For SPG Partner Hotels, the Best Rate Guarantee only applies to reservations booked at the lowest available rate available at the SPG Partner Hotel on a Starwood Website at the time of booking.
Interpreteer ik als dat je een non ref hebt je deze moet boeken. Kan zijn dat het lukt met flex (als er non ref beschikbaar is) maar dat dat
Voor de 4e boeking binnen een maand een afwijzing dat de rates op de vergelijkende website "on request " zijn en daardoor ongeldig is.
Weer bezwaar gemaakt, vervolgens zal de claim wel goedgekeurd worden.
Voor de 4e boeking binnen een maand een afwijzing dat de rates op de vergelijkende website "on request " zijn en daardoor ongeldig is.
Weer bezwaar gemaakt, vervolgens zal de claim wel goedgekeurd worden.
Ging het toevallig over HappyRooms? Want die staat/stond op de FT thread zwarte lijst (on request) en heel recent is er iemand blijkbaar toch in geslaagd om die als competing website te laten goedkeuren na veel 5'en en 6'en. De persoon in kwestie had het volgende gedaan: HappyRooms gemaild en hen schriftelijk laten bevestigen dat ze instant confirmation boden en dan vervolgens een boeking op HappyRooms gemaakt om zijn punt hard te maken. BRG werd toen blijkbaar na tussenkomst van social media team wel goedgekeurd. Hij had wel het voordeel dat de competing rate een flex rate was.
En FWIW, ik heb het de afgelopen week ook weer aan de stok gekregen met India desk. Na veel over en weer gemail gedurende 24u (de competing rate voor een specifieke kamer "verdween" iedere keer de BRG desk verifieerde) uiteindelijk goedgekeurd op basis van een nieuwe reservatie en een nieuwe claim met nog altijd dezelfde competing website. Blijkbaar kon men de rate nu wel onmiddellijk vinden (of wilden ze gewoon van mijn gezaag* af zijn...).
De truc om 's avonds te claimen en zo India te vermijden helpt trouwens ook niet meer naar behoren. Heb afgelopen week tot 2 keer toe een reply vanuit India gekregen op een mail aan BRG tussen 22u en middernacht. De claims zelf die ik gisterenavond indiende werden wel goedgekeurd door USA/Canada.
*En mijn gezaag ging uiteindelijk wel over een verschil van in totaal 300 EUR (inclusief BRG 20pct korting) per nacht voor 2 kamers...
Het ging over Laterooms.com
Na 3 keer over en weer mailen is het opeens wel "instant confirmation"
Mr. XXX, I am happy to inform you that your claim is approved
The confirmation number for your reservation will remain the same.
@LTW Vaak zijn de prijsverschillen enorm. Met een uur BRG'en kan ik meer geld verdienen dan op mijn normale werk.
Afgelopen zaterdag:
I have reviewed XXXXX, and the majority of the website is in an unsupported language for our Best Rate Guarantee program. We support claims and websites listed in English, French, German, Spanish, Italian, Dutch, Polish, Portuguese, Mandarin Chinese, Japanese, Korean, Russian, Turkish or Arabic. Mr. XXX I would like to offer you my sincerest apologies for any and all frustrations and inconveniences that you have encountered. It is never our intention to cause our guests any distress.
Vandaag andere website in Engels en Arabisch:
In order to process a Best Rate Guarantee claim we must be able to independently verify the availability of a Competing Rate. Regretfully your claim was submitted in an unsupported language of Arabic. Our supported languages for BRG are English, Chinese, French, German, Italian, Japanese, Korean, Portuguese, Russian, Spanish.
@steeve321 Mail het hotel dan rechtstreeks en vraag om zelf een geste te doen omwille van een lagere rate bij derdenpartij. Is het verschil groot genoeg?
Na 3 keer over en weer brutaal mailen (en steeds wilde men dat ik het claimformulier opnieuw zou invullen met daarin dezelfde gegevens als de vorige keer) is het gelukt.
I have reviewed your claim and I am happy to inform you that your claim is approved.
Jammer dat het niet lukt om op een normale vriendelijke manier claims goed te keuren.
@LTW het verschil was niet groot genoeg in Indonesië (95 euro ipv 105 euro). Echter de bonus starpoints zijn het waard om te claimen.
Is het jullie al eens gelukt om het hotel rechtstreeks te mailen voor een prijsmatch?
Bij SPG hotels waar ik vaker verblijf claim ik altijd rechtstreeks, voor zo ver de korting meer waard is dan de 2k punten (bij mij zo goed als in 90 pct van de gevallen omwille van LC en StR). Het hotel in kwestie is daar zeer dankbaar voor want op een of andere manier worden ze nog gepenaliseerd door Starwood corporate ingeval van een goedgekeurde BRG. De exacte details van de penalisatie ken ik niet maar dit werd me wel bevestigd door een GM.
@LTW Ik heb dit geprobeerd bij Sheraton Brussels Airport. Helaas zonder succes.
Het is ook erg lastig om in contact te komen met de eigen reserveringsafdeling bij dit hotel. Klanten worden altijd doorverbonden / doorverwezen naar de centrale Starwood reserveringslijn.
Als het jouw wel lukt bij het hotel, krijg je dan de lagere prijs? Of lagere prijs - 20%?
Ik ben ook erg benieuwd naar het BRG-strafbeleid van SPG. Na veel vragen in verschillende hotels ben ik er nog niet achter gekomen.
Heeft iemand ervaring met hotels die een goedgekeurde BRG-rate niet willen toepassen?
Mijn hotel in Zagreb heeft de oude prijs in rekening gebracht bij het uitchecken. Ik wacht nog op reactie van de BRG-desk.
Berichten
Welke Plat status? Want binnen Plat zijn er ook nog verschillen. Het kan inderdaad puur toeval zijn maar misschien ook niet.
USA en Canada zijn ook open tijdens de weekends. Alleen Cork is gesloten afaik.
Als je gefundeerde bemerkingen hebt, kan je ook bellen naar de BRG desk (USA/Canada). Ingeval van discussie stellen ze dit vaak ook zelf voor.
Ik heb het laagste Platinum niveau bij SPG.
Ik wist niet dat bellen ook mogelijk is. Ik wacht even de e-mail reactie af, anders bel ik
@LTW een nadeel is dat je nu eerst moet boeken, wat voor non refundable wel een probleem kan geven.
Hou dan eens in de gaten of er iets verandert van zodra je Plat 50 bent? Nummer BRG desk staat ergens bij het claimformulier en/of T&C.
En waarom zou je wel een non refundable boeken???
Simpel toch, is goedkoper.
Ik denk dat jij in je streven naar simpelheid de gems van de T&C toch niet helemaal onder de knie hebt wat SPG betreft
Cf mijn post van 29 juni. Daar staat het "loud en clear".
Denk niet dat die uitleg matcht met de T&C:
For SPG Partner Hotels, the Best Rate Guarantee only applies to reservations booked at the lowest available rate available at the SPG Partner Hotel on a Starwood Website at the time of booking.
Interpreteer ik als dat je een non ref hebt je deze moet boeken. Kan zijn dat het lukt met flex (als er non ref beschikbaar is) maar dat dat
Is een specifieke clausule voor SPG PARTNER hotels = Design hotels. Dit is een uitzondering op het algemeen principe van de SPG BRG.
@LTW klopt! Had ik overgelezen.
Vandaag was het weer prijs.
Voor de 4e boeking binnen een maand een afwijzing dat de rates op de vergelijkende website "on request " zijn en daardoor ongeldig is.
Weer bezwaar gemaakt, vervolgens zal de claim wel goedgekeurd worden.
Ging het toevallig over HappyRooms? Want die staat/stond op de FT thread zwarte lijst (on request) en heel recent is er iemand blijkbaar toch in geslaagd om die als competing website te laten goedkeuren na veel 5'en en 6'en. De persoon in kwestie had het volgende gedaan: HappyRooms gemaild en hen schriftelijk laten bevestigen dat ze instant confirmation boden en dan vervolgens een boeking op HappyRooms gemaakt om zijn punt hard te maken. BRG werd toen blijkbaar na tussenkomst van social media team wel goedgekeurd. Hij had wel het voordeel dat de competing rate een flex rate was.
En FWIW, ik heb het de afgelopen week ook weer aan de stok gekregen met India desk. Na veel over en weer gemail gedurende 24u (de competing rate voor een specifieke kamer "verdween" iedere keer de BRG desk verifieerde) uiteindelijk goedgekeurd op basis van een nieuwe reservatie en een nieuwe claim met nog altijd dezelfde competing website. Blijkbaar kon men de rate nu wel onmiddellijk vinden (of wilden ze gewoon van mijn gezaag* af zijn...).
De truc om 's avonds te claimen en zo India te vermijden helpt trouwens ook niet meer naar behoren. Heb afgelopen week tot 2 keer toe een reply vanuit India gekregen op een mail aan BRG tussen 22u en middernacht. De claims zelf die ik gisterenavond indiende werden wel goedgekeurd door USA/Canada.
*En mijn gezaag ging uiteindelijk wel over een verschil van in totaal 300 EUR (inclusief BRG 20pct korting) per nacht voor 2 kamers...
Het ging over Laterooms.com
Na 3 keer over en weer mailen is het opeens wel "instant confirmation"
Mr. XXX, I am happy to inform you that your claim is approved
The confirmation number for your reservation will remain the same.
@LTW Vaak zijn de prijsverschillen enorm. Met een uur BRG'en kan ik meer geld verdienen dan op mijn normale werk.
Het is weer gezellig op de BRG-desk.
Afgelopen zaterdag:
I have reviewed XXXXX, and the majority of the website is in an unsupported language for our Best Rate Guarantee program. We support claims and websites listed in English, French, German, Spanish, Italian, Dutch, Polish, Portuguese, Mandarin Chinese, Japanese, Korean, Russian, Turkish or Arabic. Mr. XXX I would like to offer you my sincerest apologies for any and all frustrations and inconveniences that you have encountered. It is never our intention to cause our guests any distress.
Vandaag andere website in Engels en Arabisch:
In order to process a Best Rate Guarantee claim we must be able to independently verify the availability of a Competing Rate. Regretfully your claim was submitted in an unsupported language of Arabic. Our supported languages for BRG are English, Chinese, French, German, Italian, Japanese, Korean, Portuguese, Russian, Spanish.
@steeve321 Mail het hotel dan rechtstreeks en vraag om zelf een geste te doen omwille van een lagere rate bij derdenpartij. Is het verschil groot genoeg?
Na 3 keer over en weer brutaal mailen (en steeds wilde men dat ik het claimformulier opnieuw zou invullen met daarin dezelfde gegevens als de vorige keer) is het gelukt.
I have reviewed your claim and I am happy to inform you that your claim is approved.
Jammer dat het niet lukt om op een normale vriendelijke manier claims goed te keuren.
@LTW het verschil was niet groot genoeg in Indonesië (95 euro ipv 105 euro). Echter de bonus starpoints zijn het waard om te claimen.
Is het jullie al eens gelukt om het hotel rechtstreeks te mailen voor een prijsmatch?
Bij SPG hotels waar ik vaker verblijf claim ik altijd rechtstreeks, voor zo ver de korting meer waard is dan de 2k punten (bij mij zo goed als in 90 pct van de gevallen omwille van LC en StR). Het hotel in kwestie is daar zeer dankbaar voor want op een of andere manier worden ze nog gepenaliseerd door Starwood corporate ingeval van een goedgekeurde BRG. De exacte details van de penalisatie ken ik niet maar dit werd me wel bevestigd door een GM.
@LTW Ik heb dit geprobeerd bij Sheraton Brussels Airport. Helaas zonder succes.
Het is ook erg lastig om in contact te komen met de eigen reserveringsafdeling bij dit hotel. Klanten worden altijd doorverbonden / doorverwezen naar de centrale Starwood reserveringslijn.
Als het jouw wel lukt bij het hotel, krijg je dan de lagere prijs? Of lagere prijs - 20%?
Ik ben ook erg benieuwd naar het BRG-strafbeleid van SPG. Na veel vragen in verschillende hotels ben ik er nog niet achter gekomen.
Het lijkt erop dat Aloft Brussel de prijzen goed op orde heeft. Ik kan geen lagere prijs vinden voor 27 januari. Hebben jullie nog tips?
Heeft iemand ervaring met hotels die een goedgekeurde BRG-rate niet willen toepassen?
Mijn hotel in Zagreb heeft de oude prijs in rekening gebracht bij het uitchecken. Ik wacht nog op reactie van de BRG-desk.