SPG Best Price Guarantee

gschnieders
gschnieders
edited november 2015 in Hotel loyalty

Allen,

In navolging van het IHG topic over BPG, stel ik voor om er ook eentje bij te houden voor SPG. Net zoals bij IHG is er bij SPG de mogelijkheid om een BPG aan te vragen. Je krijgt er wel geen gratis nacht door, maar je kan kiezen uit 20% korting of 2000 punten. Ook dien je geen reservering te hebben alvorens je een BPG aanvraagt.

Ik heb zelf een BPG kunnen krijgen voor het Sheraton Brussels Airport. Kamer op de SPG website was 184 euro en op een andere website (HotelsClick) stond dezelfde kamer voor 105 euro. Ik heb toen gekozen voor de 20% korting. Het rare was dat ik na x aantal weken plotseling Gold was (ben ik de enige)?

Wat zijn jullie ervaringen met BPG van SPG?

«1

Berichten

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Ik heb er vorig jaar eentje kunnen regelen in Brooklynn. Toen was er nog maar 10% korting bij de BPG.

    Het grote voordeel bij SPG is dat je een BPG claim kan indienen zonder te moeten boeken. Is dus 100% safe.

  • claenen
    claenen

    @Stijn_A is niet meer zo. Is recent veranderd. Je moet nu boeken en dan pas claim indienen.

  • SvenLuckermans
    SvenLuckermans

    Reken dat 2K SPG points ongeveer op 40 EUR mag gewaardeerd worden, alhoewel er veel meer uit te halen valt natuurlijk.

    Heb er eentje in een Aloft gehad, prijs was uiteindelijk 60 EUR (en kreeg dan 2k points erbij).

    SPG BRGs tellen ook mee voor status (integenstelling tot aangepaste nachten bij IHG)

  • Katrien
    Katrien

    Heb vergelijkbare BRG gehad als Sven in Brussels Aloft. Ik koos voor de 2K ipv de 20%.

    Heb ook Sheraton in Lisbon een BRG gehad, waar ik 2K koos ipv 20% .

    Het werkt heel soepel bij SPG.

  • Katrien
    Katrien

    Volgens mij zit het BRG-team van SPG in India.
    Ik claimde nl een BRG, en ik kreeg antwoord dat de competing site (y....com) niet default in Euro was. Het was INR.
    Dat kan enkel betekenen dat die competing site dus geolocation data gebruikt en automatisch de currency aanpast.
    Hou daar dus rekening mee, want dan moet het verschil 2.5% zijn. (ze gebruiken XE om te converteren).

  • Katrien
    Katrien

    Bij SPG wordt het precies ook moeilijker om Best Rate Guarantee approved te krijgen.
    Bij hen zit het niet zo zeer dat ze de rate niet vinden, maar dat ze d prijsverschillen niet correct zien, of verkeerde kamers vergelijken.
    Ze zijn wel heel vlot in antwoorden, dus, als je ziet dat er e fout gemaakt is, kan je hen gemakkelijk terug mailen.
    Ik heb hen net voorgerekend wat 2.5% was, en claim is aanvaard. (Ze zeiden dat verschil kleiner was dan 2.5%, en zelf met de vermelding v d getallen die ze vergeleken). Dan is het via de getallen rap aangetoond dat ze mistelden.
    (En het was niet e klein verschil: bijna 10%).

  • kristof
    kristof
    Voor Sheraton Zaventem kan je makkelijk een BRG fixen door geregeld Hotelscombined even te checken. Heb dit telkens gedaan voor m'n vertrek uit BRU. Aangezien de nachten meestal rond de 80€ a 90€ waren koos is ik steeds voor de 2000 punten.

    Eveneens BRG gedaan op St-Regis Mauritius. Kamerprijzen waren toen ong 625€ terwijl wederom op Hotelscombined meerdere opties waren voor ong 250€ (helaas slechte korte periode die prijzen gezien). Direkt BRG aangevraagd (kon toen nog zonder boeking bij SPG) en uiteindelijk goedkeuring gekregen en daar heb ik de toenmalige 10% gekozen ;)

    Eigenlijk tot op heden nog geen enkele SPG BRG afgekeurd gekregen. Ondertussen is het wel al 9 maanden geleden dat ik nog eentje heb aangevraagd.
  • claenen
    claenen
    Bij promo's moet je wel oppassen. Steeds goed zoeken op website van hotel zelf en/of zien dat alle zoekopties aanstaan. Zo een BRG misgelopen in Washington omdat er een promo liep die je enkel kon zien rechtstreeks via de website van hotel zelf en niet via Starwood.
  • kristof
    kristof
    Thanks voor de tip!
  • Katrien
    Katrien

    @claenen Heb net deze week iets vergelijkbaars gehad bij hotel in Barcelona. Ze hebben mij uiteindelijk wel de lagere prijs toegekend dan mijn boeking via de app, maar niet de 2000pten of extra 20% korting. Dat vind ik mooie geste.

  • claenen
    claenen
    @katrien is inderdaad mooi. Bij mij hebben ze dat niet gedaan :(
  • Kim
    Kim

    Hallo allemaal,

    Graag had ik wat meer info hoe jullie dit doen bij SPG, mijn "workflow" bij IHG is wachten dat er enkel nog refundable kamers beschikbaar zijn en dan boeken en claimen.. Het gekende verhaal wel voor de meesten.

    Ik heb de indruk dat het bij SPG wat vlotter gaat, zijn bij SPG vanaf 2 weken voor je verblijf ook enkel nog refundable kamers beschikbaar zoals je wel eens tegenkomt bij IHG of is dit anders?

    Totaal geen ervaring bij SPG en hun "BPG", maar ik wel eens proeven van een andere hotelketen. :-)

    Alvast bedankt voor de talrijke tips!

  • LTW
    LTW

    Denk dat je best de T&C op de site even leest en de FT wiki.

    Refundable of non refundable maakt geen verschil. Je moet enkel de goedkoopste rate op SPG vergelijken voor het kamertype tav competing rate. De boeking die je zelf plaatst mag (en is best) de best flex.

    Een gedeelte van de BRG desk zit in India maar behandelt in principe alleen claims van Engelstalige websites. De meeste Europese claims met non-English websites worden in Ierland behandeld. SPG Plat claims voor Engelstalige sites worden meestal standaard in USA/Canada behandeld. Eventuele discussies met India worden ook afgehandeld door USA/Canada.

  • steeve321
    steeve321
    edited juni 2016

    Bij Starwood werkt de laagsteprijsgarantie zoals het hoort. Je vergelijkt de prijs en niet de boekingsvoorwaarden.
    Bij andere ketens zijn de annuleringsvoorwaarden net iets beter op hun eigen site waardoor de claim niet geldig is.

    Enkele maanden geleden was Kayak perfect om een lagere prijs te vinden maar ik heb het vermoeden dat Starwood nu Kayak betaalt om de goedkopere prijzen weg te laten. De websites die vroeger lagere prijzen hadden hebben nu nog steeds lagere prijzen maar Kayak laat ze niet meer zien.

  • steeve321
    steeve321

    @LTW said:
    Eventuele discussies met India worden ook afgehandeld door USA/Canada.

    Niet altijd. Afgelopen maand heb ik bij 3 verschillende hotels (allemaal behandeling door de Indiërs) de afwijzing gekregen dat de 3 verschillende website geen "instant confirmation" hebben. Bij 2 keer bezwaar gemaakt en werd de claim alsnog goedgekeurd door de Amerikaanse afdeling.

    Bij 1 keer bezwaar gemaakt en reactie van een andere Indiër dat hij de rates niet kan vinden. Weer ertegen in, ik hoop dat het nu wel lukt.

    Het BRG-programma is prima, de afhandeling in India is waardeloos.

  • kristof
    kristof

    Dat is niet alleen het geval bij SPG :/

  • LTW
    LTW

    @steeve321 said:
    Het BRG-programma is prima, de afhandeling in India is waardeloos.

    Gek, ik slaag er niet in om je hele post te quoten...

    Heb jij status bij SPG? Want voor de weinige keren dat ik bezwaar moet maken, krijg ik steevast reply vanuit USA/Canada office.

    Mijn laatste bezwaar werd trouwens verworpen (CTrip - men blijft vasthouden dat deze OTA geen instant confirmation geeft - in de realiteit wordt vermeld op CTrip dat er instant confirmation is, maar dat de confirmatie pas 1 uur na het maken van een boeking volgt en hierop baseert de BRG desk zich. CTrip stond trouwens al op de FT "zwarte lijst").

    Als je India wilt vermijden: non-English website gebruiken of claim pas later op de dag filen. Ik kom alleen (en occasioneel) in India terecht als ik English website gebruik en de claim indien voor de vroege namiddag (CET).

  • gschnieders
    gschnieders

    Wel spijtig dat je sinds kort eerst dient te boeken. Om dan je BPG aan te vragen.

  • LTW
    LTW
    edited september 2016

    @gschnieders Deze wijziging werd al ruim een jaar geleden doorgevoerd en heeft de zaken alleen maar beter gemaakt IMHO (claims worden nu sneller afgehandeld en je hoeft nog maar de helft van de info van vroeger in te geven)?

    Ik zie dus eerlijk gezegd geen enkel nadeel, integendeel?

    EDIT: is enkel in je nadeel indien de cancelation deadline van de best flex al voorbij is. Dergelijk scenario is echt uitzonderlijk maar kan zich wel voordoen. Ik heb dit 1 keer gehad bij een heel dure St Regis. BRG desk was onwrikbaar - en wilde de claim enkel behandelen op basis van een reservatie. Zelfs nadat ik had toegelicht dat de cancelation terms van de 3d party beter waren (daar kon je immers wel nog gratis annuleren), wilde men niet wijken. Weliswaar met de uitdrukkelijke belofte dat ze de BRG claim onmiddellijk zouden goedkeuren van zodra ik de claim zou indienen op basis van een SPG boeking.

  • steeve321
    steeve321

    Ik heb vanaf juli Platinum status. Zelf merk ik geen verschil tussen de BRG behandeling van status of niet-status gasten.
    Wellicht dat ik afgelopen nacht reply op bezwaar kreeg uit India aangezien het weekend is. De andere kantoren zullen gesloten zijn.

    Tegenwoordig claim ik vaak op doordeweekse dagen rondom 17-18 uur. Dan krijg ik dezelfde avond antwoord uit Amerika.
    Helaas lukt dit niet altijd, in het weekend heb ik zelf meer tijd om de kamerprijzen te vergelijken.

    Het is geen probleem dat je tegenwoordig eerst moet boeken. Het boeken van de Flex-rate is toegestaan (behalve voor SPG Design hotels, daar dient je echt de allergoedkoopste kamer en prijs te boeken).

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!