India

daruda
daruda

Veel volk heeft hier vermoed ik de business deal naar India geboekt.

Iemand al wat liggen regelen?

Tips?

«13

Berichten

  • fbruno
    fbruno

    Voor treinen: http://seat61.com/India.htm
    Tegenwoordig kun je al online met Visa/MasterCard boeken, vroeger ging dit enkel met Amex.

    Zou zeker genoeg cash meenemen, nog altijd een beetje chaos daar door de demonetisation vorige maand (alle 500 en 1000 INR briefjes werden in 1 dag ongeldig).

  • daruda
    daruda

    Ik heb via kameraad ook een account doorgekregen voor irctc.co.in Hij kon er vorig jaar niet rechtstreeks boeken, maar moest via cleartrip gaan. Maar lees nu inderdaad dat je sinds Juni dit jaar met int VISA/MC kunt boeken! thx

  • CXB
    CXB

    Hi,

    Neem genoeg tijd voor de Taj Mahal blijf zeker ochtend, middag en avond en ga kijken overkant van de rivier in de velden !
    De kleur en de ervaring is zo verschillend!
    Vond het veel impressionanter dan de piramiden !
    Vergeet geen medicatie tegen de vloek van de sikh ofzo...
    Pushkar is ook wel de moeite!
    Udaipur eerst 007 Octopussy kijken ;)
    Fatehpur Sikri was ook de moeite...
    India is geweldig kleurig land en de culture shock komt pas als je land in Brussel ... zo weinig volk hier lol!
    bereid je voor op vies,vuil,druk,onhygienisch en geniet ervan !
    vond het een van de mooiste reizen achteraf!

    CXB

  • CXB
    CXB

    BTW... visum zelf regelen in Brussel !
    Is Fawlty Towers in het echt ( idem russia ) krijg je zo een ervaring mee, die wil je niet missen lol!
    vierkante pasfoto ! enkel mogelijk te nemen in... hun visumcentrale lol !
    CXB

  • michelvst
    michelvst

    @CXB said:
    BTW... visum zelf regelen in Brussel !
    Is Fawlty Towers in het echt ( idem russia ) krijg je zo een ervaring mee, die wil je niet missen lol!
    vierkante pasfoto ! enkel mogelijk te nemen in... hun visumcentrale lol !
    CXB

    Klopt, zelf ook nog mogen doen. Tegenwoordig kan je wel ook als Belg een e-visum krijgen, die wordt bij aankomst dan gewoon toegekend.

  • daruda
    daruda

    ja ik zie dat je ook online kan aanvragen, maar pas 30d op voorhand. Kost 46$

    In BXL meer zekerheid dat het fatsoenlijk in orde is?
    Wat is prijs in bxl?

  • Klingsor
    Klingsor
    edited december 2016

    @daruda said:
    ja ik zie dat je ook online kan aanvragen, maar pas 30d op voorhand. Kost 46$
    Wat is prijs in bxl?

    Volgens http://www.indembassy.be/pages.php?id=18
    kost dat op vandaag 53,- euro in Brussel.
    Is overigens altijd helemaal in orde.

    @CXB said:
    vierkante pasfoto ! enkel mogelijk te nemen in... hun visumcentrale lol !

    Klopt, al wil de computer thuis ook wel eens helpen...

    Treinen boek ik niet op voorhand voor India, alle charme en vooral je vrijheid is er compleet mee weg.
    Bovendien hebben ze terplaatse speciale (extra mogelijkheden met) quota en tickets waar je zelf niet aan kan. Zij weten wel hoe je ergens alternatief weggeraakt, indien nodig, en als het moet zijn er steeds nog bussen of je blijft gewoon ergens een dagje langer.

  • claenen
    claenen

    Iemand tips voor Mumbai en Goa?

  • Nico_T_
    Nico_T_
    edited december 2016

    Net ontvangen van SN:

    "Dear guest,

    We regret to inform you that, due to operational reasons, we are forced to postpone our flights to and from India until Thursday 30 March. As a consequence, you will unfortunately not be able to take the Brussels Airlines flight you had already booked.

    Rest assured that we are currently looking for a tailored solution to suit your needs, so you will still be able to travel to your final destination. In the coming days, you will receive an e-mail of us with a proposal for a new itinerary. If you agree with the proposal, you do not need to take further actions. However, if you do no longer wish to fly and prefer to receive a full refund, please click here.

    Should you have any questions, please don't hesitate to contact us. You can find our contact details here.

    We apologize for any inconvenience caused.

    Kind regards,
    Brussels Airlines"

    Ik vloog normaal de 29ste :-) Benieuwd naar hun voorstel, dagje later is voor mij geen enkel probleem.

    Edit: Net nieuw e-ticket ontvangen. Opgaan met LH en terug met SN.

  • daruda
    daruda

    nice, business met LH is nog wel beter dan SN denk ik :D

    Rechtstreeks ook?

  • Nico_T_
    Nico_T_

    @daruda said:
    nice, business met LH is nog wel beter dan SN denk ik :D

    Rechtstreeks ook?

    ATH-BRU 28ste is gebleven zoals origineel
    BRU-BOM 29te is vervangen door BRU-FRA-BOM

    Persoonlijk vlieg ik liever SN business. Nog eens over slapen :)
    Wel 'maar' 1u20 in FRA, vind ik wat krap voor FRA.

  • daruda
    daruda

    btw, meerdere mensen hier die hun boeking bij SN niet meer kunnen bekijken?

    Please be advised that a schedule change has occurred on your trip.
    Please contact our Service Center at +32 2 723 23 62 (local tariff) to revalidate your ticket.

    Denk dat vlucht een half uur gewijzigd is ofzo..

  • Tim
    Tim

    @daruda said:
    nice, business met LH is nog wel beter dan SN denk ik :D

    Rechtstreeks ook?

    LH business class is heel wat minder, vind ik persoonlijk..

  • daruda
    daruda

    Hilton agra en Hilton jaipur ge'brg'd. Beide nu €40/nacht.

  • Frosch
    Frosch

    @Nico_T_ said:

    @daruda said:
    nice, business met LH is nog wel beter dan SN denk ik :D

    Rechtstreeks ook?

    ATH-BRU 28ste is gebleven zoals origineel
    BRU-BOM 29te is vervangen door BRU-FRA-BOM

    Persoonlijk vlieg ik liever SN business. Nog eens over slapen :)
    Wel 'maar' 1u20 in FRA, vind ik wat krap voor FRA.

    Ik denk dat je dat naar wens wel wat kan laten tweaken en een vlucht later nemen, desnoods nog segmentje bijpikken en vragen of ze je via FRA-VIE/ZRH-BRU kunnen routen ;)

  • Frosch
    Frosch

    @Tim said:

    @daruda said:
    nice, business met LH is nog wel beter dan SN denk ik :D

    Rechtstreeks ook?

    LH business class is heel wat minder, vind ik persoonlijk..

    Ik ben zelf nog geen SN gevlogen op longhaul, maar ik dacht dat dat de LX config was? Dan haat ik vooral die troon-achtige sarcofaag seats, ik wil dan absoluut een single window met de opening naar de gang. Voelt anders veel te claustrofobisch.
    LH vind ik iets minder aangenaam als je alleen vliegt wegens de 'intieme' voetensituatie.

    Er werd mij overigens ingefluisterd door SN personeel dat in de A332 en A333 seats 3A/K en 5A/K tot 5cm meer ruimte hebben, geen idee of het klopt.

  • Gigi2m02
    Gigi2m02
    edited december 2016

    Via wat hebben jullie geboekt? SN zelf of OTA?
    Hier nog geen melding gekregen van changed flights en vertrok normaal 27 maart.
    Als ik boeking laad op SN ziet alles er ook nog normaal uit.

  • Jeroen
    Jeroen

    @Frosch said:

    @Tim said:

    @daruda said:
    nice, business met LH is nog wel beter dan SN denk ik :D

    Rechtstreeks ook?

    LH business class is heel wat minder, vind ik persoonlijk..

    Ik ben zelf nog geen SN gevlogen op longhaul, maar ik dacht dat dat de LX config was? Dan haat ik vooral die troon-achtige sarcofaag seats, ik wil dan absoluut een single window met de opening naar de gang. Voelt anders veel te claustrofobisch.
    LH vind ik iets minder aangenaam als je alleen vliegt wegens de 'intieme' voetensituatie.

    Er werd mij overigens ingefluisterd door SN personeel dat in de A332 en A333 seats 3A/K en 5A/K tot 5cm meer ruimte hebben, geen idee of het klopt.

    De throne seats zijn juist heerlijk :) Heel veel ruimte en plaats om je spullen te leggen en je moet niet over je buurman/vrouw kruipen om naar toilet te gaan, wat al helemaal onmogelijk is tijdens de maaltijd. Enkel is de ruimte voor je voeten in bedpositie iets kleiner bij deze stoelen.

  • Frosch
    Frosch

    @Gigi2m02 said:
    Via wat hebben jullie geboekt? SN zelf of OTA?
    Hier nog geen melding gekregen van changed flights en vertrok normaal 27 maart.
    Als ik boeking laad op SN ziet alles er ook nog normaal uit.

    Bij SN geboekt - heb zelf bij hun gecheckt en ze beginnen pas om 30 maart. Ik zou toch eens contact opnemen?

  • Frosch
    Frosch

    @Jeroen said:

    @Frosch said:

    @Tim said:

    @daruda said:
    nice, business met LH is nog wel beter dan SN denk ik :D

    Rechtstreeks ook?

    LH business class is heel wat minder, vind ik persoonlijk..

    Ik ben zelf nog geen SN gevlogen op longhaul, maar ik dacht dat dat de LX config was? Dan haat ik vooral die troon-achtige sarcofaag seats, ik wil dan absoluut een single window met de opening naar de gang. Voelt anders veel te claustrofobisch.
    LH vind ik iets minder aangenaam als je alleen vliegt wegens de 'intieme' voetensituatie.

    Er werd mij overigens ingefluisterd door SN personeel dat in de A332 en A333 seats 3A/K en 5A/K tot 5cm meer ruimte hebben, geen idee of het klopt.

    De throne seats zijn juist heerlijk :) Heel veel ruimte en plaats om je spullen te leggen en je moet niet over je buurman/vrouw kruipen om naar toilet te gaan, wat al helemaal onmogelijk is tijdens de maaltijd. Enkel is de ruimte voor je voeten in bedpositie iets kleiner bij deze stoelen.

    To each his own ;)
    Ik ben ca 2m groot, lukt me echt niet om daar comfortabel in te slapen.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!