bundesrepublik Deutschland ist.

  • Klingsor
    Klingsor
    edited januari 2017

    @doddel said:
    ik krijg een mail dat ze mijn Duits adres nodig hebben...

    Gaat dat dan over PAYBACK of AmEx Gold?
    Bij de aanvraag voor Amex Gold geven ze dat inderdaad expliciet aan bij het postnummer!

  • doddel
    doddel

    Amex gold

  • EK184
    EK184

    Game over voor Amex Gold. Kaart ongedaan gemaakt wegens geen Belgisch adres :) Payback nog actief

  • daruda
    daruda

    Mail gehad dat amex verzonden is, eindelijk.

  • daruda
    daruda

    Net gebeld voor die turbo, enkel betalend wel €15.
    Niet gratis, wie heeft dit toch gratis klaar gekregen?

  • deesistim
    deesistim

    @daruda said:
    Net gebeld voor die turbo, enkel betalend wel €15.
    Niet gratis, wie heeft dit toch gratis klaar gekregen?

    Is kaart al toegekomen?

  • flrvt
    flrvt

    Net met Amex DE gebeld omdat mijn kaart gedeclined was in de US.

    Hun verklaring: ik zit door het virtuele plafond van de kaartrekening. Om meer uit te geven dienen ze aanvullende credit checks uit te voeren.

    Tijdens dit gesprek viel hen op dat ik een postbus adres gebruik, en ik heb hen moeten uitleggen dat ik al mijn post naar daar laat sturen terwijl ik reis. Dodged a bullet? Of toch zwaailichten laten afgaan ginter, geen idee, we zullen zien :-)

    Goede raad voor de mensen die nog een kaart hebben of hem aan het aanvragen zijn: zorg dat je zo weinig mogelijk met de telefonische helpdesk in aanraking komt. Ook als dat betekent dat je de eerste maanden amper krediet hebt op de kaart.

  • daruda
    daruda

    Wat is amper krediet?
    Ik heb momenteel op 2 dagen 750€ besteed en zou volgende week nog iets van 2k moeten betalen.

    Aan de telefoon zeiden ze dat dit geen probleem zou zijn.
    Volgens u dan wel?

  • flrvt
    flrvt
    edited januari 2017

    Net zoals bij mijn Belgische Amex zit er blijkbaar een glijdend plafond op de kaart, dat schuift in functie van je gebruikspatroon. Hoeveel je uitgeeft op maandbasis en of je al betalingsproblemen hebt gehad.

    In de eerste maanden beschikken ze niet over die info, dus is dat redelijk laag (bij mij 1500 euro). Dit kan sneller verhoogd worden als ze van je bank te horen krijgen dat je kredietwaardig bent voor meer. Ze gingen hiervoor contact opnemen met N26 maar ik denk niet dat dit veel zal opleveren omdat ik er nog maar 1 maand klant ben :-)

    Nu maar hopen dat er ginter niet te veel alarmbellen zijn afgegaan.

  • Emmy
    Emmy

    Ik vind dat jullie wel ballen hebben om te 'foefelen' met zo'n zaken.

    Een nep adres voor payback heb ik ondertussen ook....maar voor de financiële kant pas ik toch...te risky wat mij betreft.

  • wimbor
    wimbor

    @Emmy said:
    Ik vind dat jullie wel ballen hebben om te 'foefelen' met zo'n zaken.

    Een nep adres voor payback heb ik ondertussen ook....maar voor de financiële kant pas ik toch...te risky wat mij betreft.

    Ik vraag me inderdaad ook af in hoeverre de info van Amex DE invloed heeft op je score voor Amex BE. Daarnaast: als je je kredietscore in DE verprutst en nadien naar dat land moet emigreren (b.v. voor werk) en dan een huis wil kopen, kan je in de problemen komen. Het kan natuurlijk ook net een manier zijn om een goede score op te bouwen voor je vertrekt...

    In ieder geval: als je eraan begint... best serieus in het oog houden...Dit is geen pure spielerei (pun intended) meer...

  • daruda
    daruda

    Is hier iemand van plan zijn rekeningen niet te betalen ofzo?

    Bij mij is het de bedoeling hier geen enkel risico met te lopen en het geld altijd klaar te hebben staan, nog voor ze het kunnen aanrekenen.
    Dus op mijn score zal het geen invloed hebben.

  • wimbor
    wimbor
    edited januari 2017

    Ik hoop dat dat idd de bedoeling is. Maar in de USA wordt het uitgavenpatroon, aantal kaartaanvragen, betalingspatroon, etc meegenomen in de kredietbeoordeling. Niet enkel of je de afrekening betaalt of niet. Ik kan me voorstellen dat Amex die info ook op een hoger niveau aggregeert. Als je veel kaarten over verschillende landen aanvraagt, zou dat theoretisch dus ook een effect op je BE score kunnen hebben.

  • SKG1984
    SKG1984

    Nou, voor mij gaat het hem niet worden denk ik. We zijn nu bijna een hele maand verder en ik heb helemaal niets. Geen emails, geen kaart, geen afwijzing.

  • doddel
    doddel

    same here

  • deesistim
    deesistim

    Ik heb al e-mails gehad met 'Sie haben vor kurzem eine American Express Karte beantragt. Wir hoffen, dass Sie die Karte bereits erhalten haben und sich von den Vorzügen und Leistungen des Produktes schon überzeugen konnten.'

    Maar nog niks ontvangen

  • Klingsor
    Klingsor

    Hier ook, goedkeuring en mails om te activeren, maar nog geen kaart ontvangen.
    Ik wacht nog heel even af...

  • daruda
    daruda

    19.000 punten op een week tijd. Sterk kaartje.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!